SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Jumaat, 16 Januari 2015

HADIAH BONUS KHAS TAHUN BARU

Nestlé (Malaysia) Berhad
22-1, 22nd floor, Menara Surian
No. 1, Jalan PJU 7/3
Mutiara Damansara 47810
Petaling Jaya
Selangor, Malaysia.


HADIAH BONUS KHAS TAHUN BARU.

Kami berasa sukacita untuk memaklumkan kepada anda nantikan siaran keputusan Hadiah
Bonus Nestlé (Malaysia) Berhad khas yang diadakan pada 1 Januari 2015. Alamat e-mel
anda berkhidmat untuk Tiket nombor: 2031559270 yang secara automatik dipilih oleh kami
System(CBS) suara komputer yang menjadikan anda salah seorang pemenang bertuah sepuluh
tahun ini promosi loteri dalam talian. Oleh itu, anda telah diluluskan untuk bayaran
sejumlah RM 95,000.00 (sembilan puluh lima ribu Ringgit Malaysia) dalam bentuk wang
tunai yang dikreditkan ke rujukan fail nombor: NMB/735413190/1A7.

Promosi ini adalah ditaja oleh Ketua pejabat Nestlé (Malaysia) Berhad. Ini adalah untuk
membolehkan pelanggan kita dihormati fokas kepada kami produk yang baik. Semua pemenang
akan dipilih melalui sistem pengundian berkomputer yang diambil daripada 500,000
pengguna e-mel di seluruh Asia Pasifik zon sebagai sebahagian daripada Program Bonus
Khas. Sila ambil perhatian bahawa kerana campuran sehingga beberapa nama-nama dan
alamat, kami menasihatkan supaya anda menyimpan maklumat memenangi sulit sehingga
tuntutan anda diproses dan dana anda dihantar kepada anda.Ini adalah sebahagian
daripada langkah-langkah keselamatan untuk mengelakkan daripada mendakwa double atau
peserta tidak berasas atau impersonators yang mengambil kesempatan daripada program
kami. Untuk membuat tuntutan anda, anda dikehendaki menghubungi Pengurus Tuntutan kami
dengan butir-butir di bawah.

Nestlé (Malaysia) Berhad tuntutan Pengurus;
** Hubungi nama: Salim Ramli
** Hubungi e-mel: nestel-food@outlook.my

Anda dikehendaki untuk memberikan maklumat yang berikut diperlukan untuk memproses
kemenangan anda kepada Pengurus Tuntutan anda:

1. penuh nama:
2. hubungi Alamat:
3 tarikh lahir:
4. nombor:
5. pekerjaan:
6. lelaki/perempuan:
7: e-mel peribadi:

Nota: Bahawa ini bukanlah satu penipuan sebagai maklumat peminat semua akan dirahsiakan
dan juga tahu bahawa kemenangan mesti dituntut pada masa kerana kegagalan untuk berbuat
demikian boleh membawa kepada tidak layak.

Tahniah sekali lagi daripada seluruh kakitangan dan pengurusan Nestlé (Malaysia) Berhad.

Salam ikhlas,

Muhammad Salina Norman
Pengurus jenama kanan
Nestlé (Malaysia) Berhad
MAKANAN YANG BAIK, KEHIDUPAN YANG BAIK.

Selasa, 13 Januari 2015

Connect with Gerakan Belia on Facebook

Gerakan Belia is sharing photos, updates and more on Facebook. Sign up to stay in touch with Gerakan Belia and all the people you care about. Gerakan Belia Ipoh Barat Ipoh, Perak 504 friends · 24 groups
facebook
Gerakan Belia is sharing photos, updates and more on Facebook. Sign up to stay in touch with Gerakan Belia and all the people you care about.
Gerakan Belia Ipoh Barat
Ipoh, Perak
504 friends · 24 groups
View Gerakan Belia's Timeline
Go to Facebook
This message was sent to aktiviskepayangjr.123456@blogger.com. If you don't want to receive these emails from Facebook in the future, or your email address to be used for friend suggestions, please unsubscribe.
Facebook, Inc., Attention: Department 415, PO Box 10005, Palo Alto, CA 94303

Isnin, 12 Januari 2015

Connect with Gerakan Belia on Facebook

Gerakan Belia is sharing photos, updates and more on Facebook. Sign up to stay in touch with Gerakan Belia and all the people you care about. Gerakan Belia Ipoh Barat Ipoh, Perak 503 friends · 24 groups
facebook
Gerakan Belia is sharing photos, updates and more on Facebook. Sign up to stay in touch with Gerakan Belia and all the people you care about.
Gerakan Belia Ipoh Barat
Ipoh, Perak
503 friends · 24 groups
View Gerakan Belia's Timeline
Go to Facebook
This message was sent to aktiviskepayangjr.123456@blogger.com. If you don't want to receive these emails from Facebook in the future, or your email address to be used for friend suggestions, please unsubscribe.
Facebook, Inc., Attention: Department 415, PO Box 10005, Palo Alto, CA 94303

Sabtu, 27 Disember 2014

Check out Gerakan Belia's photos on Facebook.

facebook
Check out Gerakan Belia's photos on Facebook.
If you sign up for Facebook, you'll be able to stay connected with friends by seeing their photos and videos, staying up to date with their latest status updates, exchanging messages and more.
Join Gerakan Belia on Facebook
This message was sent to aktiviskepayangjr.123456@blogger.com. If you don't want to receive these emails from Facebook in the future, or your email address to be used for friend suggestions, please unsubscribe.
Facebook, Inc., Attention: Department 415, PO Box 10005, Palo Alto, CA 94303

Ahad, 25 Mei 2014

INFO @ AKjr : ISU PANDA COMEL.. #PAKATAN #PEMBANGKANG MAIN POLITIK KURANG BIJAK.. INI ADA JAWAPANNYA!!



Ramai yang meroyan tak tentu hala pasal isu Panda.Kebanyakan dimainkan oleh PR, pada saya tidak objektif, lack of "headroom" (cakap bodoh,nanti marah).Panda adalah lambang persahabatan antara Malaysia dan China semperna meraikan 40 tahun hubungan diplomatik.Kalau kita lihat dalam sejarah dimana ufti dibayar dan seterusnya Puteri Hang Lipo di hantar ke Melaka yg menggerunkan musuh musuh Melaka dan juga merancakkan hubungan 2 hala.Kan bagus tu... 

Dalam konteks Dunia moden,kan bagus kalau Malaysia dan China sebuah kuasa perdagangan mengeratkan hubungan yang sedia ada.Satu aspek lagi,Pemberian Panda sudah dimulakan dari zaman Maharaja China lagi.Takkan lah kita nak cakap "Kaweh tek nok,aok nye Panda nie" bukan tu memberi impak yang lebih besar.

Its very easy to condemn itu tak betul ini tak betul : but for all of us let see this with an open perspective.A Few Points Below For Our Info. 

PLS DIGEST THEM FIRST BEFORE MAKING ANOTHER NEGATIVE COMMENTS COZ IT WILL LOOK SO NAIVE.... 


1. Menurut Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri,Dato' Seri Mustapa Mohamed,China adalah negara dagangan terbesar (single largest trading partner)Malaysia,dengan nilai melebihi US$100 bilion setahun,untuk selama lima tahun berturut-turut. 

2. Sekadar perbandingan,nilai dagangan Malaysia - Amerika Syarikat ialah US$35 bilion setahun,walaupun negara itu adalah pelabur utama dengan nilai US$9.1 bilion setahun. 

3. Bagaimanapun,pelaburan Malaysia di China masih rendah dan kedua-dua negara berhasrat untuk merapatkan jurang tersebut,kata Mustapa lagi. 

4. Kata beliau lagi,terdapat lebih 500 bilion yuan pelaburan China dalam beberapa tahun akan datang dan Malaysia ingin merebut sebahagian dari pelaburan ini. 

5. Hujung Mei ini,genap 40 tahun hubungan bilateral Malaysia - China.Perdana Menteri,Datuk Seri Najib dijadualkan melawat China hujung bulan ini sebagai meraikan hubungan tersebut. 

6. Ketibaan dua ekor panda dari China itu adalah simbol hubungan diplomatik 40 tahun yang terjalin antara kedua-dua negara.Ia juga adalah satu penyataan betapa Malaysia dan China amat menghargai hubungan ekonomi yang terjalin sejak sekian lama dan mengharapkan hubungan itu akan bertambah baik. 

7. "Pinjaman" panda itu kepada Malaysia samalah seperi hantaran yang diberikan oleh kedua-dua belah keluarga pasangan pengantin.Kalau nak diikutkan,buat apalah nak berikan hantaran.Dalam Islam,itu bukan wajib.Membazir saja berikan hantaran

8. Namun,adat memberikan hantaran perkahwinan itu diraikan kerana kita ingin menunjukkan penghargaan dan rasa dihargai dalam satu ikatan perkahwinan dan kemudiannya tautan persaudaraan dua keluarga.Maka,itulah juga nilai kedatangan panda tersebut ke Malaysia. 

9. Kita berharap agar "pelaburan" negara ke atas panda tersebut memberikan pulangan yang besar kepada ekonomi negara khusus dalam hubungan dengan China - sama seperti "pelaburan" kita ke atas hantaran perkahwinan - selama kedua-dua panda itu berada di sini 10 tahun. 

10. Selamat datang Feng Yi. Selamat datang Fu Wa! 

"Panda Diplomacy" bermula sejak Dinasti Tang dimana Empress Wu Zetian (625-705) menghantar panda kepada Maharaja Jepun.Sehingga kini,China telah menghantar 23 panda kepada sembilan negara di dunia,termasuklah ke Amerika Syarikat pada tahun 1972 selepas Presiden Nixon melakukan lawatan bersejarah ke negara itu.


DAH NAMPAK FAKTA ???


LEPAS NI TOLONG TUTUP ISU PANDA !!!


APA KATA ANDA ???


RENUNG-RENUNGKAN

FAKTA!! WAJIB BACA.. ISU PANDA COMEL YANG RAKYAT MALAYSIA PERLU TAHU.. @NajibRazak



Puak PR berkokok lagi sejak dua tiga hari lepas gara-gara isu dua ekor panda, Fu Wa dan Feng Yi, yang dipinjamkan dari negara China kepada Kerajaan Malaysia sebagai tanda persahabatan dua negara. Paling kuat menyalak adalah puak PAS. Kita maafkan mereka. Sebab mereka ini memang bodoh kalau tidak baghal.

Juak ortodok mana tahu makna perhubungan diplomatik antarabangsa antara dua negara. Mereka hanya pernah dan sedang mentadbir negeri saja. Panda ini adalah hadiah daripada kerajaan China kepada negara kita sebagai tanda hubungan diplomatik yang erat.

Hanya beberapa negara sahaja di dunia yang mendapat penghormatan tersebut sejak ianya dimulakan pada tahun 1950an. Adakah kita hendak tolak pemberian kerajaan China kepada kita bagi mengeratkan lagi hubungan Malaysia-China? 

Banyak zoo-zoo di Amerika Syarikat telah menghabiskan jutaan dollar untuk melobi mendapatkan panda-panda berkenaan untuk mendapat keuntungan lumayan, Zoo Negara yang dapat panda-panda berkenaaan dengan mudah, hendak ditolak?

Kita tengok kos apa yang terlibat:

a) Conservaation Fee USD1 juta selama 10 tahun.
b) Bangunan RM25 juta dibiayai kerajaan RM10 juta dan RM15 juta dibiayai oleh badan lain.
c) Tanaman pokok buluh RM530,000.
d) Food and Veterinary Service RM144,000 setahun di biayai oleh Zoo Negara.
e) Geran Kerajaan kepada Zoo Negara sebanyak RM5 juta (one off).

Itu kos yang ditanggung untuk panda-panda berkenaan. Mari kita lihat pua apa pentingnya negara China kepada Malaysia dan Rakyat Malaysia?

Perdagangan Malaysia-China pada tahun 2013 bernilai RM203 billion dan pelaburan dua hala RM5.02 billion. Beberapa tahun lalu Amerika Syarikat dan Eropah menjadi rakan dagang terbesar Malaysia. Sekarang China menjadi rakan dagang terbesar kita. Jika kita masih bergantung pada Amerika Syarikat dan Eropah, dengan kejatuhan ekonomi Amerika Syarikat dan Eropah yang di alami sejak tahun 2008, negara kita akan turut mengalami kejatuhan ekonomi.

Apa kesannya macai-macai PR? Penguncupan ekonomi, penutupan kilang, pembuangan pekerja, kehilangan gaji, pendapatan isirumah merosot sehingga tak mampu menghadapi kos kehidupan yang semakin tinggi, kerajaan terpaksa mengadakan bajet tambahan untuk bantuan kebajikan yang akan mengeringkan tabung kerajaan, kutipan cukai oleh kerajaan berkurangan.

Nasib baik rakan dagang terbesar Malaysia adalah negara China. Justeru ekonomi kita terus berkembang sehingga memperolehi pertumbuhan 6.2% antara tertinggi sejak tahun-tahun kebelakangan ini. Cuba bayangkan apa akan terjadi kalau kita tolak simbol persahabatan dengan Negara China dan Negara China menarik balik untuk membuat hubungan dagangan dengan Malaysia. Bokeh macai-macai jawab.

Kesimpulannya, kalau Kerajaan PR Selangor boleh bercita-cita mewujudkan ladang babi terbesar di Asia Tenggara bernilai RM100 juta untuk meraikan kemenangan mereka merampas Selangor, apa salahnya kita berbelanja sedikit untuk mengekalkan hubungan dagang dengan China? Tak gitu? Ekonomi negara kukuh bukankah Rakyat akan mendapat manfaatnya juga bukan?






INFO @ AKJr : Isu Cermin Gelap : Kementerian Pengangkutan Setuju Dikaji Semula @hishammudinH2O @JPJ_Malaysia @PDRMsia



Berhubung isu tinted yang hangat diperkatakan selepas pengumuman pihak polis yang mahu menjalankan operasi ke atas kenderaan bercermin gelap pada 16 Jun ini mendapat respon pelbagai pihak.

Selain itu, bantahan turut disuarakan melalui satu laman Facebook yang diwujudkan lewat malam semalam bagi mengumpul sokongan untuk mendesak JPJ meminda larangan penggunaan cermin gelap. 


Akhirnya Kementerian Pengangkutan semalam memutuskan bersetuju agar peraturan berkenaan dipinda, nampaknya pihak kementerian lebih terbuka berbanding JPJ dan PDRM. 

Laporan Berita Harian 21/05/2014 melaporkan kementerian bersetuju untuk meminda peraturan larangan penggunaan cermin gelap ke atas kenderaan dalam negara ini.



Terima kasih kepada pemangku Menteri Pengangkutan DS Hishammuddin Tun Hussein di atas respon melalui laman Twitter semalam. Terbukti kerajaan sering mendengar keluhan yang disuarakan rakyat jika saluran yang digunakan itu tepat.

Nak sampaikan cadangan atau bantahan tak perlu berbaring atas jalan raya.

Haahahaha...

Arios...!

Sabtu, 24 Mei 2014

INFO @ AKJr : KENYATAAN MEDIA @putra2388 EXCO PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA TERHADAP SI RAYER!! @khairykj @azwanbro



Kenyataan Media:

Syamsul Baharin Putra Bin Ahmad Shibi. 
Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Merangkap Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Ipoh Barat terhadap kebiadapan SI Rayer yang melemparkan ungkapan celaka kepada beberapa Ahli UMNO dan seterusnya kepada Parti keramat Melayu itu sendiri. Adakah beliau sedar akibat daripada lemparan ungkapan celaka itu? Beliau seolah olah menyimbah minyak kepada api yg sedang membara. 

Yang mana akibat daripada tindakan beliau itu akan mencetuskan kemarahan kepada ahli ahli UMNO yang rata ratanya berbangsa Melayu. Bila beliau mencelakakan UMNO bermakna beliau telah mencelakakan hampir 3.5 juta Ahlinya secara tidak langsung. 

Saya memberi amaran sekeras kerasnya kepada SI Rayer dan mendesak beliau agar memohon maaf secara terbuka dan dalam masa yang sama menarik balik ungkapan celaka itu. Dalam pada itu saya meminta pihak yang berwajib mengambil tindakan undang undang keatas kebiadapan SI Rayer yang boleh mencetuskan ketegangan antara kaum di Malaysia. Sekian.

Syamsul Baharin Putra Bin Ahmad Shibi.
Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Merangkap 
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Ipoh Barat

MESTI BACA!! #PRKTELUKINTAN - SAYA BUKAN TUA!! SAYA BERPENGALAMAN.. #MOHUNDIMAH



TELUK INTAN: "Saya bukan tua tetapi matang dan berpengalaman," kata Datuk Mah Siew Keong.

Calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan itu berkata demikian selepas DAP menggelarkannya sebagai calon tua dan kitar semula.

Sebaliknya, Mah berkata, selaku anak tempatan banyak sumbangan dapat diberikan kepada pengundi berbanding calon parti lawan yang diragui kebolehannya.

“Sekarang pihak lawan sentiasa kerjakan saya. Tajuk mereka adalah muda lawan tua. Panggil saya tua? Saya bukan tua tetapi matang dan berpengalaman.

“Yang sihat dan cergas, janganlah cakap muda lawan tua,” katanya ketika berucap di depan kira-kira 70 ahli veteran Umno kawasan Teluk Intan, semalam.

Semenatara itu, Menteri Kewangan II, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkata Mah sentiasa mengutamakan penduduk di Teluk Intan walaupun sebelum ini tidak bergelar wakil rakyat.

Katanya, pelbagai peruntukan disalurkan untuk pembangunan Teluk Intan yang sememangnya diketahui oleh penduduk setempat.

Mah berkata, beliau adalah wakil kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Teluk Intan dan aspirasi penduduk kawasan itu lebih mudah dilaksanakan jika mempunyai seorang wakil rakyat dari BN.

Katanya, rekod ahli Parlimen DAP lalu selama dua penggal membuktikan pengundi tidak dijaga dan banyak usaha pembangunan tidak dapat direalisasikan.

“Saya harap saudara akan beri peluang kepada anak tempatan. Saya anak tempatan. Lahir dan kerja di sini. Bagi saya itu sangat mustahak kerana daripada rekod ahli Parlimen DAP lalu, adakah pernah mereka datang? Tak pernah.

“Daripada segi peruntukan, seorang ahli Parlimen BN dapat menolong pembangunan negara. Saya adalah wakil perdana menteri di Teluk Intan,” katanya.

PRK bagi kawasan Parlimen Teluk Intan menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara calon Barisan Nasional, Datuk Mah Siew Keong dan Dyana Sofya. 

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan kematian penyandang kerusi Seah Leong Peng, 48, daripada DAP akibat kanser pada 1 Mei lalu.

Sumber : http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7WlbZdfZw==

Jomo: Aku risau kalau penduduk teluk Insan pilih budak muda 27 tahun ini jadi pemimpin, nak selesai masalah pun Susan... Nak jadi YB bukan hanya pandai bercakap tapi kena pandai buat kerja... Masalah rakyat kena selesaikan... Ni baru komplen sikit dah melata... Wartawan soal pun orang lain yang jawab... APA daaaaa.... Undi BN!!!


WAJIB BACA!! NUKILAN DARI SEORANG PEMIMPIN ANAK JATI #PRKTelukIntan @shahrulyahya


Shahrul Zaman Yahya berselfie di Majlis Sambutan Hari Guru.


Bismillahirahmanirahim.....

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera warga Anson.

Saya rasa terpanggil untuk menulis nukilan ini kerana saya dibesarkan di Teluk Intan. Walau pun kami sekeluarga berpolitik di kampung kami di Bagan Datok, saya dibesarkan di Taman Seri Setia, Jalan Padang Tembak, Teluk Intan setelah bapa saya membeli sebuah rumah di situ pada tahun tujuh puluhan. 

PRK parlimen Teluk Intan memberikan satu perspektif baru dalam politik negara apabila DAP meletakkan Dyana seorang calon muda melayu berusia 27 tahun. Dari sudut itu, sebagai seorang yang sukakan pembaharuan & proses peremajaan, saya mengalu-alukannya.

Saya juga tidak cenderung memanggil Dyana seorang pengkhianat kerana bertanding atas tiket DAP adalah hak & prerogatif beliau sebagai seorang rakyat Malaysia.

Walau bagaimana pun sebagai seorang anak tempatan, saya ingin mengingatkan diri saya & semua orang kampung saya bahawa pilihanraya bukanlah pertandingan ratu cantik mahu pun pertandingan populariti. Dari perspektif itulah pengundi-pengundi di Teluk Intan perlu rasional dalam membuat pemilihan. Yang perlu dipilih adalah seorang wakil rakyat yang perlu mewakili rakyat Teluk Intan secara efektif di dalam parlimen. 

Maka pilihan yang terbaik harus dibuat. Dyana tidak dinafikan mempunyai personaliti yg menarik, namun secara ikhlas saya melihat bahawa beliau masih perlu melalui dahulu proses pengilangan sebagai seorang ahli politik. Usia beliau di dalam politik baru 2 tahun & saya melihat bahawa beliau belum cukup matang untuk mewakili rakyat Teluk Intan. 

Beliau seperti dibonekakan oleh DAP. Jangan tersalah anggap dalam perkara ini kerana sebagai exco beliau negeri Perak, saya lah org yang pertama yang akan menyokong proses peremajaan dalam senario politik negara. 

Saya menghormati beberapa pemimpin muda dalam DAP seperti Saudara howard Lee, ADUN Pasir Pinji yang mempunyai tahap intelektual yg tinggi. Namun perkara yang sama tidak dapat saya nyatakan tentang Dyana. 

Dalam sidang akhbar & pengucapan umum pun beliau kelihatan begitu 'novice' & 'naive' termasuklah insiden bosnya, Lim Kit Siang yang terpaksa mengambil alih mikrofon daripada Dyana untuk menjawab soalan rakan media tentang kemungkinan apa yang berlaku kepada Yang Mulia Tungku Aziz mungkin akan berlaku kepada Dyana.

Dato Mah pula adalah seorang ahli politik yang berpengalaman. Seorang anak tempatan yg telah berkhidmat kepada rakyat Teluk Intan sejak 1995 lagi sebagai ADUN Pasir Berdamar. Menjadi Ahli Parlimen selama 2 penggal & Timbalan Menteri.

Benar dia kelihatan tidak begitu menarik berbanding Dyana, tetapi sebagai seorang wakil rakyat, Dato Mah umpama langit & Dyana umpama bumi. 

Saya berharap rakyat Teluk Intan tidak akan melepaskan peluang keemasan untuk mendapat seorang menteri penuh kerana secara konvensyennya seorang presiden parti komponen yang besar seperti parti GERAKAN akan dilantik sebagai menteri penuh. 

"Dulu dia jadi Timbalan Menteri pun tak ada apa-apa" kata mereka. Sayugia diingatkan dengan rasa penuh hormat kepada semua Timbalan Menteri, terdapat perbezaan yang ketara antara jawatan menteri & timbalan menteri dari segi kuasa, jurisdiksi & barang harus diingat sebagai seorang menteri, Dato Mah akan berpeluang untuk bersama-sama dengan YAB PM & YAP TPM serta semua ahli kabinet yang lain setiap minggu dalam mesyuarat kabinet. 

Bermakna suara & aspirasi rakyat Teluk Intan boleh disampaikan terus kepada YAB PM, TPN & kabinet pada setiap minggu.

Pengundi-pengundi Teluk Intan juga harus mengambil kira bahawa kemenangan DAP di Teluk Intan mahu pun di Bukit Gelugor tidak akan membawa apa-apa perubahan kepada senario pemerintahan kerajaan persekutuan.

Malah mereka harus mengambil kira bahawa kalau semasa pru 13 mereka memilih DAP dengan harapan pakatan boleh menubuhkan kerajaan pusat & kerajaan negeri.

Namun hakikatnya pada hari ini adalah kedua-dua kerajaan pusat & negeri adalah kerajaan Barisan Nasional. Maka secara logik & rasionalnya.

Adalah lebih menguntungkan untuk Teluk Intan berada bersama-sama dengan Barisan Nasional untuk memudah carakan lagi proses pembangunan sosioekonomi rakyat Teluk Intan apatah lagi dengan keberangkalian yang begitu besar untuk Dato' Mah dilantik sebagai seorang menteri penuh.

Berfikir & bertindaklah secara rasional pada 31hb mei ini kerana peluang keemasan ini bukan datang setiap masa & ketika. Slogan pakatan dalam PRU yang lalu seolah-olah memakan diri sendiri..... 

Ini kalilah !!!!!


Nukilan:
Bro Shahrul Zaman Yahya
EXCO Belia negeri Perak.

INFO @ AKJr : WAJIB BACA!! ISU COKLAT CADBURY ADA UNSUR KHINZIR..



Sesungguhnya sebagai umat Islam di Malaysia aku rasa terhina,marah dan rasa diperbodohkan oleh pengeluar produk coklat Cadbury kerana produk mereka mengandungi Dna babi..

Alangkah malangnya umat Islam di negara ini ditipu oleh syarikat yang tidak menghormati sensitiviti umat Islam..

Dalam hal ini kerajaan kena bertindak mengantung permit lesen kilang serta merta dan rakyat seluruh Malaysia perlu ambil tindakan undang terhadap pengeluar produk berkenaan..



Hari ini Kementerian Kesihatan mengesahkan keputusan analisis sampel dua produk coklat - Coklat Susu dengan Kacang Hazel – Cadbury Dairy Milk dan Coklat Susu dengan Buah Badam dan Cadbury Dairy Milk Roast Almond mengandungi DNA babi (porcine).

Bagaimanapun, satu lagi sampel Coklat Susu - Cadbury Dairy Milk Chocolate dikesan tidak mengandungi porcine.

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah dalam satu kenyataan berkata pihak pengeluar produk berkenaan, Cadbury Confectionery Malaysia Sdn Bhd memberi jaminan akan memanggil balik produk itu dari pasaran dengan serta-merta. 

Katanya, siasatan dilakukan ke atas tiga sampel coklat Cadbury berkenaan bagi tujuan pemantauan selepas timbul dakwaan dalam media sosial adanya DNA babi dalam produk 
Coklat Susu dengan Kacang Hazel – Cadbury Dairy Milk yang tersebar luas dalam rangkaian media sosoal, semalam.

"Di dalam media sosial itu telah memaparkan keputusan analisis DNA khinzir (babi)(porcine) dikesan di dalam produk Coklat Susu dengan Kacang Hazel – Cadbury Dairy Milk. 

"Akta Makanan 1983 dan Peraturan-Peraturan Makanan 1985 adalah bertujuan untuk melindungi orang awam daripada bahayanya dari segi kesihatan dan penipuan pada penyediaan, penjualan dan penggunaan makanan dan perkara-perkara berkaitan dengannya," kata kenyataan itu.

Dua sampel yang disahkan mengandungi DNA Khinzir itu babi ialah Coklat Susu dengan Kacang Hazel – Cadbury Dairy Milk Hazelnut dengan nombor kelompok (batch no.) 200813M01H I2 yang bertarikh luput 13 November 2014; dan satu lagi Coklat Susu dengan Buah Badam - Cadbury Dairy Milk Roast Almond dengan nombor kelompok (batch no.) 221013N01R I1 yang bertarikh luput 15 Januari 2015.

"Tindakan berkenaan diambil mengikut Akta Makanan 1983 dan Peraturan-Peraturan Makanan 1985 yang antara lain bertujuan melindungi orang awam daripada bahayanya dari segi kesihatan dan penipuan pada penyediaan, penjualan dan penggunaan makanan dan perkara-perkara berkaitan dengannya,” katanya dalam kenyataan itu.

Dr Noor Hisham menasihatkan orang ramai supaya membaca nombor kelompok 
(batch no.) pada label produk sebelum membeli atau memakannya. 

“Sekiranya pengguna mempunyai sebarang persoalan, boleh mengemukakan kepada kementerian melalui laman web Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan (BKKM) http://fsq.moh.gov.my atau www.facebook.com/bkkmhq

Sumber berita harian

Pssstt... MOHON KEMENTERIAN BERKENAAN DAN SELURUH UMAT ISLAM DI MALAYSIA SAMAN CADBURY

Isnin, 24 Mac 2014

INFO @ AKJr : TERKINI #MH370 TELAH DAPAT DIKESAN DISELATAN LAUTAN HINDI #pray4mh370




PM NAJIB RAZAK’S PRESS STATEMENT ON MH370

This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370’s flight path.

Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.

This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.

We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.

Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.

ENDS

------------------------



Psssttt AKJr : Innalillahiwainailaihirojiun.... Salam Takziah dari AKJr kepada keluarga anak-anak kapal dan penumpang... Al-Fatihah