SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Khamis, 28 Jun 2012

KUNYIT HANGIT! KENAPA ANWAR SANGAT TAKUT DENGAN ISU 3 BILLION NI HINGGAKAN DIA TERPAKSA MENGGUNAKAN RAFIZI?


RAFIZI GAY JAMBAN keluar dari rajukannya dan kembali dengan kenyataan media untuk mempertahankan idolanya sejak menuntut di MCKK - Anwar Ibrahim.

Rafizi dalam kenyataan media kepada Malaysiakini semalam, dilaporkan telah menjalankan siasatan sendiri ke atas dakwaan bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Murad Khalid berhubung dakwaan Anwar mengawal akaun bernilai RM 3 billion.

Kata Rafizi (yang penulis ringkas dan simpulkan), hasil siasatannya menunjukkan Murad seorang yang tidak boleh dipercayai dan maka itu akuan bersumpahnya juga tidak boleh dipakai. Tidak lupa mengaitkan UMNO sebagai terlibat.

Apa ni?

Penulis tak sangka, begitu terdesak sekali Anwar dalam isu ini sehingga mengarahkan ‘awok jambunya’ menjalankan siasatan sendiri dan tidak cukup dengan itu, menghebahkan pula penemuan siasatan itu melalui media.

Apa Anwar tak suruh bini atau anak dia sendiri siasat?

Memang kelakar betullah, bila Rafizi yang tidak perlu dipertikaikan ke’bias’annya lagi menyiasat tentang Murad dan mengemukakan hasil siasatannya kepada umum pula.

Sudah tentulah keputusan siasatan Rafizi itu seperti yang dijangka semua orang, MURAD SALAH, UMNO TERBABIT, ANWAR TAK SALAH!!

Dalam erti kata lain, baik tak payah siazat kalau macam ini. Adakah Pakatan haram dan Anwar atau Rafizi sendiri boleh menerima keputusan siasatan yang dilakukan oleh Ketua Puteri UMNO (umpamanya) dalam kes NFC membabitkan Shahrizat?

Penulis pasti kalau itu berlaku, hasil siasatan akan ditolak begitu sahaja, dan apa yang berbeza dengan yang ini?

Ini menunjukkan dalam keadaan terdesak, Pakatan haram sanggup mengguna apa kaedah sekalipun termasuk yang terang-terang tidak boleh dipakai seperti ini. Kalau semua ini bukan membawa maksud Anwar sememangnya terlibat dalam soal wang RM 3 billion ini, tak tahulah ia menunjukkan apa lagi?

Dalam masa yang sama, kelihatan PKR masih cuba menonjol dan mengekalkan imej Rafizi sebagai ‘scandal buster’. Dalam erti kata lain, PKR nak rakyat sentiasa ingat, budak inilah yang bertanggungjawab ‘mendedahkan’ skandal NFC yang membabitkan Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil.

Kalau itulah niatnya, penulis berani katakan disini, cubaan itu sebenarnya gagal. Hakikatnya Shahrizat langsung tidak terlibat dalam urusan harian syarikat yang diuruskan oleh suami dan anak-anaknya itu, seperti yang disahkan sendiri oleh SPRM.

Tidak hairan kenapa Rafizi tidak begitu dipedulikan dalam ‘pendedahan’ berkaitan skandal wang RM 3 billion ini. Lebih-lebih lagi yang terlibat ialah ketuanya sendiri. Yang ‘nampak berjaya’ dalam NFC tu pun sebab Rafizi guna taktik kotor untuk dapatkan maklumat perbankan NFC dan putar belitkan transaksinya.

Dalam kes Murad ini, tidak ada kerani bank yang boleh diperalatkannya, maka itulah hasilnya seperti yang semua orang jangka.

HOUSE PK: Ini aku ambik dari MYKMU. Aku tengok ANwar betul-betul panik dan takut dalam hal 3 Billion ni. Lain macam Panik anwar ni, khabranya dia cukup gelabah bila isu ini timbul sebab itu dia gunakan 'budak jambu' dia untuk cover cerita ini.

Tak cukup Anwar, rakyat nak tahu apa jadi dengan 3 billion tu! Kalau nak dibanding skandal 3 bliion ni, ianya nampak sangat kecik dihadapan 500 juta dan 250 juta tau! RM3 Billion tau. Itu pun Anwar sapu, bukan ke dia selalu menyanyikan lagu Anti Rasuah? Kan dah kantoi Anwar!

Apa kau fikir segala kejahatan kau akan tertutp macam tu je Anwar? Kau main bontot, kau berzina dan kau makan RASUAH. Pasti la kau akan diadili. Sekarang pun dah nampak banyak kejijikan kau dibongkar dan aku percaya ada banyak lagi akan terbongkar!

Rafizi, aku nak nasihatkan kau, kau pi 7-11 beli KY Jelly dan serahkan diri mu pada bang Non yang sangat geram dan ketakutan tu, tenangkan dia supay dia tak buat kesilapan bodoh tahap babi lagi ke? Hik hik hik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan