SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Khamis, 7 Jun 2012

Thursday, June 7, 2012


AZMIN JAMBAN TANYA KENAPA TAK DIAMBIL TINDAKAN 17 TAHUN DULU, INI JAWABNYA!

REAKSI orang yang berdosa memang begitulah, gelabah tak tentu arah bila ada kesalahannya yang diungkit walaupun dah berzaman duduk diam dalam stor fail Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Penulis rujuk pada sidang media Azmin petang tadi berhubung kes rasuah dan hal-hal lain berkaitannya.

Azmin dalam sidang media sama membangkitkan persoalan, kenapa tidak 17 tahun dulu, kenapa sekarang? Pada penulis inilah soalan paling bangang pernah keluar dari mulut Azmin sepanjang masa mengenali dia (dia tak kenal penulis).

Azmin banyak sebut benda bodoh sepanjang masa sejak 1998 tapi rasanya inilah yang terbodoh sekali.

Tidakkah Azmin menyemak pendedahan Raja Petra Kamarudin (RPK) yang membawa kepada siasatan semula? Bukankah disebutkan disitu bahawa bekas Ketua Pengarah Badan Pencegah Rasuah (BPR) pada waktu itu telah diarahkan oleh Anwar untuk menutup kesnya?

Kalau BPR ketika itu sudah diarahkan Anwar (merangkap Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan) supaya kes itu ditutup, mana nak ada siasatan lanjut apatah lagi pendakwaan dan dakwaan?

Diringkaskan, Azmin tidak didakwa atau dikenakan apa-apa tindakan 17 tahun dulu sebab Anwar arahkan BPR supaya menutup kesnya. Faham ke sekarang? Mudah macam itu pun tak boleh faham?

Sebetulnya, Azmin bukan bodoh atau tak faham, tapi sebab dia ni sombong. Dia buat apa dia tak fikir-fikir dulu, sebab dia tau, apa pun terjadi, Anwar ada disitu mempertahankannya, secara senyap atau secara terang. Maklum, ‘penyimpan mohor’lah katakan.

Tapi Azmin lupa, Anwar belum Perdana Menteri lagi, baru mimpi saja nak ke situ. Paling kuat Anwar boleh buat pun ialah menyediakan peguam yang terer-terer untuk putar belit kesnya sehingga dibuang. Paling tidak pun, kenal pasti siapa pendakwanya nanti dan tut tut tut tut kawtim tut tut, silap-silap dapat jadi peguam belanya pulak.

Ini Malaysia, apa pun boleh jadi.

Lagipun soal 17 tahun atau berapa tahun sekalipun, bukanlah satu isu. Sebab Anwar dah sebut, kalau dia jadi Perdana Menteri dia akan bongkar semua penyelewengan yang kononnya dilakukan UMNO sejak 39 tahun memerintah negara ini (tolak 17 tahun dia memegang pelbagai jawatan dalam UMNO dan kerajaan sebab yang itu tak kira, tak aci, nanti dia pun sekali tersangkut).

Itu Anwar, Lim Kit Siang pulak nak bongkar ‘kesalahan’ Tun Dr. Mahathir sepanjang 22 tahun jadi Perdana Menteri? 22 tahun jadi Perdana Menteri dicampur 9 tahun sejak bersara, itu menjadikan ‘kesalahan’ Tun Mahathir yang kononnya nak dibongkar Kit Siang ni berusia lebih 30 tahun!!

Kenapa Azmin taknak komen yang itu? Sebab itu Anwar dan Ki Siang, sama-sama jadi komrad dalam Pakatan haram? Sebab itu ke?

Sudahlah Min, berhentilah mengarut. Kau fikir kau siapa, you are nothing. Sebab p*p*k bini kau Anwar bedal, itu saja yang buat kau berada di tempat kau sekarang. Kalau tak, silap-silap kau pun separuh lelaki separuh perempuan macam darah daging kau seorang tu.

Sumber: MyKMU

Tiada ulasan:

Catat Ulasan