SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Khamis, 28 Mac 2013

PANAS TERIK!! MISTERI! Gambar Kapal Tentera AS dipotong di Laut Sulu

PANAS TERIK!! MISTERI! Gambar Kapal Tentera AS dipotong di Laut Sulu




Kapal USS Guardian yang terlanggar terumbu karang di Laut Sulu masih lagi menjadi tanda tanya. Teknologi ketenteraan US yang didakwa hebat dan yang tercanggih didunia gagal mengesan terumbu karang di lautan. Kejadian yang dianggap pelik itu bagai ada kaitan dengan Insiden Berdarah di Lahad Datu. Misteri masih belum terjawab.

Menurut laporan Agensi,

Badan depan sebuah kapal pembersih periuk api milik tentera Amerika Syarikat (AS), USS Guardian dipotong selepas ia terperangkap di Terumbu Tubbataha di Laut Sulu, lapor akhbar Philippine Daily Inquirer semalam.

Jurucakap Pasukan Pengawal Pantai Filipina, Leftenan Komander Armand Balilo berkata, sebuah pasukan berjaya melakukan operasi tersebut.

Badan kapal yang dipotong itu diletakkan di dalam sebuah tongkang kelmarin. Menurutnya, pasukan penyelamat akan melakukan operasi memotong baki bahagian badan kapal itu.

Operasi memotong bahagian kapal sepanjang 68 meter itu bermula sejak 22 Februari lalu. Bagaimanapun, operasi memotong itu terpaksa ditangguhkan kerana cuaca buruk. Operasi memotong kapal itu dilakukan dengan menggunakan sebuah kren di atas sebuah kapal lain.

Kapal itu terkandas pada 17 Januari lalu selepas ia tersilap memasuki kawasan terumbu karang. - Agensi

Psssttt... AKjr: SUNGGUH MISTERI DAN MENJADI TANDA TANYA??? ADAKAH IANYA ADA KAITAN DENGAN KES PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?? ATAU IANYA SATU KEBETULAN?? SAMA2LAH KITA TUNGGU HASIL SIASATAN DARI PIHAK BERKUASA NANTI.. MUDAH2AN AKAN MERUNGKAI SEGALA PERSOALAN INI.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan