SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Selasa, 26 Jun 2012

PANAS BERAPI! DAP BANGSAT MELALUI THE EDGE MAHU MENGHANCURKAN TAN SRI SYED MOKHTAR AL BUKHARY!

Ingat lagi isu Roti Massimo? KLIK SINI

Kita boleh lihat bagaimana Robert Kuok melalui DAP menyerang Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary. Bermacam-macam cara mereka buat untuk sabotaj Syed Mokhtar. Kempen yang dimulakan di Facebook oleh DAP ni memang berniat jahat dan racist.

Terbaru Tan Sri Syed Mokhtar menjadi mangsa lagi bilamana beliau diserang hanya kerana beliau ingin menyelamatkan Penang Port atau Pelabuhan Pulau Pinang.Yang paling kuat menyerang beliau adalah akhbat The Edge selain dari DAP yang dah memang racist.

Kalau korang baca artikel yang dikeluarkan dalam The Edge memang sangat menyakitkan hati dan seolah-olah Tan Sri Syed Mokhtar sedang melakukan satu kesalahan besar, mereka dengan sengaja membesar-besarkan isu ini untuk merosakkan nama baik Syed Mokhtar.

DAP Pulau Pinang jangan cerita la, mereka menyerang dan mengugut macam-macam. Tak cukup dengan itu, penyebab BN kehilangan Pualu Pinang Gerakan pun sama dok taruk cili kaw-kaw punya, semua kerana Syed Mokhtar adalah melayu Islam! Itu aje.

Kalau la Robert Kuok yang nak ambikalih benda ini, aku percaya semua akan puji dan puja. Dalam negara kita ni, kalau orang Cina ambikalih apa saja, pasti semua akan diam membisu tapi disebabkan SYed Mokhtar adala melayu dan Islam maka mereka serang habis-habisan.

Ada ayat dalam the Edge yang paling aku takleh terima seolah-olah menggambarkan bahawa Syed Mokhtar membuat amal jariah untuk menujuk-menunjuk. Pada hakikatnya Syed Mokhtar tak pernah beritahu sesiapa pun apa yang dia beri bantuan. Dasyat betul la orang Cina yang busuk hati ni!

Padahal sepertimana yang kita semua tahu, bahawa setiap syarikat yang Syed Mokhtar ambilalih, semuanya akan bertukar menjadi sayarikat yang boleh membuat keuntungan. Dia boleh turn around syarikat yang bermasalah kepada syarikat yang berjaya. Ini adalah hakikat dan sebab itulah kaum DAP ni marah sangat.

Come on la wei, apa yang telah Syed Mokhtar sumbangkan pada umat Islam di Malaysia ni memang tak boleh dinafikan, walau dia tak mahu publisiti tapi orang yang pernah terima sumbangan dari dia tahu cerita sebenar.

Aku dah pernah cerita dulu, bagaimana ada pihak yang mahu membuat liputan sumbangan yang diberi oleh Syed Mokhtar tetapi dihalang oleh beliau. Dia tak mahu sebarang publisiti tentang sumbangan yang dibuatnya. Tapi DAP bangsat ni memang dengki, tak boleh tengok melayu berjaya dan bantu melayu yang lain.

Berbalik pada kisah The Edge yang tak henti-henti serang Syed Mokhtar ni, dah jadi macam satu trend pulak The Edge serang Syed Mokhtar ni, aku pun hairan jugak kenapa jadi macam ni, so aku pun buat la research sikit.

Rupa-rupanya ada dalang atau hanjeng Anwar dalam The Edge ni, aku syak la, mungkin orang yang pernah disebut nama dia dalam Akuan Bersumpah Murad. Nama dia adalah Tong Kooi Ong. Dia ni dulu Phileo Allied punya bos! Ingat Shamsidar dulu jadi DIRECTOR sayrikat tu lagi?

Sebab itulah The Edge secara konsisten menyerang Syed Mokhtar, ada agenda peribadi rupanya, kemudian disokong oleh parti racist yang paling haramjadah iaitu DAP. Bukan itu saja, ada jugak orang UMNO yang berkepentingan dalam Penang Port sekarang ni tak mahu syarikat ni terlepas ke tangan Syed Mokhtar melalui sayrikatnya Seaport Terminal Sdn Bhd.

Penang Port kini memang banyak hutang dan tidak berapa menguntungkan. Ini diakui oleh Chua Soi Lek sendiri yang juga merupakan Pengerusi Penang Port. Dengan pengambilalihan Tan Sri Syed Mokhtar ni, maka Penang Port boleh menjadi syarikat yang menguntungkan.

Korang boleh lihat sendiri bagaiaman semua syarikat di bawah Syed Mokhtar berjaya dan menjadi sayrikat yang menguntungkan. Senang cerita macam ni la, berapa nayak syarikat milik Syed Mokhtar yang mengalami kerugian? Takpe part tu nanti aku cerita kemudian.

Sekarang ni aku dah memang tak boleh tahan tengok DAP, The Edge serta beberapa orang berkepentingan nak busukkan nama Syed Mokhtar! Inilah masalahnya bila ada Melayu nak berjaya, bangsa DAP menjadi cemburu.

Mereka cuba gambarkan bahawa Tan Sri Syed Mokhtar adalah proksi UMNO yang nak kaut semua projek-projek besar. Padahal syarikat yang dia ambik ni semuanya syarikat yang bermasalah, kemudian dengan kepakaran dia, dia menukar kesemua syarikat tersebut kepada syarikat yang menguntungkan.

Wahai orang Melayu semua, bukalah mata kamu semua, lihatlah betapa busuknya hati DAP Komunis ni, mereka dengan sengaja mahu menjahanamkan seorang Melayu Islam yang sudah berjaya dalam perniagaan. Ayuh kita tentang DAP dan sekutu-sekutu mereka habis-habisan!

Aku akan sambung di lain hari nanti, ada banyak lagi aku nak cerita ni!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan