SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Rabu, 27 Jun 2012

PANAS BERAPI! RINTANGAN DAN KESUSAHAN YANG DIHADAPI SYED MOKHTAR! SIAPA PUNCANYA?

Aku masih tak puashati nak cakap pasal isu Tan Sri Syed Mokhtar ni, tambah-tambah plak aku tengok ada satu MP dari Sabah yang kahwin artis gebu tu meroyan semacam je. Pelik jugak aku ya, kenapa dia marah sangat kat Syed Mokhtar sampai panggil dia King. Mesti ada something kan? He he he

Anyway, aku nak kongsi dengan korang sedikit pahit getir yang dilalui Tan Sri Syed Mokhtar bilamana dia nak mengambilalih syarikat atau organisasi yang bermasalah. Ingat lagi kisah pasal POS Malaysia yang dijual Khazanah Nasional pada Syed Mokhtar dengan harga yang teramat tinggi?

Begitu juga masa DRB-Hicom nak mabil Proton juga mendapat kesusahan yang terlampau dari Khazanah. Sebolehnya Azman Mokhtar dari Khazanah mahu tekan Syed Mokhtar habis-habisan, akhirnya dengan berkat kesabaran SYed Mokhtar beliau dapat juga memiliki Proton.

Apabila MP dari Sabah yang kahwin dengan artis gebu ni kata Syarikat SYed Mokhtar bakal jadi macam Renong Group bila ekonomi jatuh, aku rasa statement tu tak masuk akal beb. Setakat ini semua syarikat bawah naungan Syed Mokhtar membuat keuntungan. Dan beliau tidak pun menjual syairkat di bawah naungan beliau sesukan hati,

EON Bank terpaksa dijual kerana dalam negara kita ni, sebuah oraganisasi tak boleh memiliki dua bank. Seperti mana yang kita tahu Bank Muamalat telah diambil alih oleh DRB Hicom maka disebabkan itu mereka terpaksa melepaskan EON bank yang kini diambil alih oleh Hong Leong!

Korang kena wahai pembaca sekalian, beza antara Syed Mokhtar dan Renong Group atau mana saja syarikat yang pernah menyusahkan negara ni ialah keberkatan yang dimiliki hasil dari membantu orang Islam yang memerlukan di negara ini. maybe orang Cina tak faham apa itu berkat tapi bila ada pihak UMNO yang dok peryikai makanya kena dalami agama lagi la nampaknya orang macam ni.

Berbalik pada kisah Khazanah, aku tak faham  kenapa mereka ni melepaskan semua pegangan mereka dalam syarikat kebanggaan negara! Dan bila ada bumiputera nak ambilalih maka disusahkan hidup mereka dengan dikenakan pelbagai syarat luarbiasa. Tapi bila bab nak bagi kat Cina, bukan main senang lagi kan?

Sampai bila kit anak tunduk kat orang Cina ni? Kenapa nak ikut segala tuntutan mereka sedangkan kita dah tahu mereka memang tak mahu sokong kerajaan lagi? Ikut macamana sekali pun tuntutan mereka, mereka tetap akan sokong DAP jugak. Kerajaan kena tegas. Jangan tunduk pada mereka.

Kita tengok dalam isu Lynas pun kita dah tahu, memang Cina tak nak melayu berjaya. Sudah-sudahlah tu. Kerajaan kena tegas, kalau nak buat, buat je. Tak payah dengar cakap DAP ni semua, kalau la Tun M dulu dengar cakap DAP, maka kita mungkin masih duduk dan tinggal atas pokok lagi ni.

Jadi, kita semua orang Melayu dan Islam mesti kena sokong pengusaha Melayu Islam. Jangan termakan dakyah DAP dan sesetengah manusia yang tak tahu nak bersyukur ni. Percayalah, hari ini kita boleh bangga tengok ada pengusaha bumiputera yang berjaya macam Tan Sri Syed Mokhtar ni. Kenapa perlu dengki?

Tahukah anda berapa ramai pekerja dibawah sayarikat Tan Sri Syed Mokhtar ni? Beribu tau, kebanyakan syarikat dia membuat keuntungan dan job security staff yang kerja dengan Syed Mokhtar memang terjamin, tidak seperti syarikat lain, boleh collapse anytime!

Marilah kita sama-sama doakan semoga Allah terus memberkati Tan Sri Syed Mokhtar supaya dia terus dapat memartabatkan Bumiputra Islam!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan