SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Selasa, 28 Mei 2013

PANAS BERAPI!! LAGI ALONG BERLESEN MANIPULASI & MENIPU RAKYAT!! Cc: @MOFmalaysia @salimputera

PANAS BERAPI!! LAGI ALONG BERLESEN MANIPULASI & MENIPU RAKYAT!! Cc: @MOFmalaysia @salimputera


Diatas ini adalah satu Print Screen yang menerangkan bahawa salah seorang pelanggan yang bernama Salim Putera yang akan membuat laporan polis tentang salah satu Bank iaitu Bank Muamalat yang telah menipu saudara Salim Putera .

Dimanakah keadilan buat beliau ye. Sampai Biler harus ditipu oleh along berlesen. Sedikit kata-kata yang dapat diambil dari Facebook miliknya Hari ini sy baru sedar yg sy di Tipu oleh sebuah Bank yg namanya tidak kurang gahnya di Malaysia.. Selain dari membuat laporan polis dan sidang media adakah lagi Saluran2 lain yg bole sy ajukan permasalahan ini?? 

Harap rakan2 fb dpt membantu.. Bank ni mmg diwujudkan utk meraih keuntungan tetapi bila smpi menyusahkan rakyat sy harap pihak berkuasa dpt membuat siasatan atau mengkaji semula peraturan2 yg ada kerana pada sy peraturan2 ini hanya menyebelahi pihak Bank! Dan hanya melindungi pihak Bank!! Siapa atau pihak mana yg melindungi KITA??

Besarlah harapan aku agar masalah yang menimpa saudara kita ini dapat diatasi dengan kadar segera.disini Anak Jati ingin mempersoalkan pihak yang mana satukah yang akan membantu rakyat menghadapi masalah sedemikian..Jangan hanya PRU sahaja baru tunjuk muka... Apa guna jadi wakil rakyat kalau benda macam ni pon tak boleh bantu.dikhabarkan esok beliau akan membuat laporan polis dan sidang akhbar.Justice for Salim Putera.

Pssstt.. AKJr : MOHON PIHAK BERKUASA TERUTAMA BANK NEGARA SERTA KEMENTERIAN KEWANGAN MEMANDANG SERIUS HAL INI.. SAMPAI BILA KITA RAKYAT BIASA NI HARUS MENGALAH KEPADA PIHAK BANK YANG TERANG2 MEMANIPULASI HAK RAKYAT SEPERTI SDRA SALIM DIATAS.. TINDAKAN SEWAJARNYA MESTI DIAMBIL SECEPAT YANG MUNGKIN!! 

Kredit kepada Blog ANAK JATI MALAYA

1 ulasan:

  1. setahu aku, konsep pajak gadai memang macam tu.
    upah simpan tu sebelum luput tarikh.
    kalau dah luput, kena tebus lah.

    kalau nak renew pun, kena sebelum luput.

    pelapor sendiri, samada perasan atau tak, dah mengaku dia dah luput tempoh.

    tapi, dia tak cakap value RM2K+ tu nilai hutang dia ke? kalau betul, makna nya betullah dia kena tebus sebab dah luput tempoh gadaian. kalau bukan, bawa pergi tribunal pun boleh sebab memang salah kalau suka suka charge fee.

    dari sudut apa benda yang bernilai RM2K+ tu, pelapor tak berlaku adil dengan bank.

    aku klik link, content removed. so, takleh comment further

    BalasPadam