SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Selasa, 12 Mac 2013

WAJIB BACA!! MARI LIHAT BAGAIMANA MELAYU DILAYAN DI PULAU PINANG


WAJIB BACA!! MARI LIHAT BAGAIMANA MELAYU DILAYAN DI PULAU PINANG


Lebih kurang jam 5.45 petang kelmarin (ahad) setiausaha persatuan mukabuku pulau pinang menerima panggilan daripada siti zubaidah ali seorang penjual belon air di padang kota dalam perbualan tersebut siti zubaidah menangis dan meminta setiausaha persatuan mukabuku pulau pinang itu untuk bertemu beliau di padang kota secepat mungkin.

Lebih kurang 25 minit beliau telah tiba di padang kota dan terus berjumpa dengan siti zubaidah dan meluru bertemu dengan seorang lelaki cina lingkungan 60an dan menanyakan kepada situa " uncle saya mau tanya u tadi cakap ini belon masuk mata boleh mati ka?" si cina tua itu menafikan dakwaan itu , ketika beliau menafikan dakwaan tersebut siti zubaidah terus meninggikan suara dengan mengatakan "apek u jangan cakap tipu! U cakap saya pengkiana negara dan perosak negara hanya kerana saya berniaga bubble gun" terus siti zubaidah ali menangis teresak esak. 

Yb phee boon poh (adun sungai puyu) pun ada ketika cina tua ini menyerang siti zubaidah ali dan di lihat YB ini bertindak mendakap siti zubaidah. (Ada video) 

Suami siti zubaidah ali yg di kenali sebagai mie menyerang adun sg puyu dengan berkata " guan eng tak boleh jumpa rakyat kita mau cari makan saja u bagi lesen saja kita mau meniaga elok elok"

Yb terkedu dan tidak mampu berkata apa apa

Yb berkata "siapa pon boleh berniaga mppp takkan halau"

Siti zubaidah berkata "siapa kata mppp takda tu tengok di hujung sana mppp standby dengan truck" 

Yb dan siti zubaidah ali pergi berjumpa dengan pegawai mppp dan yb phee di halau seperti anjing oleh pegawai mppp dengan berkata " saya berjaga disini mengikut arahan bos saya! Kalau tak puas hati jumpa terus dengan bos saya!" 

Di jangkakan malam ini siti zubaidah akan membuat satu laporan polis berkenaan insiden kelmarin.

Dilaporkan oleh Persatuan Muka Buku Pulau Pinang

Pssstttt... AKjr : WAJIB TOLAK KAPIR HARBI DAPig UNTUK SELAMA2NYA...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan