SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Jumaat, 15 Jun 2012


Muhyiddin Yassin Templak Pakatan Haram Berkenaan Janji Manis Pilihanraya.

Friday, June 15, 2012




Tepat dan padat apa yang diulas oleh Timbalan Perdana Menteri sepertimana yang dinyatakan didalam video diatas. Memang tepat dan benar dengan perilaku pembangkang yang suka menjanjikan itu dan ini dalam menipu rakyat Malaysia.

Hakikatnya pembangkang hanya pandai menabur janji namun untuk melaksanakannya tidak sama sekali sepertimana di negeri yang mereka tadbir. Sebagai contoh sewaktu kempen PRU 12 2008 yang lalu janji yang ditabur Pakatan PAS,DAP,PKR:

KEDAH
- Pakatan PAS,DAP,PKR menjanjikan kepada rakyat Kedah jika mereka menang Kedah maka Cukai akan dimansuhkan sebanyak 50%. Pelaburan akan masuk mencurah curah dan sebagainya. Namun sehingga ke hari ini apa yang dibawa di Kedah? Yang mereka lakukan setelah menang adalah dengan terus menebang balak balak yang ada di negeri Kedah.

PULAU PINANG
- Pakatan menjanjikan jika mereka menang PRU 12 maka Tol di Jambatan Pulau Pinang akan ditutup. Hakikatnya sehingga sekarang yang mana menghampiri PRU 13 Tol masih wujud diatas jambatan Pulau Pinang dan tidak ada sebarang usaha sama ada untuk Kerajaan DAP Pulau Pinang menutup tol ataupun mengurangkan kadar pembayaran Tol.

SELANGOR
- Bermacam macam janji yang mereka tabur yang tak larat untuk Gomo nyatakan disini. Namun yang kita ingat pekara mudah yang mereka janji iaitu penurunan cukai Pintu dan bantuan kanak kanak tadika yang dijanjikan sampai sekarang tidak dilakukan mereka setelah menang PRU 12 yang lalu. Sebaliknya cukai pintu terus naik walaupun janji mereka kini berulang kembali yang mana jika menang PRU 13 Cukai pintu akan dikurangkan.

KELANTAN
- Bab negeri ni payah nak cakap memandangkan bermacam macam dah janji yang ditabur namun hakikatnya apa pun tidak dilakukan kerajaan PAS Kelantan. Malah sumber air bersih buat rakyat juga sehingga kini tidak diselesaikan oleh PAS. Janji baru mereka kini adalah TOL PERCUMA yang hanya janji tinggal janji.

Rakyat boleh menilai apa yang dijanjikan BN dan apa yang dijanjikan Pakatan PAS,DAP dan PKR ini. Masing masing boleh renungkan siapa yang menepati janji dan siapa yang hanya pandai MENIPU RAKYAT.


Psssttt.... Depa janji macam macam tapi hakikatnya habuk pun takda.....jahanam duit rakyat dirompak mereka.

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan