SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Jumaat, 14 Jun 2013

WAJIB TENGOK!!( FOTO ) : NGERI!! MANGSA SAMUN DITETAK LEHER HAMPIR PUTUS, MASIH HIDUP.... SUBHANALLAH!

WAJIB TENGOK!!( FOTO ) : NGERI!! MANGSA SAMUN DITETAK LEHER HAMPIR PUTUS, MASIH HIDUP.... SUBHANALLAH!


Mangsa, Laud Adau, 68, Suku Kedayan, dari Kampung Kesusuk, Sapok Sipitang. Menurut mangsa ketika kejadian dia sedang tidur seorang diri di rumah kebun di Kg. Susuk Sapok Sipitang tiba-tiba didatangi oleh seorang lelaki yang tidak dikenali terus menetak mangsa menggunakan tombak sabit sebanyak 2 kali di bahagian leher dan tengkuk. 


Semasa kejadian keadaan agak gelap dan mangsa tidak nampak penyerangnya. Menurut Laud, penyerang beliau mungkin berbangsa bugis dan merupakan pekerja kebun sawit berdasarkan kepada senjata yg digunakan. 

Penyamun tersebut telah berjaya melarikan beg dompet milik mangsa berisi wang tunai RM1K.

Nasib Laud agak baik bila orang awam, Kadir Aisha yang kebetulan lalu dikawasan rumah mangsa untuk menebas telah terdengar bunyi berdengus seperti orang meminta tolong daripada rumah mangsa. 

Menurut Kadir, beliau lihat Laud telah terbaring di beranda rumah dalam keadaan terbaring dan berlumuran darah dan terus membawa mangsa ke hospital Sipitang. Keadaan mangsa sekarang menurut doktor adalah stabil dan mangsa akan dirujuk ke Hospital Queen Elizabeth Kota KInabalu untuk rawatan lanjut. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan