SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Rabu, 13 Jun 2012

Pakatan Rakyat Mengelirukan Rakyat

>> Wednesday, June 13, 2012


No 1 : PR Dapat Menawan Putrajaya Namun Pilihan Raya di Malaysia Kotor ?

Mutakhir ini , Anwar selaku Ketua Umum Pakatan Rakyat mengumumkan bahawa Pakatan Rakyat akan menawan Putrajaya dan menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional dengan majoriti sekitar 10 kerusi tambahan. Ada sesetengah rakyat yang rasional dan mampu berfikir sudah mampu menimbulkan beberapa persoalan dan keraguan di minda mereka.

1 . Bagaimana Pakatan Rakyat boleh menawan Putrajaya sekirannya pilihan raya di Malaysia adalah kotor dan tidak adil seperti didakwa oleh mereka?

Memandangkan kini adalah musim Piala Euro 2012 maka satu analogi yang cukup mudah adalah sekirannya seseorang pengadil ( SPR ) yang tidak adil untuk tidak mengesahkan dan memberikan gol yang sudah dijaring maka bagaimana sesuatu pasukan yang hendak dikalahkan oleh pengadil ( SPR ) itu boleh menang?

Keadaan ini ibaratkan Pakatan Rakyat dan Anwar menuduh pengadil bola itu adalah kotor tetapi mereka mampu dan boleh menjaring 10 gol?

They claim that the election system in Malaysia is dirty and yet at the same time they claim they can win by simple majority of 10 seats ?

If really SPR is dirty then why on earth would they want to let Pakatan Rakyat to win even the simple majority of 1 seat ?

Dalam isu ini mana yang sebenarnya benar?

2. Pakatan Rakyat mampu untuk menawan Putrajaya atau tidak?

3. Pilihan Raya di Malaysia telus atau kotor?

They go on with BERSIH 1.0 , 2.0 , 3.0 and maybe soon 4.0 and keep shouting that the election in Malaysia is dirty and not fair and yet at the same time they are the one shouting that they are going to win in the 13 General Election ?

The Rakyat that got the ability to think wisely is really in confusion state now where how on earth is any political party going to win in a dirty and fraud election?

If today you are the Prime Minister of a country or the director of SPR and if you are really dirty then why on earth would you want to let Pakatan Rakyat win ?

No 2 : Individu Yang Menubuhkan PTPTN Merupakan Individu Yang Hendak Memansuhkannya

Jika kita imbas kembali individu yang menubuhkan PTPTN pada suatu ketika dahulu adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri. Pada ketika itu kata beliau adalah untuk membantu pelajar di Malaysia. Mengapa pada hari ini Anwar pula merupakan individu yang hendak memansuhkannya?

Jika dahulu Anwar mengatakan PTPTN MEMBANTU pelajar tetapi mengapa kini pula beliau berkata PTPTN itu MEMBEBANKAN pelajar?

Jika polisi dan dasar yang dicadangkan dan ditubuhkan oleh Anwar sendiri beberapa tahun kemudian beliau pula memansuhkan dan menyerang dasar beliau sendiri maka sejauh manakah lagi segala janji , dasar dan polisi buka JINGGA boleh dipercayai?

Yang cadangkan JINGGA adalah Anwar tetapi mana tahu kemudian hari akan berlaku kes seperti PTPTN dimana dasar JINGGA akan dikatakan sebagai menyusahkan rakyat?

No 3 : Pemansuhan PTPTN Anwar /PR adalah baik dan Pemansuhan PTPTN BN Terhadap Unisel Pula Menganiayai Pelajar?

Menurut Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim bahawa langkah pemansuhan PTPTN kerajaan Mengecewakan , Menganiaya & Menggadai Masa Depan Anak Muda tetapi tidak pernah pula Khalid Ibrahim mengatakan kepada Anwar dan kerajaan Pakatan Rakyat bahawa cadangan mereka memansuhkan PTPTN juga Mengecewakan , Menganiaya & Menggadai Masa Depan Anak Muda ?

Rakyat keliru. Apakah pada hari ini Khalid Ibrahim berpendapat sekirannya Anwar membunuh orang maka Anwar tidak bersalah malahan berpahala dan sebaliknya sekirannya Ali membunuh orang maka Ali itu jahat dan berdosa?

No 4 : Mencadangkan Penubuhan PSC dan Memboikkot Setelah Cadangan Diterima?

http://blog.limkitsiang.com/2012/02/26/dap-calls-for-psc-on-lynas-plant/

http://www.malaysiakini.com/news/1903409 ( DAP desak tubuh PSC kaji loji Lynas di Gebeng )

Sidang akhbar pada 26 Februari juga dihadiri oleh beberapa pemimpin kanan DAP iaitu Lim Kit Siang, Tony Pua dan Ronnie Liu.

Namun pada hari ini apabila kerajaan Barisan Nasional bersetuju untuk menerima cadangan dan cabaran mereka untuk menubuhkan PSC mereka kini pula mengambil pendirian yang berbeza.

Pertama , adakah mereka merupakan ahli politik yang konsisten dalam perjuangan mereka? Bagaimana pendirian mereka boleh berubah walaupun hanya sebulan lepas mereka yang mencadangkan penubuhan PSC?

Kedua , sekirannya PSC benar – benar “pointless’ seperti kata mereka mengapa pula tidak ada seorang pemimpin dalam Pakatan Rakyat pada ketika itu bangkit menentang desakan Tan Seng Giaw yang mencadangkan penubuhan PSC ?

Ketiga , bukankah pada hari ini Tan Seng Giaw , Lim Kit Siang, Ronnie Liu dan Tony Pua sepatutnya mewakili aspirasi rakyat untuk duduk dalam PSC yang dicadangkan oleh mereka sendiri ? Mereka yang memanggil sidang akhbar untuk mendesak penubuhan PSC maka bukankah rasional untuk mereka berada dalam PSC ?

Jika DAP tidak mempercayai penubuhan PSC maka mengapa pula pada awalnya mereka mendesak dan memanggil sidang akhbar untuk mencadangkan penubuhannya?

Peliknya setelah ditubuh mereka pula mengatakan PSC itu tidak boleh diyakini?

No 5 : Lim Guan Eng Mencabar dan Mencadangkan Debat Kedua dalam Bahasa Inggeris dan Kini Tidak Mahu Berdebat?

Lim Guan Eng sendiri yang menjerit hendak debat yang kedua dalam bahasa selain daripada bahasa Mandarin. Kini setelah debat ini sudah mencapai sepakat beliau pula mengatakan mungkin akan tarik diri daripada perdebatan tersebut?

Selaku rakyat Malaysia yang waras akan mula untuk binggung oleh tingkah laku seorang Ketua Menteri ini. Keadaan ini ibaratkan individu A hendak berkahwin dengan individu B tetapi setelah hari perkahwinan semakin dekat individu A pula tidak mahu meneruskan perkahwinan tersebut. Yang meminang pun dia yang mahu tarik diri pun dia.

Mungkin ini dikatan sebagai MENGUNDI UNTUK PERUBAHAN? Mengundi untuk berubah – ubah pada setiap masa.

Vote for CHANGE to keep changing at all times?

sumber - http://1sya.com/?p=626

Tiada ulasan:

Catat Ulasan