SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Rabu, 1 Ogos 2012


Lucutkan kerakyatan 2 ekor cina ni!!!

Ewahhh.., suka-suka dorang hina Islam, lepas tu senang-senang pulak mintak maaf yee.. Dorang ingat umat Islam di Malaysia ni tunggul kayu ke apa?

Yang paling gua bengang, ada pulak cina tu kata dia tak tahu tindakannya guna karikatur hina para sahabat tu akan menyentuh sensitiviti umat Islam..

Agaknya.., dua ekor makhluk sepet tu baru duduk di Tanah Melayu ni kot? Tak pun, selama ni dorang tak pernah bercampur dengan bangsa melayu dalam negara..

Patutnya pihak berwajib jangan bagi muka dengan kafir-kafir yang tak reti adab ni semua.. Kalau dah hina Islam, mana cukup dengan mintak maaf beb..

Selagi dorang tak dikenakan tindakan tegas, selagi tu lah dorang takkan faham di mana kedudukan dorang!!

Seorang guru dan pengusaha sebuah pusat tuisyen di Tangkak hari ini memohon maaf kepada seluruh umat Islam terhadap tindakan mereka mengedarkan nota ringkas mata pelajaran Sejarah yang memaparkan karikatur menghina sahabat Nabi Muhammad SAW baru-baru ini.

Guru tersebut, Fu Chong Yoong, 26, melahirkan kekesalan dan tidak mengetahui bahawa tindakannya menggunakan karikatur itu akan menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

"Niat saya hanya ingin memudahkan para pelajar memahami apa yang diajar dan bukan untuk menimbulkan sebarang isu. Saya memang tidak tahu perkara ini merupakan sesuatu yang sangat sensitif.

Sementara itu, Lee Yee pula mengaku tidak tahu mengenai bahan yang disediakan tenaga pengajarnya sehinggalah isu terbabit disiarkan di akhbar.

“Selepas ini, saya janji akan lebih berhati-hati dan memantau bahan-bahan yang digunakan oleh guru tuisyen untuk mengajar. Kami juga telah meminta balik semua nota tersebut daripada pelajar dan telah menerangkan hal sebenar kepada mereka,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan