SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Rabu, 15 Mei 2013

EKSKLUSIF @ AKJr : SENARAI PENUH BARISAN MENTERI KABINET MALAYSIA 2013

EKSKLUSIF @ AKJr : SENARAI PENUH BARISAN MENTERI KABINET MALAYSIA 2013



KENYATAAN AKHBAR
By : DATO' SRI MOHD NAJIB BIN TUN HAJI ABDUL RAZAK
PERDANA MENTERI MALAYSIA
Venue : PEJABAT PERDANA MENTERI
Date : 15/05/2013
Title : BARISAN KABINET KERAJAAN MALAYSIA 2013

PERDANA MENTERI:
YAB DATO’ SRI HAJI MOHD. NAJIB BIN TUN HAJI ABDUL RAZAK (UMNO)

TIMBALAN PERDANA MENTERI:
YAB TAN SRI DATO’ HAJI MUHYIDDIN BIN YASSIN (UMNO)



JABATAN PERDANA MENTERI:

MENTERI:
(1) YB DATO’ SERI JAMIL KHIR BIN BAHAROM (UMNO)
(2) YB DATO’ SRI ABDUL WAHID BIN OMAR (SENATOR -BERKUATKUASA 5 JUN 2013)
(3) YB SENATOR DATO’ SRI IDRIS JALA (SENATOR)
(4) YB TAN SRI DATUK SERI PANGLIMA JOSEPH KURUP (PBRS)
(5) YB DATO’ SERI SHAHIDAN BIN KASSIM (UMNO)
(6) YB PUAN HAJAH NANCY BINTI SHUKRI (PBB)
(7) YB DATUK JOSEPH ENTULU ANAK BELAUN (PRS)
(8) DATUK PAUL LOW SENG KWAN (SENATOR)

TIMBALAN MENTERI:
(1) YB DATUK RAZALI BIN IBRAHIM (UMNO)
(3) WAYTHA MOORTHY PONNUSAMY (SENATOR)



MENTERI KEWANGAN:
(1) MENTERI KEWANGAN I: YAB DATO’ SRI HAJI MOHD. NAJIB BIN TUN HAJI ABDUL RAZAK (UMNO)
(2) MENTERI KEWANGAN II: YB DATO’ SERI HAJI AHMAD HUSNI BIN MOHAMAD HANADZLAH (UMNO)

TIMBALAN MENTERI:
(3) YB DATUK AHMAD BIN MASLAN (UMNO)



MENTERI PELAJARAN DAN PENGAJIAN TINGGI:
(1) MENTERI I: YAB TAN SRI DATO’ HAJI MUHYIDDIN BIN YASSIN (UMNO)
(2) MENTERI II: YB DATO’ SERI IDRIS BIN JUSOH (UMNO)

TIMBALAN MENTERI:
(3) TIMBALAN MENTERI I: YB DATUK MARY YAP KAIN CHING (PBS)
(4) TIMBALAN MENTERI II: YB TUAN P. KAMALANATHAN A/L P.PANCHANATHAN (MIC)



MENTERI PERTAHANAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI HISHAMUDDIN BIN TUN HUSSEIN (UMNO)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ ABDUL RAHIM BAKRI (UMNO)



MENTERI PENGANGKUTAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI HISHAMUDDIN BIN TUN HUSSEIN (UMNO) (MEMANGKU)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB. DATUK AB. AZIZ KAPRAWI (UMNO)



MENTERI DALAM NEGERI:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI DR. AHMAD ZAHID BIN HAMIDI (UMNO)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATUK DR. WAN JUNAIDI BIN TUANKU JAAFAR (PBB)



MENTERI KERJA RAYA:
(1) MENTERI : YB DATO’ FADILLLAH YUSOF (PBB)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATUK ROSNAH BINTI ABDUL RASHID SHIRLIN (UMNO)



MENTERI PERDAGANGAN ANTARABANGSA DAN INDUSTRI:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI MUSTAPA BIN MOHAMED (UMNO)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB. HAMIM BIN SAMURI (UMNO)



MENTERI LUAR NEGERI:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI ANIFAH BIN HAJI AMAN (UMNO)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ HAMZAH BIN ZAINUDDIN (UMNO)



MENTERI PERDAGANGAN DALAM NEGERI, KOPERASI DAN KEPENGGUNAAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ HASAN BIN MALEK (UMNO)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ PADUKA AHMAD BASHAH BIN MD. HANIPAH (SENATOR) (UMNO)



MENTERI KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI AHMAD SHABERY BIN CHEEK (UMNO)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ JAILANI BIN JOHARI (UMNO)



MENTERI SUMBER MANUSIA:
(1) MENTERI : YB DATUK RICHARD RIOT ANAK JAEM (SUPP)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ ISMAIL BIN ABD. MUTTALIB (UMNO)



MENTERI KEMAJUAN LUAR BANDAR DAN WILAYAH:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI SHAFIE BIN HAJI APDAL (UMNO)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATUK ALEXANDER NANTA LINGGI (PBB)



MENTERI KESEJAHTERAAN BANDAR, PERUMAHAN DAN KERAJAAN TEMPATAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ HAJI ABDUL RAHMAN BIN DAHLAN (UMNO)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ HALIMAH BINTI MOHD SADDIQUE (UMNO)



MENTERI BELIA DAN SUKAN:
(1) MENTERI : YB TUAN KHAIRY JAMALUDDIN BIN ABU BAKAR (UMNO)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ SARAVANAN A/L MURUGAN (MIC)



MENTERI KESIHATAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI SUBRAMANIAM (MIC)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ SERI HILMI BIN YAHAYA (UMNO)



MENTERI WILAYAH PERSEKUTUAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI TENGKU ADNAN BIN TENGKU MANSOR (UMNO)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ DR. LOGA BALA MOHAN A/L JAGANATHAN (SENATOR)



MENTERI PERUSAHAAN PERLADANGAN DAN KOMODITI:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI DOUGLAS UGGAH EMBAS (PBB)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ NORIAH BINTI KASNON (UMNO)



MENTERI TENAGA, TEKNOLOGI HIJAU DAN AIR:
(1) MENTERI : YB DATUK DR. MAXIMUS JOHNITY ONGKILI (PBS)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ SRI MAHDZIR BIN KHALID (UMNO)



MENTERI PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI:
(1) MENTERI : YB DATO’ SRI ISMAIL SABRI BIN YAAKOB (UMNO)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ TAJUDDIN BIN ABDUL RAHMAN (UMNO)



MENTERI PELANCONGAN DAN KEBUDAYAAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI MOHAMED NAZRI BIN ABDUL AZIZ (UMNO)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ JOSEPH SALANG ANAK GANDUM (PRS)



MENTERI SAINS, TEKNOLOGI DAN INOVASI:
(1) MENTERI : YB DATUK DR. EWON EBIN (UPKO)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ DR. ABU BAKAR BIN MOHAMAD DIAH (UMNO)



MENTERI SUMBER ASLI DAN ALAM SEKITAR:
(1) MENTERI : YB DATUK SERI G. PALANIVEL (MIC)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ DR. JAMES DAWOS MAMIT (PBB)



MENTERI PEMBANGUNAN WANITA, KELUARGA DAN MASYARAKAT:
(1) MENTERI : YB DATUK ROHANI BINTI ABDUL KARIM (PBB)

TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATUK AZIZAH BINTI MOHD. DUN (UMNO)


RINGKASAN:

PERDANA MENTERI: 1 JAWATAN
TIMBALAN PERDANA MENTERI: 1 JAWATAN
MENTERI: 30 JAWATAN (TERMASUK TIMBALAN PERDANA MENTERI)
TIMBALAN MENTERI: 27 JAWATAN
JUMLAH 57 JAWATAN
JUMLAH KEMENTERIAN 24
JUMLAH SENATOR SEDIA ADA 1 ORANG
JUMLAH SENATOR AKAN DILANTIK 5 ORANG (2 MENTERI DAN 3 TIMBALAN MENTERI)
JUMLAH BACKBENCHERS 82 ORANG

72 ulasan:

  1. Tahniah..Janji ditepati...untuk rakyat Malaysia

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya janji ditepati....tpi janji nak bagi brim 1200.00 bila nak ditepati....jgn cakap ja pada rakyat yang menyokong BN....PM dan semua Pemain Bolanya perlu beraksi cemerlang dalam memacu negara ini dgn labih baik lagi....tunaikan semua janji TU.......jgn lupa kenaikan gaji bulan julai ni juga perlu ditepati....dan ditunaikan...kalau tak 5 tahun lagi ( PR 14 ) akan bertambah kuranglah kerusi BN di perlimen.

      Padam
    2. RAMAI GURU TAK SOKONG KERAJAAN... KETARA SANGAT.. USTAZ N USTAZAH 95 %.. SEKOLAH SAYA 100% USTAZ N USTAZAH.. BUDAK TAK SEMBAHYANG LANTAK DEPA LA...

      Padam
    3. BETUL TU... PENAT BUAT BAIK... USTAZ N USTAZAH KENE BETULKAN OTAK MEREKA... MEREKALAH YG KUAT KEMPEN TUMBANGKAN KERAJAAN YG ADA.

      Padam
    4. YA... USTAZ N USTAZAH PAS... NAMPAK BAGUS TAPI KAT SEKOLAH MALAS . SAYA MALU PADA GURU BUKAN ISLAM PERANGAI USTAZAH DAN USTAZAH. BERUBAH.. DIDIK ANAK BANGSA ISLA DALAM AGAMA BETUL BETUL... BUANG SIKAP KEBENCIAAN ANDA YG MELAMPAU... MAKAN GAJI KERJA MALAS. SAYA HARAP KEMENTERIA PELAJARAN NAK PILIH USTAZ DAN USTAZAH PILIH BETUL2 MEREKA YG NAK MENGAJA AGAMA DAN BOLEH DIJADIKAN CONTOH DALAM MEMBANGUNKAN ISLAM...BUKAN MEMBANGUNKAN PARTI.... SEBUT NAMA NAJIB MEREKA KATA IBLIS UMNO... CELAKA PUNYA USTAZ... SIAPA AJR INI... APAKAH INI ORG YG DIPERTANGGUNGJAWABKAN MENGAJAR AGAMA.. KEMENTERIAN, JPN,DAN PPD KENE TENGOK... AKHLAK PELAJAR ROSAK JUGA KERNA AKHLAK GURU AGAMA ROSAK... NUR DAH TAK ADA... HATI GURU AGAMA KITA DAH HITAM... AMALAN MCM BAGUS TAPI HATI MACAM BINATANG.......

      Padam
    5. jgn pasal senario di sekolah cikgu,(tu pun tak tentu).cikgu heboh satu dunia .ingat sekali kita kata buka aib org .Allah taala akan buka aib kita lagi dahsyat.

      Padam
    6. alhamdulillah. ramai yg kutuk ustaz & ustazah sekarang.
      minda dah berubah kot yg menyebabkan org melayu benci ustaz & ustazah.
      bagus lah tu, teruskan kebencian anda.

      Padam
  2. Tahniah, Terima kasih PM kerana menghargai undi orang bumiputra Sarawak. Janji ditepati. Sekarang masa YB Menteri dan YB Timbalan Menteri turun padang.

    BalasPadam
  3. jangan janji di chapati dah la..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Take positive la

      Padam
  4. Tahniah Dato Seri' . Janji ditepati. Portfolio yg beri kpd MIC adalah amat dihargai.

    BalasPadam
  5. yang memangku boleh kot bagi PBB, mana tau kot boleh bangunkan sistem pengangkutan di Sarawak dan Sabah disamping memodenkan pengngangkutan di Malaya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya betul tu kawan....bagi lh kat orang sabah kah atau orang sarawak....mana ble asyik di pangku ja jawatan tu...hisamudin pun bukannya terror sangat lah utk pegang 2 jawatan....

      Padam
  6. terbaik gandingan baru dan lama yg akan saling nasihat menasihati ,lahirkan banyak menteri celik it dimana penting dalam mengimbangi cyber troop pr.

    BalasPadam
  7. tahniah kepada semua menteri dan timbalan dlm kabinet 2013..semoga semuanya menepati janji...teruskan perjuangan..1 Malaysia!

    BalasPadam
  8. Tahniah...inilah barisan kabinet yg bakal merasai jawatan hanya utk beberapa hari shj lagi hahahahh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba la buat kacau kali ni kami tak biaq saja

      Padam
    2. mau kna santau je org buat kcau nie....gila2 je ...tk payah lh buat kacau...bih baik tobat dh kalah mengaku lah kalah kirim salam kat ANUAR IBRAHIM jgn main jubur lagi nant kns sumpah lagi...

      Padam
    3. PAKATAN NI BELUM KENE PARANG...SABAR ADA BATASNYA..

      Padam
    4. bagus sgt ke main parang. bagi alamat kat sini.

      Padam
    5. parang tak bes. pakai bom ke, meriam ke, senapang ke lg baik.

      Padam
  9. ade gok ore kito..tahniah tuk yeh

    BalasPadam
  10. Tahniah....alhamdullilah.....kami tlh memberi mandat kpd PM..undian kami org sabah sarawak dihargai....
    Semoga kita seluruh rakyat Malaysia bersatu hati...utk realisasikan kemajuan yang lebih baik dlm mencapai
    Wawasan 2020 dan selamanya...Insyaallah....Amin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga Menteri yang dilantik dari Sabah dan Swak akan mebangunkan 2 buah negeri ini seiring dengan kemajuan semenanjung. Yok bekerja untuk membalas jasa pengundi yang menyokong anda.

      Padam
    2. TAHNIAH ORANG SABAH N SARAWAK... SAYA ORANG SEMENANJUNG BERBANGGA DENGAN ANDA... MOGA NEGERI ANDA TERUS MAJU... RAMAI ORANG SEMENANJUNG SEMAKIN SOMBONG DAN KUFUR NIKMAT N TAK RETI BERTERIMA KASIH.

      Padam
  11. ali rustam?

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah mampus.....................byk makan duit haram

      Padam
  12. yessss... sebagai polis aku berpuas hati sangat2 zahid hamidi jadi menteri kdn. semoga pdrm cemerlang dibawah keberanian zahid hamidi, ketegasan tan sri khalid dan calon sempurna dig bakri zinin. semoga pdrm mantap sebagai agensi penguatkuasaan dibawah menteri dan pemimpin yang betul.

    BalasPadam
    Balasan
    1. polis saja...penjara mcm mana..tengok sma juga YB Zahid Hamidi...dalam KDN kena sama rata..jngn dok kira polis sj...

      Padam
    2. bertambah jahanam integriti polis malaysia. selesaikan dulu kes amirul rashid khalid hoi................ jgn esok kau mati susah

      Padam
  13. Yess!!!...dato'mashitah x lekat......

    BalasPadam
    Balasan
    1. biarkan. jadi menteri lagi jahanam mashitah ni. biar dia jadi ustazah balik. silap2 masuk pas.

      Padam
  14. Yes yg penting menteri KDN dah berubah, tiada lagi amaran teruskan tindakan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yes la sangat ... nanti kalau datang pengganas atau kuasa luar bersenjata menggugat kedaulatan negara, bukan tentera yang dihantar, tapi amaran sahaja yang diberi ...

      Padam
    2. Bekas Menteri KDN yg dlu mmg asyik dgn amaran je. Tentera/polis sndri pn bengang. Tp jgn la ckp tentera/polis x dihantar.. Sia-sia je lah ayah aku dan smua tentera/polis yg kena bertugas dlm operasi.

      Padam
    3. awat..penjara x kena jaga juga ka kat lahad datu...hg pa tau tnkap sj..yg nak jaga ni...ni...penjara...jngn dok kira tentera/polis sj..mau check balik

      Padam
    4. makcik curi lembu sekor kena tangkap. sharizat curi duit lembu 250 juta apasal x tangkat. mana menteri kdn.

      Padam
  15. semoga Allah memberi petunjuk dalam mentadbir negara. amin

    BalasPadam
  16. Tahniah buat BN, Tolong buat sesuatu untuk PRU14 agar UMNO tidak terus terkubur. Mengapa rakyat skrg berani bersuara? Faktor utama ialah desakan hidup. Setiap kali diumumkan bajet hanya keutamaan pada pejawat awam , bonus diumumkan utk pejawat awam. Bagimana nasib kami pekerja swasta yang hanya bergantung pada ikhsan majikan? Bila diumumkan kenaiakn gaji & bonus utk pejawat awam , Harga barang semakin hari semakin naik. Kos sara hidup melambung, Kami pekerja swasta tiada tentu akan kenaikan gaji terpaksa telan semua kerana tiada pilihan .Nasib kami bergantung kepada majikan. Harap dapat PM buat sesuatu demi mengembalikan sokongan rakyat kepada jentera BN. Pulihkan semula keyakinan rakyat. BRIM juga harus dikaji kelayakan memohon bagi yang berpendapatan RM3000.00 sekalipun tidak akan cukup jika tinggal di kawasan bandaraya kerana segala keperluan adalah sangat-sangat MAHAL.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bahkan inilah puncanya mengapa Selangor masih di bawah Pakatan Rakyat ... kehidupan bandar makin menyesak dan menghimpit golongan kelas pertengahan ... golongan ini sudah lah tidak layak dapat BR1M, terpaksa pula menghadapi kos sara hidup yang tinggi ... kalau diikutkan BR1M itu pun sebenarnya tidak cukup untuk orang bandar yang berpendapatan rendah .... dengan harga rumah yang sudah terlalu jauh dari jangkauan kemampuan dan harga kereta yang makin lama makin melonjak ... ditambah pula dengan pengangkutan awam yang masih belum efisyen, juga bilangan plaza tol yang bercambah seiring dengan bercambahnya jaringan lebuhraya .... semua ini, diburukkan lagi dengan tiadanya jalan keluar disediakan kerajaan untuk bernafas bagi melegakan kemelut yang melanda ... makanya rakyat sekitar Lembah Klang memilih untuk memberi sekelumit harapan terhadap janji bulan bintang dan cakerawala yang ditaburkan oleh pihak satu lagi ....

      Saya pernah bekerja di syarikat kecil bumiputera di Lembah Klang ... pendapatan syarikat yang hanya mengharapkan tender dari sebuah GLC cuma cukup-cukup saja untuk bayar gaji pekerja yang tak seberapa ... jadi saya faham bagaimana melelehnya air liur pekerja syarikat swasta kecil bila mana melihat saja kegembiraan kakitangan awam meraikan bonus dan kenaikan gaji .... walaupun dikhabarkan pekerja swasta ada yang bonusnya sampai setengah tahun gaji, tapi harus diingat, bukan semua swasta terdiri dari syarikat besar dan antarabangsa yang hasil pulangannya berbillion ....

      Padam
    2. Sebagai penjawat awam saya syor tak payah la naik gaji.... 70% sokong pembangkakng...suruh berenti je..terutama guru...

      Padam
    3. Negara demokrasi...sapa2 boleh pilih sapa yang dia fikirkan lebih baik n lebih layak.....x kan kalau calon tu dikenali oleh ramai calon yg tidak baik..kena undi juga kah kerana parti........berubah lah beb.....pilih pemimpin yg profailnya baik..........menyentuh ttg BRIM..itu hanya sumbangan bukan hak.....kalau x mampu tggal di KL yang kos sara hidup tinggi balik jer ke kampung.Ayah kita tinggal di kampung mampu jer untuk menghantar anak ker universiti.....cuba lah berdikari...org Indon dan Bangla mampu hidup senang di KL kenapa kita asyik mengadu susah jer....berdikarilah dan berusaha bersungguh2....jangan harapkan kerajaan jer untuk membantu....cuba tanya apa sumbangan anda kepada kerajaan.....

      Padam
    4. rakyat malaysia sudah memberi petunjuk dengan sokongan 53% kepada pakatan rakyat. kalau di amerika kiraan ini sudah layak untuk memimpin negara. kepada yang menyokong kerajaan najib terima ajelah segala kenaikan yang sudah pun nampak. tunggu saja untuk kenaikan petrol 95 dalam masa terdekat.

      Padam
    5. Nampak sangat tak bersyukur. Dah diberi banyak kemudahan, masih nak merungut.

      Susah apa benda nya. Makan kat luar selalu. Hujung minggu keluar berjalan.
      Tengok balik cara urus kewangan tu.

      Padam
  17. ape lagi... buat keje la... jgn cakap saje pandai mcm dulu... tgk rakyat2 yg telah mengundi ni... bukan nye nk tgk korang senduk sorg2 je bila duk ade jawatan tu... korang da mmg ade mcm2... semua kerajaan tanggung... minyak la tol la... allowance tu la alllowance ni la... korang sedap rakyat sengsara tanggung mcm2 harga yg tinggi...

    BalasPadam
  18. tukar sikit system pentadbiran tu... amik ape yg elok dr pembangkang tu... ape yg dorg nk bukan semua x elok... yg elok tu korg patut buat la...

    BalasPadam
  19. Mengapa terjadinya Tsunami cina adalah kerana mereka dari golongan yang berkerja swasta yang sama-sama terpaksa berjuang untuk hidup dan sama-sama merasa kesan lonjakan kos hidup dan mereka dapat merasa bertapa susah meneruskan kehidupan dengan pendapatan kurang dari perbelanjaan. Mereka tiada pilihan untuk bersuara oleh itu pendekatan terbaik adalah menjadikan mereka golongan PEMBANGKANG.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu kawan...tambah lagi baru2 ni mantan PM Mahadir Mohamad pernah bercakap bahawa org cina tak sokong orang melayu dalam PR13 tpi katanya kalau bukan melayu yg memerdekakan malaysia ni cina akan berkubur terus di tanah melayu ni....itu cerita lama kn jangan ungkit lagi ...dia ( Mahadir Mohamad ) pun dh nak dekat kubur pun...menunggu masa lagi untuk berkubur...

      Padam
  20. tahniah PM DS Najib Razak.. moga dengan kesinambungan ini lebuh raya di sarawak akan bertambah baik..dan kemudahan asas luar bandar akan di pertingkatkan.. tahniah ....sokong penuh BN...dan PBB sarawak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. menteri sabah sarawak pun dah ramai. lepas ni suruh najib pindah kan je pusat pentadbiran negara ke sabah atau sarawak.

      Padam
  21. Harap Malaysia akan maju lagi.

    BalasPadam
  22. fyna share entri nih ye. tq~

    BalasPadam
  23. selamat bertugas dengan amanah

    BalasPadam
  24. Dalam masa 5 tahun ni kenalah pemimpin2 yang terpilih turun padang (plan,strategy and act),pusing 1 malaysia @ tak kira berapa jauh pun,mudah-mudahan PRU 14 nanti hasil nya hebat.

    BalasPadam
  25. Rasanya tak lama bn boleh bertahan, sekali lg pru, bungkuslah bn.

    BalasPadam
  26. Kerajaan yang merampas hak rakyat marhaen bakal dapat bala' daripada Sang Pencipta. Bertaubat la wahai pengikut2 setia yang buta mata hati sebab dek termakan banyak sangat duit hasil rompakan rakyat. Rakyat jelata memang tak berkuasa nak halang tipu daya dusta pemimpin yang khianat, tapi Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui atas apa yang telah berlaku.

    Bertaubat la sementara masa masih ada. Carilah hidayah sementara berdaya sebelum Malaikat kunjung tiba. Maut itu suatu yang pasti. Timbangan Mizan juga suatu yang pasti. Allah Maha Adil lagi Bijaksana. Kepada sesiapa yang nak dolak dalih dari kebenaran, nantikan bukti2 sahih dari 'reporter Yang Setia lagi Jujur' di pihak kanan dan kiri. Semoga anda boleh terselamat daripada-Nya.

    Renung-renungkan lah bro...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Xde maknanye Allah nk bg bala kat pemimpin UMNO/BN bro.. ang jgn la trhasut dgn kelicikan sinuor tu, byk dh bukti Yg Allah X Mengizinkan Puak2 pembangkang Memerintah malaysia Ni.. Kalo Nk Diceritakan Aduhh Smpi Pagi Sok Pun X Hbs2.. Dan Lg Satu Puak2 Ni bukan Nk Pecaya pun.. Dh Trlalu Taksub, Hanya Dgn Keajaiban Dari Allah sj La Yg dpt Menginsafkan Mereka2 Ni.. Allah Maha Adil Dan Mengetahui Siapa Yg Paling Layak dan Tidak utk Mentadbir Malaysia Tercinta Ini.. ada Mata Kita lihat, ada Telingar Kita Dgr, Ada Akal Pikiran Haaa Timbang2kan Lah Apa Yg Baik Dan Buruk Demi Masa depan Anak Cucu Kita Nti.. wassalam..

      Padam
    2. Betul Allah Maha Mengetahui. Awak mendoakan org dpt bala tu, bagus sgt ke? Jgn melihat keburukan org seperti dia akan masuk neraka dan jgn melihat kebaikan sendiri seperti pasti masuk syurga.

      Bersyukurlah selama ini kita dpt hidup dlm keadaan di mana kita tidak merasa susah, tidak merempat.

      Bila takde bantuan, kerajaan BN dipersalahkan, bila dah diberi bantuan dok fitnah kata pancing undi. Pelik perangai manusia yg tak tau nak bsyukur.

      Suka mencari ksalahan org lain.

      Tahniah PM dan menteri2 dlm barisan kabinet yg baru. Satu barisan yg mantap.

      Padam
    3. 'Xde maknanya Allah nk timpakan bala kt umno/bn?' Astaghfirullah al azim.mengucap pjg aku bc statement ko.
      Ko jgn ckp takbur bro.ckp mcm ko tu tuhan plak.kalu btol Allah trun bala 'nauzubillah' semua pon terkena nnt.dek kekejaman pemimpin, rkyt lain dpt bhgn tmbh dgn ketakburan ko.
      Sbb pembangkang xperintah ko kata Allah xizinkan.yes! Aku setuju.ape yg terjd dgn izin Allah.tp ko ckp mcm ko tau ape perancangan Allah sbnrnye.
      Hebat ke kita ni nk ckp mcm tu? sama2 muhasabah diri.salam

      Padam
  27. Blog ini sampah! Maklumat macam taik anjing!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maaf..,x de org paksa awk baca blog nie..
      Bahasa melambangkan diri awk.
      Nak maklumat yang seperti yang awk perlukan....nah...g lh wat perhimpunan jlnan tu..,
      Kutuk2 kerajaan..maki hamun kerajaan...sume tu ada rasanya...
      Simpan blog ni utk yg memerlukan..
      Mcm saya.....dr dalam perut ibu lagi dh merasai sume bantuan drpd kerajaan...
      Ala...g klinik desa wt medical check up bulan2 tu...
      At least, sy hargai sume ni...
      Jgn jd kcg lupakan kulit....
      Belaja lh utk bersyukur.....

      Padam
  28. Yg cakap ni.. Macam alim aje.. Kg kawan kat selangor.. Ahli majlis cap bulan dulu naik motor cabuk.. 2 tahun jadi ahli majlis dah pakai volvo 4wd.. Rumah lot tepi 600k.. Siap reno.. Banyak duit depa..padahal elaun 1k aje.. Hari2 pakai kopiah.. Tapi pernah nampak sbyg jemaah.. Hebat sungguh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. bohong. cuba tinggalkan nama kg tersebut.

      Padam
  29. Taman kawan.. Duduk rumah teres 400k.. Minta duit zakat.. Lepas tu reno rumah.. Hebat depa.. Almaklumlah BULAN jatuh kat riba.. Belasah aje..

    BalasPadam
  30. Dia orang nampak aje alim...cerita hukum agama aje.. Naik takut bila dengar.. Nampak gambar rimau.. Serban pun tercabut.. Satu hari bila mulut dikunci dan anggota lain jadi saksi.. Tiada penyesalan lagi bagi org yg menjual agama krn keduniaan yg konon berjuang utk islam.

    BalasPadam
  31. Kalau anak buat salah kita tegur, kalu bapak buat salah susah nak tegur... sapa yang bersalah harus bertanggungjawab... marilah kita bersama-sama berdoa kepada Allah supaya menjaga Malaysia dari tangan-tangan pendusta kebenaran..... semoga politik Malaysia lebih matang... bebas bersuara secara ilmiah, debat dan musyawarah...Amin.... Marilah kita bersama mencari kebenaran... Berubah demi kebaikan...

    BalasPadam
  32. Org pakatan ni kalau ketua mereka kata taik kambing tu kacang pun meka makan.. Taksub.. Kesian aku dgn diaorang. Asyik kena tipu aje!

    BalasPadam
  33. Sebelum wujudnya PKR, kita mengundi dgn aman. Tp, bila PKR ni wujud, kucar kacir rakyat msia. Bg saya, PKR bukan suara rakyat tp membangkitkan kemarahan rakyat, mhasut rakyat, menyebabkan rakya bmusuh sesama sendiri.

    Ada saja yg tak puas hati. Tidak redha dgn ketentuan Allah swt. Kita hanya merancang, Allah yg tentukan. Terimalah kekalahan dgn hati yg terbuka. Terimalah realiti.

    BalasPadam
  34. menteri pelajaran sepatutnya ditukar kepada yang tiada jawatan. menteri yang ada sekarang telah mempunyai tugas sebagai menteri lain, yang lebih berat... tidak sepatutnya menteri tersebut diletakkan disitu.. nanti bahagian pelajaran akan bercelaruuu. ini tentang masa depan pelajaran negara kita. tidak sepatutnya dipandang remeh.. cuba lihat universiti2 yang top, uni di malaysia hanya sekadar di ranking ke belasan sahaja.. renungkanlah

    BalasPadam
  35. najib najib. kita tunggu camane dia nak kurangkan hotang negara yg dah melebihi 500billion. camane dia nak bagi brim 1200. camane dia nak kurangkan harga kereta. kita tunggu sehingga penghujung tahun mana yang akan dilaksanakan. silap silap satu pun xde.

    BalasPadam
  36. Ramai wakil Bn menang cara tipu dengan bantuan SPR , kami rakyat tak halal kan gaji / elaun yg depa guna

    BalasPadam