SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Khamis, 9 Mei 2013

PANAS BERAPI!! BONGKAR!! Nik Aziz Di "REJECT", Bukan "STEP DOWN"!!!

PANAS BERAPI!! BONGKAR!! Nik Aziz Di "REJECT", Bukan "STEP DOWN"!!!



Berdasarkan cakap- cakap dari teman- teman yang berada di negeri Cik Siti Wan Kembang, mereka mengatakan sekarang ini sedang heboh diperkatakan rakyat sekeliling bahawa Nik Aziz sebenarnya bukanlah benar- benar berhajat untuk bersara, sebaliknya penamaan semula beliau untuk memegang jawatan Menteri Besar tidak mendapat perkenan Sultan Kelantan.

Dikatakan juga, tindakan Sultan Kelantan itu adalah disebabkan oleh tindakan Nik Aziz kebelakangan ini yang dilihat berupaya memecah belahkan umat Islam dan melayu.

Sumber itu juga berkata, sekiranya Nik Aziz benar- benar tidak langsung berhajat mempertahankan jawatannya selaku Menteri Besar Kelantan, kenapa pula beliau tidak mengumumkannya sebelum berlangsungnya PRU13 dan masih bertanding?

Tidak cukup dengan itu, kenyataan Nik Aziz kepada sebuah akhbar yang mengatakan beliau akan pimpin sampai mati juga menggambarkan hajatnya untuk terus memegang tampuk pemerintahan Kelantan.


KOTA BHARU - Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, pemimpin politik berbeza dengan penjawat awam lain kerana selagi diperlukan, mereka boleh berkhidmat sampai mati. 

Menurut Mursyidul Am PAS itu, pemimpin politik agak istimewa kerana tidak mempunyai had masa untuk berkhidmat kepada rakyat. 

"Kita ada penjawat awam yang ada had masa untuk bersara dan ada pemimpin politik yang boleh berkhidmat sampai mati. 

Pemimpin Islam berada di negeri yang dikatakan berlaku kemunduran dan perpecahan, tetapi sebenarnya ia tidak berlaku. Ini nikmat yang sangat besar. Kita mesti jaga (supaya tidak berlaku perpecahan dan kemunduran)," katanya disini semalam.

Sekiranya apa yang disampaikan ini adalah benar, kita tumpang simpati dengan nasib yang menimpa Nik Aziz kerana tidak berjaya merealisasikan hajatnya untuk memerintah sampai mati.

Seperkara yang kita harapkan , dengan tersungkurnya Nik Aziz ini, umat Islam Malaysia kembali merapatkan saf dan bersatu menegakkan Islam bersama.

Semoga penyatuan diantara UMNO dan PAS benar- benar berlaku.sumber penggempur mutiara

MMI kata kalau dah tak mau jawatan menteri besar , Nik Ajiz bertanding kerusi buat apa ?? Bersara jalah pencen semua dapat , dah tu boleh bagi laluan dekat orang lain pula.Ini tidak siap bertanding kerusi DUN nak buat apa tu ?? 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan