SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Sabtu, 9 Mac 2013

WAJIB BACA!! Jeneral Berpaling Tadah Masuk PKR


WAJIB BACA!! Jeneral Berpaling Tadah Masuk PKR..




Anwar Ibrahim yang tangan penuh darah dengan nyawa perajurit kita yang terkorban mengkritik kerajaan BN yang dituduhnya lambat, tak cekap dan kurang tegas menghadapai pencerobohan lahad Datu.


Pundek lah mamak Anwar ni!!!

Ini kerja kau dan kau pulak nak kritik. Masa kau menteri pun, kau tak habis-habis dengan jawab dengan kenyataan "kita akan kaji, kita akan lihat dan kita akan bincang." Padahal banyak hal kau tak tahu apa-apa. Pengetahuan teknikal Anwar terhad.

Anwar membuat kenyataan ketika mengumumkan kemasukkan bekas Panglima ATM, Jeneral (B) Md Hashim Hussein ke dalam PKR. 

Hashim terus mengecam seolah-olah tiada "chain of command" dalam menangini Lahad Datu.



Komen ini tiada maknanya kerana memang pihak pertahanan mahu mengepalai dan menyegerakan operasi military tapi ianya bidang kausa dan dikepalai polis.


Pencerobohan ini agak kompleks dan "delicate". Ini cerita betul dan bukan filem cowboy atau Rambo. 

Komuniasi agak lemah tapi operasi terancang. Hanya pertahanan tidak mahu beritahu apa yang akan dibuat. Apa yang dah terlepas cakap sikit pun mereka dah marah pada menteri.

Ini perkara biasa bagi orang yang baru masuk PKR untuk buat komen sedemikian.

Bagi Hashim untuk masuk PKR, ianya tiada hairan kerana dia satu kelas dengan Anwar Ibrahim dan Dato Kamarul, bekas Bendahari ADIL dan sekarang AP Telok Kemang. 


Tiada yang menghairankan kerana ini semua kawan sama main bontot di MCKK. Walaupun dia dikatakan adalah bekas pelajar di RMC, Hashim adalah sama kelas dengan Anwar di MCKK.

Kawan sekelas Anwar tahu dia dah di rogol oleh senior tapi tak akan ngaku dia dah jadi jambu dan kemudian menjambu orang lain. Mereka tahu keadaan minda dan psikoloji sakit Anwar tapi tetap pertahankannya.

Unspinners pun tahu. Nama-nama pun boleh dedah tapi orangnya dah mati. Tak elok didedahkan. Mereka dah taubat.

Anwar saja belum taubat dan masih lagi buat kerja tak senonoh dengan di chaperone oleh menantu Raja Shahir, suami Nurul Izzah. 

Mengikut budaya MCKK, mereka kuat bantu membantu dan persepakatan sesama rakan sebontot mereka. mereka tolong menolong dan bantu membantu sesama mereka.

Masaalahnya ada sanggup tipu dan bohong untuk kawan. Ada sanggup sama-sama merompak dan menyaman sama-sama.

Namun ada dan lebih ramai yang orang-orang baik. Ada seperti tan Sri Sanusi Junid tahu benar kerenah Anwar dan akan lawannya walaupun dia sudah tua dan tak berapa kuat. Dia utamakan kebenaran.

Si tua Jen Hashim Hussein memakai tie RMC untuk tutup identity dia sebagai rakan sebontot MCKK Anwar

Hanya segelintir yang tak betul tapi segelintir ini yang menyusahkan alif ba ta.

Kalau Jen (B) Hashim percaya kepada PKR dan ideologinya, kenapa anaknya Riadz di hantar belajar di MRSM Terendak dan ambil hak anggota lain yang lebih memerlukan?

Kenapa terima program kerajaan untuk bantu Bumiputera dan askar yang tak dipersetujui oleh PKR dan Tony Pua serta DAP?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan