SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Sabtu, 15 Jun 2013

PANAS TERIK!! Hanya 10% Dari Kaum Cina Malaysia Yang Masih Boleh Dipercaya??

PANAS TERIK!! Hanya 10% Dari Kaum Cina Malaysia Yang Masih Boleh Dipercaya?


Fakta dari PDM-PDM pada PRU ke-13 ini jelas membuktikan bahawa hampir 90% pengundi Cina tidak menyokong BN dan sebaliknya berpatah arah menyokong Pakatan Haram. Saya yakin, tidak ada sesiapa yang tidak bersetuju dengan fakta tersebut.

Ekoran itu maka PRU ke-13 tempohari dikatakan telah dilanda “tsunami Cina”. Bila disebut mengenai trend pengundi Cina yang menyokong Pakatan Haram dan istilah “tsunami Cina”, maka ia bukanlah sesuatu yang boleh dilabel sebagai perkauman.

Ini adalah kerana fakta tidak mengenal kaum dan tidak mengeluarkan kenyataan yang berunsur perkauman. Jadi, tidak ada soal “perkauman” sebagaimana yang didakwa DAP dan PKR baru-baru ini.

Soalnya sekarang mengapa 90% masyarakat Cina beralih arah menyokong pembangkang? Jangan cakap soal rasuah, seleweng atau tipu undi. Itu semua cuma alasan bodoh untuk mengabui mata rakyat. Malah pemimpin mereka lebih hebat rasuah, seleweng dan menipu rakyat selama ini!

Dari itu, hanya 10% dari kalangan masyarakat Tiong Hua di negara ini yang masih kita boleh pertimbangkan untuk percaya, manakala 90% lagi wajar untuk kita tolak ketepi dan tidak lagi percaya pada mereka.

Pada saya, mangsa sebenar dalam hal ini ialah Datuk Seri Najib Tun Razak. Apa yang beliau tidak lakukan untuk membuktikan bahawa beliau adalah “The Best PM Candidate” berbanding Anwar Ibrahim.

Beliau tahu orang Cina pentingkan ekonomi. Maka sebagai Menteri Kewangan dan Perdana Menteri, Najib kerja lebih teruk dari “bangla” siang malam tanpa rehat. Hasilnya, ekonomi negara stabil dan semakin kukuh meningkat berbanding negara dunia lain.

Bukan senang nak buat semua itu. Hanya mereka yang berlatar belakangkan pengurusan ekonomi yang hebat dan tabah saja dapat buat begitu. Kalau nak diharapkan pemegang ijazah am Pengajian Melayu, maka awal-awal lagi dia akan jual negara ini pada IMF. Ketika itu, tahulah orang Cina laingit itu tinggi atau rendah…

Untuk mengambil hati orang Cina, beliau sanggup bersusah payah mengucapkan ucapan Selamat Tahun Baru Cina dalam iklan, satu pendekatan yang kreatif dan berkesan. Tapi tiada pun ucapan “selamat” buat beliau dari orang Cina pada PRU ke-13?

Malah beliau juga sanggup bertemu dengan Dong Zhong walaupun kita semua tahu betapa persatuan itu berpegang teguh pada sifat “chauvinis ultra kiasu” yang sering meminta-minta perkara yang tidak wajar diberikan. Demi pendidikan orang Cina, Najib sedia bertemu mereka…

Ah Jib Gor buat macam-macam perkara baik kepada orang Cina dan seluruh rakyat di negara ini. Tapi ini balasan 90% orang Cina pada beliau?


Pada saya, Najib tidak wajar langsung dipersalahkan. Beliau berjaya buktikan bahawa beliau adalah PM Malaysia yang terbaik berbanding Anwar yang gagal semua perkara ketika menjawat jawatan TPM dulu.

Dan saya yakin, semua ini adalah pelan terancang masyarakat Cina yang telah berjaya dipesongkan fahaman dan pendirian mereka oleh DAP.

Dulu negara kita diserang komunis bintang tiga dan mereka telah berjaya dilaksa letak senjata. Tapi sekarang mereka serang secara propaganda siber menggunakan Red Bean Army yang tidak bersenjata api, tapi bersenjatakan fitnah dan tipu helah untuk mempengaruhi minda rakyat.

Mujurlah masih ramai bangsa Melayu Islam di negara ini yang teguh dan benar-benar punya jatidiri yang kental untuk menyelamatkan maruah agama, bangsa dan tanahair. Melayu bangkit menjadi faktor penyebab kemenangan BN pada PRU ke-13!

Jangan terkejut jika saya katakan bahawa 90% golongan “atas pagar” berbangsa Melayu mengundi BN kali ini. Malah boleh dikatakan hampir 40% Melayu PAS turut sedar dengan agenda DAP dan PKR itu tidak keluar mengundi, rosakkan undi dan sanggup mengundi BN..!!!


Pada saya, cukuplah Datuk Seri Najib beri muka pada 90% kaum Cina di negara ini. Kita sewajarnya ambil iktibar bahawa jika 90% kaum Cina di negara ini tidak mengundi BN, bangsa Melayu yang masih mampu untuk mempertahankan negara ini dari dirampas “agen Yahudi” dan “komunis alaf baru”…

Apa yang penting sekarang, kita wajar memberikan sepenuh kekuatan bagi menyokong Najib sebagai PM untuk memastikan negara ini makmur, terus maju dan gah dimata dunia, mahupun tanpa orang Cina. Saya yakin, kita semua mampu..!

2 ulasan:

  1. Sebab itulah saya betul-betul membenci orang-orang cina.Apa yg najib tak bagi pada orang cina??...Balasannya..sudahlah ditolak,..dilempar tahi pula.Rasa sakit hati betul.

    Setiap senyum dari orang cina pada hari ini,pada saya lebih berupa racun berbisa yg boleh membunuh manakala setiap kata-kata cina adalah bohong,munafik..penipu dll.

    BalasPadam
  2. Orang cina lebeh bersifat perkauman ,semenjak dr era pendatang atok nenek mereka lagi .. mereka nak kuasa supaya mereka boleh ambil malaysia bumi melayu tercinta ini .. ini fakta yg tak boleh disangkal lg oleh sesiapa kcuali puak Melayu durhaka PR ..

    BalasPadam