SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Isnin, 24 Mac 2014

INFO @ AKJr : TERKINI #MH370 TELAH DAPAT DIKESAN DISELATAN LAUTAN HINDI #pray4mh370




PM NAJIB RAZAK’S PRESS STATEMENT ON MH370

This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370’s flight path.

Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.

This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.

We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.

Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.

ENDS

------------------------



Psssttt AKJr : Innalillahiwainailaihirojiun.... Salam Takziah dari AKJr kepada keluarga anak-anak kapal dan penumpang... Al-Fatihah

Selasa, 18 Mac 2014

WAJIB BACA!! #MH370 FAKTA YANG RAKYAT MALAYSIA PERLU TAHU.. #PRAY4MH370



puak2 pembangkang ni memang sial !!! ini lah bahasa yg paling sesuai buat mereka yg menghina negara sendiri....

Sejak dari hari pertama kehilangan MH370 disedari, pihak pembangkang seolah-olah meraikan berita tersebut sebagai peluang untuk menghentam kerajaan. Kerajaan dikutuk sebagai lembab dan gagal menangani situasi kecemasan. Kerajaan dituduh sengaja menyembunyikan maklumat entah atas sebab apa, yang mana hanya mereka yang menuduhnya sahaja yang tahu. Kerajaan dihentam kerana tidak menggunakan aset pertahanan untuk operasi mencari. Kerajaan juga disindir kerana tidak menggunakan kaedah ‘Islam’ seperti ‘azan’ sebagai usaha alternatif.

Tidak cukup dengan itu, pembangkang juga mengaitkan dosa-dosa juruterbang, pembantu juruterbang dan penumpang serta penjualan arak oleh MAS sebagai bahan untuk memburukkan kerajaan sebagai tidak cukup Islam dan menjadi punca bencana.

Apabila media barat memburukkan pembantu juruterbang, pembangkang pun menyambutnya dengan membantu menyebar gambar-gambar yang menjejaskan imejnya.

Dalam masa yang sama, pihak penyokong kerajaan pula terus membela juruterbang dan pembantunya serta menempelak pihak yang cuba memburukkan imej mereka. Ini dilakukan walaupun khabar angin telah menyatakan bahawa juruterbang tersebut merupakan penyokong kuat Anwar Ibrahim dan pembenci kerajaan yang tegar.

Para penyokong kerajaan telah mengenepikan sentimen politik dan mengajak semua rakyat Malaysia bersatu dan bukan menuding jari kepada sesiapa.

Namun, seruan murni kita dipandang sepi. Sebaliknya, pembangkang mengaitkan pula kejadian yang menimpa MH370 sebagai ‘bala’ akibat keputusan mahkamah yang tidak memihak kepada Anwar. Ada juga yang berkata bahawa kerajaan sengaja ‘menghilangkan MH370’ bagi mengalihkan perhatian rakyat daripada kes Anwar Ibrahim dan Pilihanraya Kecil Kajang.

Walaupun pencarian MH370 dibantu oleh begitu banyak negara lain termasuk kuasa besar dunia, tetapi segala kritikan dan cemuhan pembangkang hanya ditujukan kepada kerajaan Malaysia. Seolah-olah hanya kerajaan Malaysia yang lembab, yang salah dan yang bodoh kerana masih belum mempunyai sebarang petunjuk, tetapi negara lain tidak.

Nampaknya, bencinya pembangkang kepada negara sendiri sudah tidak dapat ditahan-tahan lagi. Saban hari mereka mempertikai, menilai, menghukum, mencemuh, memaki dan memburukkan negara sendiri tanpa segan silu sambil disaksikan oleh seluruh dunia. Sampaikan ada rakyat negara lain pula yang menegur akan sikap mereka yang buruk itu. Itu pun mereka masih lagi tidak tahu malu.

Bagaimanapun, perkembangan mutakhir yang disahkan oleh penyiasat dalam negara dan juga antarabangsa mengenai latarbelakang juruterbang, membuatkan pembangkang terkesima.

Menurut pendedahan mereka, juruterbang MH370, iaitu Kapten Zaharie Ahmad Shah merupakan bukan sekadar penyokong Anwar Ibrahim, tetapi fanatik terhadapnya. Beliau sanggup hadir ke mahkamah menyaksikan rayuan kes liwat Anwar pada hari sebelum kejadian. Menurut rakan-rakan beliau, keputusan mahkamah yang tidak memihak kepada Anwar benar-benar terkesan kepada dirinya.

Kapten Zaharie, adalah ahli PKR seumur hidup. Telah berkahwin tetapi bercerai. Beliau dikatakan masih tinggal sebumbung dengan bekas isterinya dan anak-anak mereka. Setakat ini, bekas isteri dan anak-anaknya tidak dapat ditemui dan dikatakan telah menghilangkan diri sejak hari pertama kejadian. Maklumat dalaman menyatakan yang mereka telah berangkat ke Australia sehari sebelum MH370 hilang.

Maklumat terkini ini nampaknya telah memaksa pembangkang memikirkan semula strategi menghentam kerajaan. Tian Chua, Kit Siang, Sivarasa dan penyokong-penyokong marhaen pembangkang di laman-laman sosial mula menukar skrip.

Kini, mereka bertungkus lumus mencari jalan untuk membela Kapten Zaharie pula walaupun sebelum ini beliau dicemuh dan diragui mereka. Mereka menolak sebarang kemungkinan yang kehilangan MH370 ada kaitan politik walaupun sebelum ini mereka juga yang cuba mempolitikkannya. Mereka mereka-reka cerita kononnya Kapten Zaharie tidak sepatutnya bertugas kerana bercuti pada hari tersebut tetapi terpaksa menggantikan rakannya.

Jika sebelum ini mereka begitu galak membincangkan teori juruterbang menutup semua alat komunikasi, tetapi hari ini mereka berusaha mengajak kita pula bersikap terbuka sambil memberi gambaran yang juruterbang tidak bersalah.

Hanya kerana Kapten Zaharie telah terbukti sebagai penyokong tegar pembangkang maka pembangkang merasakan yang mereka perlu mempertahankan beliau.

Sikap berat sebelah dan terburu-buru pembangkang nampaknya telah memakan diri sendiri. Sekiranya pembangkang tidak cuba mempolitikkan perkara ini sejak dari mula maka mereka tentu tidak perlu menjadi kelam kabut dan memutarbelit pandangan sendiri.

Jelas, sikap penyokong pembangkang sememangnya tidak rasional. Justeru, kita tidak hairan jika Kapten Zaharie juga merupakan seorang yang tidak rasional.

Bagaimanapun, tidak usahlah kita merendahkan diri kita ke tahap pemikiran pembangkang dengan cuba membuat andaian sendiri.

Sebaiknya, kita serahkan sahaja kepada pihak berkuasa untuk mencari jawapan kepada misteri MH370. Harapan kita agar episode ini dapat mematangkan sedikit pembangkang negara ini supaya tidak lagi terkinja-kinja mempolitikkan semua perkara.

Isnin, 10 Mac 2014

WAJIB BACA!!! 5 Sebab Mengapa MAS Dan Kerajaan Malaysia "LAMBAT" Beri Maklumat #MH370 #PRAY4MH370




Berikutan kes kehilangan kapal terbang MH370 telah membuatkan ramai yang tertanya-tanya akan maklumat terkini terhadap tragedi tersebut. Dalam kekalutan itu terdapat segelintir yang menuding jari keatas kelembapan MAS dan kerajaan dalam memberikan maklumat berkaitan kehilangan Misteri Pesawat MH370 itu. Apakah ianya hilang terhempas, hilang disebabkan kejadian misteri ataupun ia telah di rampas oleh pihak pengganas? Pastinya ada sebab kenapa mereka tidak sesewenang mengeluarkan kenyataan sebegitu.


Inilah antara sebab kenapa MAS dan Kerajaan lambat mengeluarkan kenyataan berkaitan kehilangan Pesawat MH370:

Dari hasil perkongsian Nor Azizuddin Abdul Manan dari pada UUM Sintok untuk memberikan sedikit pendapat peribadi beliau berhubung isu ini memandangkan beliau gusar dengan pelbagai unsur dan persepsi negatif yang dilemparkan oleh ramai pihak berkepentingan terhadap tindak-selamat MAS/Kerajaan Malaysia (KM) dalam misi mencari dan menyelamat penumpang dan krew MH370.


1) Penumpang Pelbagai Negara.

Kita perlu ingat bahawa dalam pesawat MH370 tersebut terdapat lebih 15 kewarganegaraan dengan kapasiti sebanyak 227 orang. Hal ini sebenarnya memberikan sedikit sebanyak tekanan kepada pihak MAS/KM untuk memberikan maklumat terkini kepada wakil-wakil Kedutaan / Konsulat masing-masing. Maybe sesetengah Kedutaan mahukan maklumat segera dan pantas apatah lagi dalam keadaan lebih 17 jam pesawat yang masih belum ditemui, juga menyumbang kepada kelewatan dan kesukaran MAS/KM menyalurkan info terkini. Fahamilah keadaan.


2) Hubungan Diplomatik

MH370 hilang diperairan dan diruang udara Vietnam, dalam konteks ini KM dan MAS bertindak dengan berhemah dalam menjaga hubungan diplomatik antara negara. KM tidak boleh sewenang-wenangnya mengambil pendekatan sendiri walaupun peswat tersebut adalah milik negara kita. Sebab itulah hubungan Bilateral diperlukan, kini pihak Kerajaan Vietnam sudah menggerakkan jentera menyelamatnya (Angkatan Laut Vietnam) ke perairan yang disyaki tempat kehilangan MH370. Apabila pihak lain menjadi peneraju utama dalam misi, sudah pasti akan wujud beberapa prosedur tertentu yang digunakan oleh pihak berkenaan sebelum menyalurkan maklumat terkini kepada KM/MAS. Dalam ertikata lain ; "Lain tempat lainlah cara penyampaian", jadi memang perlu bersabar dalam perkara ini.


3) Misi Melibatkan 5 negara

Misi mencari dan menyelamat telah pun digerakkan, Malaysia melalui Maritim dan aset ATM sudah berada diperairan berkenaan, terkini dilaporkan oleh Astro Awani, Maritim Malaysia tidak menjumpai sebarang objek pesawat MH370, manakala Vietnam melalui Angkatan Tentera Laut negara itu menafikan sudah menjumpai pesawat malang itu malah mereka dalam situsi mencari dan terus mencari disekitar Pulau Vung Tau tempat dimana kali terakhir radar negara itu mengesan pergerakkan MH370. Manakala China juga sudah menggerakkan aset pertahanan laut atas arahan Presiden Xi Jinping untuk misi mencari dan menyelamat. Singapura sudah menghantar pesawat C130 untuk misi bantuan manakala Amerika Syarikat juga menghantar bantual kapal penyelamat ke pengairan terbabit. Bayangkan keadaan misi menyelamat apabilan digerakkan dan disepadukan dengan pelbagai negara, sudah tentu penyaluran sebarang maklumat terkini mesti dikoordiansikan agar tidak menjejaskan proses penyiasatan sebab dan musabab "kehilangan" MH370. Sekecil-kecil evidens sudah boleh menjadi petunjuk utama atas kejadian ini.


4) Tidak Semudah Yang Dijangka

Misi mencari dan menyelamat tidaklah semudah yang disangka memandangkan ia berlaku di kawasan lautan yang luas dan menjadi rebutan antara negara. Jadi, hentikanlah sebarang spekulasi dan tohmahan. KM/MAS sedaya upaya mungkin, saya pasti mereka bekerja keras untuk memastikan MH370 dapat ditemui semula.


5) MAS tetap dihatiku

Kali terakhir MAS mengalami "major accident" ialah pada tahun 1977 di Tanjung Kupang melibatkan 100 korban nyawa. Selepas kejadian itu, MAS tidak pernah mengalami "major accident" dengan korban mangsa yang besar selama 37 tahun, dalam ertikata lain MAS mencapai piawaian keselamatan pesawat yang kompiten dan diiktiraf oleh ICAO disamping pengemudian pesawat oleh pilot yang berpengalaman luas. Walaubagaimana pun secanggih mana sesebuah pesawat, sebarang kesilapan kecil pun boleh mengundang padah. Hanya takdir menentukan segala-galanya. Salam takziah untuk semua keluarga mangsa MH370 dan yang pastinya MAS tetap dihatiku.



 Sumber

Ahad, 9 Mac 2014

INFO @ AKjr : TERKINI ! PENEMUAN RADAR TENTANG LOKASI #MH370 DIDEDAHKAN..!! #PRAYFORMH370



Sepang: Siasatan terkini kehilangan pesawat MH370 mendedahkan bukti dan kemungkinan baru bahawa pesawat berkenaan cuba berpatah balik ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) selepas radar milik Angkatan Tentera Malaysia (ATM) mengesan pergerakan pesawat itu.

Panglima Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Tan Sri Rodzali Daud berkata, perkembangan terbaru itu menyebabkan operasi mencari dan menyelamat diperluaskan ke sekitar perairan Pulau Pinang. 

Beliau berkata, ada kemungkinan bahawa pesawat berkenaan akan berpatah balik sekiranya ia tidak dapat meneruskan perjalanan. "Buat masa ini, kami sudah periksa dengan khidmat radar daripada beberapa negara jiran berhubung penemuan pergerakan patah balik pesawat berkenaan. 
"Pada masa sama, operasi mencari dan menyelamat turut dilakukan di kawasan darat," katanya pada sidang media sebentar tadi. 

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan MAS Ahmad Jauhari Yahya berkata, pihaknya mengesahkan tidak menerima sebarang panggilan kecemasan berhubung kerosakan daripada pesawat yang memaksa pesawat berkenaan berpatah balik. 
"Berdasarkan siasatan kami, tiada sebarang hubungan dibuat antara pesawat dan pusat kawalan udara berhubung tindakan patah balik penerbangan itu," katanya. 

Sementara itu, Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA) Datuk Azharuddin Abdul Rahman berkata, pihaknya mengesahkan hanya dua identiti penumpang disiasat berhubung pemilikan pasport individu lain berbanding empat dilaporkan sebelum ini. Katanya, pasukan penyiasat sedang meneliti rakaman sistem litar tertutup bagi mengesan dan mengenal pasti dua penumpang yang menggunakan pasport palsu itu. Beliau berkata, lima lagi penumpang disahkan tidak menaiki pesawat MH370 ketika berlepas dan semua bagasi mereka telah dikeluarkan terlebih dahulu. 

Sebelum ini dilaporkan warga Itali Luigi Maraldi dan Austria Christan Kozel didaftar menaiki pesawat MH370 tetapi hasil pemeriksaan kedutaan negara terbabit mendapati pasport mereka telah dipalsukan. 

Sehingga kini, Jabatan Penerbangan Awam China mendakwa serpihan ditemui di koordinat 103.29 Timur 6.42 Utara di Laut China Selatan tetapi masih belum disahkan milik MH370 manakala pesawat APMM berjaya mengesan tompokan minyak di permukaan laut kira-kira 100 batu nautika dari Kuala Tok Bali, Pasir Puteh, Kelantan. 

Kesan tompokan kedua itu dikesan oleh Ketua Pengarah Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia Datuk Mohd Amdan Kurish ketika melakukan tinjauan udara dengan pesawat Agusta di kawasan seluas 200 batu nautika, kira-kira jam 11 pagi tadi. Sampel tompokan minyak sudah diambil dan dijangka tiba di pangkalan maritim Tok Bali jam 7.30 malam nanti - Sumber

Psssttt... AKjr berharap agar kita semua mendapat info yang tepat, tanpa membuat sebarang spekulasi2 negatif. Buat masa ini, RTM1 dan TV3 telah menyiarkan laporan terkini tentang insiden ini. Di masa AKjr menulis artikel ini, TV3 mengadakan forum perbincangan bersama pakar-pakar aeronautikal.

PANAS TERIK!! #MH370 : SEMUA PIHAK HARUS BERSABAR DAN BERTENANG.. #PRAY4MH370



Setakat ini, kapal terbang MH370 belum lagi dapat dikesan, tetapi di laman media sosial dah macam-macam cerita yang tersebar. Macam-macam teori luarbiasa yang keluar. Tidak kurang juga macam-macam spekulasi liar yang tersebar.

Memang sebagai rakyat Malaysia yang marhaen ni aku rasa pelik, dizaman yang serba canggih ni pun pesawat boleh hilang dan tak boleh dikesan. Aku nak share dengan korang satu komen di FB yang menceritakan tentang kecanggihan pesawat Boeing :

"Sebenarnya tiada bukti kukuh pesawat terhempas lagik.... Tiada kesan minyak atau serpihan ditemui....Malahan ELT dan blackbox pun tak der signal.... Tower Hong Kong sahkan ada contact jam 1.20 pagi dalam kawasan pengawasan Hong Kong... 
Kapal terbang ni ada 8 unit ELT atau Emergency Locator Transmitter.... ada dua jenis iaitu Manual dan Automatic... Automatic lak ada beberapa jenis antaranya G-Force ELT dan Automatic Hydrostatic Release Unit atau HRU... Apabila terhempas kat darat... G-Force automatic released dan hantar signal emergency.... HRU lak berfungsi automatik apabila kena air pada kedalaman tertentu... direleasekan dan terapung.... ada gak yg Marine Unit yang boleh berfungsi sehingga kedalaman beberapa km.... 
Selagi tiada bukti sah yang menyatakan Kapal Terbang ni terhempas.... Kerajaan tidak akan mengeluarkan sebarang pengesahan dan kenyataan....."

So Rakyat Malaysia sekalian, hentikan segala spekulasi liar dan marilah kita mendoakan agar kesemua penumpang MH370 itu selamat. Jangan la kita nak tuduh orang itu tak betul, orang ini tak betul. Biarlah pihak berkuasa membuat tugas mereka untuk mencari pesawat tersebut.

PM pun dah hantar banyak kapal kapal untuk kerja-kerja mencari. Begitu juga dengan negara Singapura, Vietnam, China dan terbaru USA menghantar bantuan untuk misi mencari dan menyelamat. Setakat ini tiada apa-apa lagi.

Kepada keluarga mangsa yang terlibat, aku harap korang banyakkan bersabar dan berdoa agar mereka semuanya selamat. Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Bersabar semua.

Psssttt AKjr: BOEING MH370: BERTENANG RAKYAT MALAYSIA SEMUA! BIARLAH PIHAK BERKUASA MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB MEREKA!

Isnin, 3 Mac 2014

PANAS TERIK!! DS ROSMAH MENDOAKAN KESEJAHTERAAN KEPADA HEW KUAN YEW..



Assalamualaikum wrb wth. dan Selamat Sejahtera. 

Saya ada mendengar bahawa Sdra Hew Kuan Yew ada mengharapkan agar saya diserang sakit jantung (sudden death) dan segera menemui ajal (journey to the "west"). 

Andainya benar beliau ada menuturkan kata-kata sedemikian, saya memaafkan tindakan beliau dan percaya ia dilakukan dibawah sedar. 

Bagi saya, saya akan sentiasa mendoakan Sdra Hew Kuan Yew dan keluarga sentiasa diberikan kesihatan yang baik dan kerahmatan & kebahagiaan agar beliau dapat terus menikmati kesejahteraan hidup aman dan damai di bumi bertuah Malaysia. Salam... 

-Datin Seri Rosmah Mansor 






Sikap biadap komunis Dap ini menunjukkan keperibadian mereka yang terus mengharut , menanam kebencian kaum , dan sikap hasutan agar membenci orang lain terutama bangsa Melayu . Inilah sikap sebenar kaum komunis Dap. Sangat biadap !! rasis dan kurang ajar !! 



Kenyataan dari Datuk Huan Cheng Guan ternyata tepat terhadap Hew Kuan Yew ini , kata-kata Hew kuan Yew ini jelas menunjukkan mereka macam manusia BODOH dan itulah taraf pemikiran sebenar orang - Orang DAP !!!



Psssttt.. AKJr: INGAT..!! DAP ITU KOMUNIS !!! KOMUNIS ITU DAP !!!!!

Ahad, 23 Februari 2014

PANAS TERIK!! WAHAI MELAYU.. SUDAH-SUDAH LAH PHD TU...



Ok, aku nak share dengan korang satu artikel yang telah aku petik dari Facebook mengenai Datuk Mokhzani Mahathir. Mari kita baca

Saya ingin mengucapkan tahniah kepada Datuk Mokhzani kerana telah berjaya menyertai senarai 10 individu terkaya di Malaysia oleh majalah Malaysian Business. Seperti biasa, beberapa orang Melayu dari parti pembangkang menyerang kejayaan beliau sebab Datuk merupakan anak kepada Tun Dr Mahathir iaitu bekas Perdana Menteri Malaysia. Jika orang bukan Melayu menyerang Datuk saya tidak berapa marah, tetapi kes sekarang ini Melayu sendiri menyerang saudara seagama dan sebangsa kerana beliau telah berjaya, dan yang lebih menyedihkan adalah beberapa fakta yang dilontarkan oleh Melayu pembangkang ini SALAH. Saya akan huraikan satu demi satu.

Sebelum itu sedikit sejarah berkenaan SapuraKencana. Datuk Mokhzani mendapat ijazah Bachelor of Science in Petroleum Engineering di University of Tulsa, Oklahoma, U.S.A. Jadi melalui latar belakang pendidikan, sudah jelas beliau mahir dalam bidang petroleum. Beliau menubuhkan sebuah syarikat pelaburan bernama Kencana Capital Sdn Bhd yang berniaga dalam bidang Oil and Gas service provider,IT,automotif dan hartanah. Subsidiarinya syarikat Kencana Petroleum bergabung dengan syarikat SapuraCrest pada tahun 2012 menghasilkan SapuraKencana iaitu sebuah syarikat Oil and Gas Service Provider terbesar negara.

Pertama sekali beberapa Melayu pembangkang melontar hujahan bahawa Datuk Mokhzani menjadi kaya kerana ayahnya bekas Perdana Menteri. Tetapi beliau bermula kerja sebagai ‘wellsite operations engineer’ di Sarawak Shell Berhad. Saya tidak pasti jika Tun mempunyai pengaruh yang kuat sehingga boleh manipulasi sebuah syarikat petroleum mlik Britain dan Belanda untuk melantik anaknya, kalau benar hujahan tersebut maka memang hebat Tun. Sehubung dengan itu ‘wellsite operation engineer’ adalah kerja yang sukar kerana beliau terpaksa bekerja di tengah-tengah lautan, saya pasti kalau benar hujahan pihak pembangkang, Tun akan terus lantik anaknya ke dalam kerja pejabat yang lebih selesa.

Kedua, Melayu pembangkang menyatakan bahawa perniagaan Datuk Mokhzani mencuri minyak negara. Ini tidak benar, kerana syarikat SapuraKencana bukan sebuah syarikat minyak, tetapi ia adalah sebuah syarikat kejuruteraan petroleum yang membantu syarikat minyak dalam segala urusan daripada menggali minyak hingga ke pemasangan paip minyak :

" providing end-to-end solutions and services to the upstream petroleum industry, and covers activities such as installation of offshore pipelines and structures, fabrication of offshore structures, accommodation and support vessels, drilling vessels, hook-up and commissioning, topside maintenance services, underwater services, offshore geotechnical and geophysical services, project management, diving services, offshore support services, infrastructure and specialised steel fabrication works." (official website)

Tiada penjelasan berkenaan penjualan minyak,jadi setitik petroleum negara pun Datuk Mokhzani tidak ambil.

Ketiga, pihak pembangkang menyatakan bahawa Datuk Mokhzani tidak boleh berjaya tanpa pertolongan Tun dan kerajaan Malaysia. Ini juga tidak benar kerana di website syarikat SapuraKencana, ia berkata bahawa syarikat itu bergerak aktif di negara China,Australia,Timur Tengah,America dan Brazil. Mustahil kerajaan dapat manipulasi keputusan syarikat-syarikat petroleum di negara luar untuk memberi kontrak kepada SapuraKencana,melainkan semua negara ini dikawal oleh DS Najib dan Tun.

Dengan penjelasan ini, saya berharap pihak pembangkang tidak mempertikaikan kekayaan Datuk Mokhzani. Lebih-lebih lagi kejayaan syarikat beliau akan mengharumkan nama negara dan juga menambah pendapatan negara, syarikat beliau membayar cukai RM165juta kepada kerajaan Malaysia pada 2013 yang disalurkan kepada pembinaan infrastruktur awam demi rakyat. Berapa cukai yang Anwar bayar kepada kerajaan setiap tahun? Jadi apabila syarikat beliau menambah keuntungan, ia akan memberi kesan positif kepada rakyat Malaysia melalui cukai dan juga kepada umat Islam melalui zakat. Saya berbangga seorang bumiputera boleh menubuhkan sebuah syarikat yang berjaya bukan sahaja di Malaysia,malah di negara asing. Semoga Datuk terus mendapat kejayaan dalam masa akan datang.

-AR-

AKJr : Pelik kan orang fuckatan riot ni? Asal ada melayu kaya je mesti mereka pertikai. Bila Cina kaya mereka diam je kan? Dari 40 terkaya tu cuba bilang berapa melayu, berapa cina? Akai ada ka? Apa pun penjelasan ini sangat bagus dan aku harap kita semua sokong dan doakan agar lebih ramai melayu yang mejadi berjaya seperti mereka!

INFO@ AKjr : BR1M 2014 TELAH MULA DITERIMA...




Dengan matlamat meringankan kos sara hidup rakyat berpendapatan rendah, kerajaan akan menyerahkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada hampir enam juta penerima yang telah berdaftar setakat ini.

Sumber-sumber berkata, pemberian itu melibatkan perbelanjaan kira-kira RM3 bilion.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dijadual merasmikan majlis pelancaran penyerahan BR1M 2014 peringkat kebangsaan di Dewan Sekolah Menengah Kebangsaan Aminuddin Baki di sini, Sabtu.

Pemberian BR1M kepada isi rumah berpendapatan bulanan RM3,000 ke bawah dinaikkan daripada RM500 kepada RM650 manakala individu bujang berumur 21 tahun ke atas yang berpendapatan tidak melebihi RM2,000 sebulan, nilai bantuan juga dinaikkan daripada RM250 kepada RM300.

Buat pertama kalinya BR1M diperluaskan kepada isi rumah berpendapatan bulanan antara RM3,000 hingga RM4,000 dengan nilai bantuan sebanyak RM450.

Sumber itu berkata bantuan mampu diberikan kepada rakyat hasil langkah-langkah kerajaan membangunkan ekonomi negara ke arah landasan yang kukuh. Jumlah penerima BR1M pada 2012 adalah lebih empat juta orang melibatkan perbelanjaan lebih RM2 bilion manakala pada tahun 2013 seramai hampir tujuh juta penerima dengan perbelanjaan hampir RM3 bilion.

Menurut sumber itu lagi, langkah-langkah kerajaan itu terbukti berkesan daripada beberapa petunjuk ekonomi yang dicatat pada tahun lepas (2013) seperti pelaburan swasta sebanyak lebih RM1 bilion manakala jumlah pelaburan asing langsung (FDI) berjumlah RM38.7 bilion, yang tertinggi dalam tempoh lima tahun.

Petunjuk lain termasuk pertumbuhan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK)sebanyak 4.7 peratus pada 2013 manakala Malaysia juga mencatat kadar inflasi rendah sebanyak 2.1 peratus pada 2013.

Menurutnya, defisit fiskal pula menurun daripada 6.7 peratus pada 2009 kepada 3.9 peratus pada 2013 manakala kadarnya bagi tahun ini disasarkan 4 peratus.

Bagi tahun 2014, kerajaan memperuntukkan kira-kira RM40 bilion untuk pelbagai subsidi termasuk lebih RM20 bilion untuk subsidi barangan asas seperti petrol, gas LPG, minyak masak, diesel, tepung gandum, dan beras manakala bantuan persekolahan pula berjumlah lebih RM10 bilion.

Menurutnya petunjuk-petunjuk itu menunjukkan ekonomi negara berada pada landasan yang betul dan langkah-langkah transformasi ekonomi yang dilaksanakan memberi impak.

