SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Jumaat, 3 Ogos 2012


Rafizi Ni Agama Apa? Ceramah Bersama DAP Dianggap Ibadat Bulan Ramadhan?


Pada 21 Jun 2012, Rafizi Ramli telah meletak jawatan dalam Kerajaan Negeri atas alasan untuk menumpukan ibadat dalam bulan Ramadhan.


Apa yang memeranjatkan "Teman AKjr", pada 25 Julai yang lalu (5 Ramadhan), Rafizi telah sertai Ceramah DAP pada pukul 8.30 malam. Adakah ceramah DAP lebih penting dari solat terawih bersama saudara seislam di masjid? Adakah berceramah bersama Tony dan Hannah yang dimaksudkan oleh Rafizi sebagai tumpuan kepada ibadah?


Tak cukup dengan ponteng terawih berjemaah, Rafizi kini menubuhkan satu NGO yang diberi nama NGO? Adakah ini satu lagi ibadat yang Rafizi maksudkan dalam bulan Ramadhan?
dari FB ZAM MOHD

Mana janji Rafizi untuk menumpukan kepada ibadah?

Kalau nak letak jawatan atas sebab peribadi, tak payahlah berbohong guna alasan untuk beribadat. Sebagai seorang pemimpin, Rafizi sepatutnya menjadi contoh, bukan jadi pembohong seperti mentornya Anwar Ibrahim. Bukan jadi munafik yang tak tepati janji.

Cerita pasal ceramah Rafizi, kalau pembaca tengok video ni, pembaca boleh nilai sendiri adakah ceramah Rafizi ini yang dimaksudkan sebagai tumpuan kepada ibadah?



Setakat mencarut macam tu, tak payah study sampai luar negara la. Mat Sabu dan Mahfus lagi terer.


*Liberalnya pemikir juak pembangkang ni. Ceramah pun dianggap ibadat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan