SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Khamis, 28 Mac 2013

WAJIB TONTON!! [Video] Tragedi #Memali Yang Belum Pernah Ditayangkan #1Malaysia #TolakPR

WAJIB TONTON!! [Video] Tragedi #Memali Yang Belum Pernah Ditayangkan #1Malaysia #TolakPR





SEMUA INI SALAH AMANAT HAJI HADI AWANG




Kenyataan yang sukar untuk diterima oleh ramai penyokong tegar PAS. Dalam pertempuran menjadikan wanita dan kanak-kanak sebagai perisai bahagian hadapan (menyonsang dari prinsip peperangan dalam islam, sepatutnya lelaki di hadapan) Di zaman nabi dulu, jika dalam peperangan kaum wanita ini akan menjadi pemukul gendang dibahagian belakang untuk membakar semangat para pejuang dibahagian hadapan. Tapi insiden Memali telah menunjukkan PAS tidak rasional.

Insiden Memali dan Lahad Datu bagi aku tidak jauh berbeza, kedua-duanya terjadi akibat penglibatan pengkhianat negara. Nyawa manusia tidak lagi bernilai. Jelas dalam video polis bertindak tenang untuk menyuraikan org kampung, tapi mereka yg mula bertindak aggresif.

Temubual dengan bapa Ibrahim Libya: Bapanya tidak sedih dengan apa yang berlaku kerana mereka semua tidak mengikut nasihatnya untuk mengelak kebinasaan yg berlaku. Ibrahim Libya dipengaruhi oleh anasir asing, ahli PAS dari Alor Setar (Mat Hassan) yang menggalakkan mereka menentang kerajaan berdasarkan Amanat Haji Hadi. Bapa Ibrahim Libya tidak mengaku anak jika Ibrahim tidak menyerah diri.

Anda juga boleh muat turun PDF 'KERTAS PUTIH MEMALI' http://library.perdana.org.my/Digital_Content/PLF/WHITE-PAPERS/1006335.pdf

Tiada ulasan:

Catat Ulasan