SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Jumaat, 17 Mei 2013

GEMPAR BERAPI!! KARPAL SINGH BUAT REPORT POLIS TANGKAP PENGANJUR BLACKOUT 505!! #HABISLAHKALINI

GEMPAR BERAPI!! KARPAL SINGH BUAT REPORT POLIS TANGKAP PENGANJUR BLACKOUT 505!! #HABISLAHKALINI



Ini berita terbaru dari karpal singh, korang fikir la kenapa tiba2 karpal singh buat report dan desak agar polis menangkap anwar ibrahim. Yang paling bodoh skrg ni adalah org yg tak sedar2 mengikut telunjuk anwar. Kt sini aku respek sikit pada Karpal singh, kerana dia ada sifat cintakan keamanan negara. Mungkin dia dh terfikir klu jadi apa2 mana dia nk lari, dia dh la pakai kerusi roda jer.. atau mungkin karpal singh dh tersedar semenjak karpal singh jatuh tertonggeng semasa pencalonan pilihanraya yg lalu.. hehe... apa2 pon aku harap korang baca cerita di bawah...

Karpal Singh, Pengerusi DAP Kebangsaan telah membuat laporan polis di Balai Polis Tun HS Lee petang semalam bagi membantah rancangan kumpulan pro-pembangkang yang mahu menggulingkan kerajaan dengan menggunakan kekerasan.

Katanya, sebarang rancangan untuk menggulingkan kerajaan dengan menggunakan kekerasan hanya akan membawa kemudaratan kepada negara dan mencetuskan kekecohan sehingga membahayakan orang ramai. 

Sebaliknya, Karpal menyarankan pihak berkenaan untuk menggunakan saluran yang betul bagi meluahkan perasaan tidak puas hati mereka terhadap keputusan Pilihan Raya Ke-13 (PRU13). 

"Saya tidak mahu turut terlibat dengan permainan Pakatan Rakyat walaupun saya sendiri dari barisan pembangkang.

Negara ada undang-undang. Yang kita berani tentang, kita tentang tapi kalau nak menggulingkan kerajaan dengan cara kekerasan yang melibatkan manusia sebagai mangsa, saya berundur diri…. saya tidak mahu masuk campur," kata Karpal Singh. 

Menurut Karpal Singh lagi, rakyat sekarang sudah dapat melihat siapakah yang bersekongkol dengan Anwar Ibrahim untuk terlibat dalam HIMPUN HITAM 505.

Sedangkan pada masa yang sama, para pemimpin utama PAS seperti menjauhkan diri daripada Anwar Ibrahim, sekaligus memberi isyarat bahawa PAS juga tidak bersetuju dengan cara Anwar Ibrahim yang sudah terdesak untuk menyelamatkan batang tengkuknya daripada tali gantung kerana kes Lahad Datu. 

Karpal Singh turut mengulas kenyataan pengasas ASAL BUKAN UMNO (ABU), Haris Ibrahim yang mahu menggulingkan Kerajaan Barisan Nasional (BN) dengan menggunakan kekerasan atas alasan porses PRU13, hampir dua minggu lepas, tidak telus dan tidak jujur.

"Saya minta kerajaan bertindak dengan segera terhadap pemimpin pembangkang yang keras kepala ini," ujar Karpal Singh lagi.

2 ulasan:

  1. Kes Lahat Datu dah jadi LIANG LAHAT buat anwar....

    BalasPadam
  2. karpal dah dibeli oleh umno bn kot.....berapa rm ye??????

    BalasPadam