Selain golongan berpendapatan rendah, golongan pertengahan juga banyak mendapat manfaat daripadanya.

Psssttt AKjr : Syukur Alhamdulilah...

Jumaat, 24 Januari 2014

PANAS TERIK!! [FAKTA] TUTUP PUSAT #GIATMARA BUKTI AGENDA ANTI MELAYU ISLAM #PAKATANRAKYAT SELANGOR DIDEDAHKAN!!!

PANAS TERIK!! [FAKTA] TUTUP PUSAT #GIATMARA BUKTI AGENDA ANTI MELAYU ISLAM #PAKATANRAKYAT SELANGOR DIDEDAHKAN!!!



Agenda anti-Melayu PR PKR,PAS dan DAP di Selangor semakin terserlah dengan ura-ura sebuah Pusat Giatmara akan dirobohkan hanya atas teknikal yang kecil.Setelah masuk penggal kedua memerintah Selangor,pakatan pembangkang sudah menyusun strategi yang lebih rapi untuk memghalalkan tindakan mereka menghapuskan satu persatu hak-hak orang Melayu di negeri itu.Satu ketika dahulu,kerajaan negeri juga pernah menghalang pembinaan kampus UiTM di Serendah pada 2010 sehingga memaksa rancangan itu dipindahkan ke Melaka.Pembinaan kampus di UiTM adalah bagi menampung jumlah pelajar Melayu yang semakin bertambah di Selangor tetapi pembangkang hanya mementingkan agenda politik mereka tanpa menghiraukan nasib anak bangsa.Mungkin inilah kesan yang diterima oleh rakyat Selangor apabila mempunyai Anwar Ibrahim sebagai penasihat ekonomi dan memilih pembangkang mentadbir negeri itu. 

Janji-janji manis yang ditaburkan semasa kempen pilihan raya kini sudah bertukar menjadi masam dan lain pula kerenah mereka sekarang.Jikapun Pusat Giatmara di Sabak Bernam yang ingin di tutup oleh Exco Selangor dari Dap, tidakkah boleh perkara ini diselesaikan dengan baik ??? Isi di sini ialah dasar Giatmara untuk memberi peluang kepada remaja Melayu yang sesetengahnya tercicir dalam pelajaran diberi masa depan yang lebih cerah melalui latihan teknikal.Kebanyakan Pusat Giatmara yang dibina diseluruh negara adalah bersifat komuniti iaitu ia lebih memberi fokus kepada pemgambilan pelatih dari kawasan setempat di mana ia berada.Menutupnya atas alasan tanah di mana pusat itu dibina adalah milik kerajaan negeri bukan suatu yang boleh diterima akal. Ia hanyalah masalah pentadbiran yang perlu diuruskan antara kerajaan negeri, pejabat tanah, majlis daerah dan Giatmara sendiri.Keadaan yang sama juga berlaku apabila kerajaan negeri melengah-lengahkan kelulusan tanah bagi pembinaan kampus Universiti Perdana di Serdang.Atas mainan politik kotor pembangkang juga rancangan untuk mewujudkan universiti perubatan yang melibatkan kerjasama Sekolah Perubatan Universiti Johns Hopkins, Amerika Syarikat terbantut. Sekali lagi pembangkang menghalang apa sahaja pembangunan yang boleh meningkatkan daya saing dan tahap keupayaan rakyat negara ini untuk terus maju di dalam bidang pendidikan. 

Walaupun sudah dirasmikan oleh Perdana Menteri pada September 2011,alasan yang sama digunakan iaitu tanah tersebut adalah milik Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (MARDI) di Serdang yang dijual kepada universiti tersebut sebelum ini.Kerajaan negeri sebenarnya menyalahkan kuasa untuk memberi kelulusan bukan atas alasan yang munasabah tetapi beralaskan muslihat politik.Ketiga-tiga kes yang menjadi contoh adalah bukti bahawa apa yang dilakukan pembangkang bukanlah suatu kebetulan tetapi perancangan yang rapi.Apa sahaja pembangunan yang telah dilakukan oleh kerajaan negeri Barisan Nasional di masa lalu, mereka akan mengambil kredit dan mengatakan kepada dunia bahawa itulah adalah semua titik peluh mereka.Tetapi apabila kerajaan pusat ingin terus membawa pembangunan ke Selangor tanpa menghirau perbezaan politik, tindakan ini akan digagalkan. Ini kerana mereka tahu jika projek-projek pembangunan di negeri itu adalah usaha kerajaan pusat dan bukannya kerajaan negeri maka rakyat boleh membuat perhitungan pada pilihan raya akan datang. 

Pada pembangkang agenda politik mereka lebih utama daripada pendidikan dan latihan untuk rakyat.Malah rakyat Selangor akan lebih banyak menanggung kerugian jika projek-projek yang sepatutnya dilaksanakan di negeri itu terpaksa dipindahkan ke tempat lain hanya kerana PKR,Pas dan Dap tidak bersetuju.Ada gelanggangnya hendak bersilat politik tetapi apabila kepentingan rakyat terjejas, politik bukan lagi menjadi alat untuk kebaikan tetapi telah bertukar sebagai senjata memakan tuan. Rakyat Selangor kini harus sedar,tidak ada satu projek yang benar-benar yang boleh dibanggakan oleh pembangkang selama lebih lima tahun mereka mentadbir negeri itu.Selangor harus terus mengorak maju sebagai negeri terkaya dan paling membangun tetapi jika ia terus berada di bawah pembangkang,masa depannya tidak lagi terjamin malah bertambah kelam.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN..

Khamis, 23 Januari 2014

PANAS TERIK!! Nurul Izzah Bercerai??





PETALING JAYA 23 Jan - Beberapa laman siber hari ini telah mengeluarkan spekulasi berhubung isu penceraian Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR). Nurul Izzah Anwar bersama suaminya.

Nurul Izzah dikatakan telah menfailkan perceraian di bawah Fasakh (untuk membatalkan perkahwinan itu) pada akhir Disember melalui petisyen di Mahkamah Syariah.

Suaminya, Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim, yang dipercayai telah menerima petisyen itu pada 16 Jan, telah meminta penangguhan dua minggu berhubung perkara itu untuk beliau menyediakan kesnya.

Setakat ini, tiada sebarang pengakuan dan keterangan bagi mengesahkan perkara tersebut.

Nurul Izzah, 33, Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim, 35, telah berkahwin pada 9 Mei 2003.

Upacara perkahwinan telah diadakan di kediaman bapa Nurul Izzah, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Bukit Bandaraya.

Rabu, 22 Januari 2014

WAJIB BACA!! [FAKTA] : SEBAB MUSABAB ANWAR DIHALAU KELUAR DARI JEPUN..

WAJIB BACA! [FAKTA]: SEBAB MUSABAB ANWAR DIHALAU KELUAR DARI JEPUN..


Anwar Ibrahim dihalau keluar daripada negara Jepun?

Inilah berita terbaru yang sudah tentu memalukan Ketua Pembangkang yang juga merupakan MP Permatang Pauh, Pulau Pinang.

Dalam masa yang sama, AKjr pun ingin tahu punca Anwar Ibrahim dilarang masuk ke negara tersebut kerana beliau pernah ke Tokyo pada tahun 2006, 2009 dan 2012.

Anwar mendakwa tindakan imigresen Jepun adalah disebabkan oleh 'repot terbaru' yang diterima oleh negara itu berkemungkinan pada tahun 2013. Benarkah atau Anwar sekadar menimbulkan persepsi ada konspirasi di sebalik larangan masuk ke negara tersebut?

Kita tentu ingin tahu isi kandungan 'repot terbaru' yang dimaksudkan oleh Anwar.

Anda boleh baca undang-undang Imigrasi Jepun Artikel 5 di sini : KLIK SINI

Di bawah pula adalah perincian Undang-undang Imigrasi Artikel 24 negara Jepun bagi mereka yang dilarang masuk ke negara itu. 

Article 24 Any alien who falls under any of the following items may be deported from Japan in accordance with the procedures provided for in the following Chapter. 
(i) A person who has entered Japan in violation of the provisions of Article 3.

Baca Selanjutnya DISINI

Selasa, 21 Januari 2014

WAJIB TENGOK!! Beribu2 Orang Membuat Demo Boikot Barangan Jepun Diketuai Oleh MP @shamsuliskandar

WAJIB TENGOK!! Beribu2 Orang Membuat Demo Boikot Barangan Jepun Diketuai Oleh MP @shamsuliskandar


Berpuluh ribu orang membanjiri Kedutaan Jepun di Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur hari ini bagi membantah tindakan Kerajaan Jepun yang tidak membenarkan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim memasuki Jepun melalui Lapangan Antarabangsa Narita. Jalan Tun Razak sesak dengan kehadiran penyokong-penyokong yang turut berkempen untuk Demo Memboikot Barangan Jepun. 

Turut hadir adalah Ratu Cantik dari kilang mana pun tak tahu (lihat gambar di bawah). 






Ironinya, seorang penyokong PKR kelihatan sedang merakam Demo Memboikot Barangan Jepun menggunakan kamera CANON! Dia lupa kot Jepun adalah pembuat barangan Canon. Sekian laporan berita yang amat serius ini. Tolong jangan ketawa. Kredit gambar-gambar kepada rakan penyiasat saya, Detective Conan.

Pssssttt AKJr: KAH KAH KAH KAH..... Perghhhh beribu2 manusia weii... KEHKEHKEH...

Sumber