SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Selasa, 19 Jun 2012

WEI PAKATAN HARAM! APASAL PEMIMPIN LU ORANG SEMUA SENYAP PASAL ISU 3 BILLION ANWAR SAPU NI?

Wahai PAKATAN ANAK HARAM! Lu orang jangan cerita pasal 250 juta tu, lu orang kena explain pasal 3 billion yang disonglap AL JUBURI WAL BELAKANG MARI ni.

Bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia, Datuk Abdul Murad Khalid, bersedia memberikan kerjasama kepada pihak berkuasa, jika dikehendaki, berhubung dengan pengendalian akaun-akaun sejumlah RM3 bilion yang beliau percaya melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Abdul Murad dalam satu kenyataan pada Isnin yang diperolehi Bernama mengesahkan bahawa beliau pernah membuat akuan bersumpah pada tahun 1999 berhubung dengan pengendalian akaun-akaun itu.

Bagi menjawab pertanyaan-pertanyaan dari akhbar baru-baru ini, Abdul Murad berkata: "Saya telah memberi keterangan-keterangan yang diminta oleh pihak berkuasa.

"Dan saya juga bersedia untuk memberi kerjasama kepada pihak berkuasa, jika dikehendaki."

Dalam pendedahannya pada kira-kira 13 tahun lepas itu, Abdul Murad dilaporkan mendakwa Anwar mengawal sebanyak 20 akaun induk membabitkan aset, saham dan wang yang keseluruhannya bernilai lebih RM3 bilion.

Pelbagai pihak terutamanya di kalangan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dilaporkan mendesak Anwar memberi penjelasan berhubung dakwaan Abdul Murad itu.

So, Dato Murad sudah bersedia, Anwar ada berani?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan