SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Khamis, 13 September 2012


Video Kekecohan Tony Pua & Rakan-Rakan PR Lari Malam Kecut Dengan MCA





Kenapa MB Khalid Selangor kecut dengan anak muda seperti Chua Tee Yong?
Yang pi hantar wakil buat apa? Khalid takut tergagap-gagap ke?
Orang ajak debat di KL yang Khalid nak berdebat di Bangkok buat apa?
Dari video yang dilihat dan maklumat yang diperolehi, masih ramai kaum cina yang menyokong BN dan  menentang kebejatan dan permainan retorikyang ada dalam pakatan haram.

Debat antara Ketua Biro Profesional Muda MCA, Datuk Chua Tee Yong dan Menteri Besar Selangor bertukar kecoh apabila beberapa pemimpin Pakatan Rakyat (PR) bertindak meninggalkan dewan program itu diadakan, malam tadi.

Kekecohan berlaku disebabkan penyokong sebuah parti politik menghalang laluan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua; Ahli Parlimen Kuala Selangor Dr Dzulkefly Ahmad dan Ahli Parlimen Selayang, William Leong ketika keluar dari dewan pada jam 9.35 malam tadi.

Setelah hampir 30 minit menantikan kehadiran Khalid, mereka bertindak keluar dewan. Debat berhubung isu penstrukturan semula hutang Talam Corp anjuran MCA Bandar Tun Razak, yang diadakan di Pusat Belia Antarabangsa, Bandar Tun Razak di sini. Tee Yong enggan berdebat dengan wakil yang dihantar oleh Khalid, yang juga Ahli Parlimen Bandar Tun Razak.

Namun, debat tersebut diteruskan tanpa wakil PR. Pihak Tee Yong menegaskan mereka ingin berdebat dengan Menteri Besar Selangor sendiri. Sebaik sahaja Tee Yong selesai memberikan penerangan kepada tetamu yang hadir, beliau dikerumuni pemberita dan ditanya berkenaan dengan wakil PR meninggalkan dewan. "Saya tak tahu kenapa, mungkin mereka telah bertukar fikiran," ujar Tee Yong yang juga Ahli Parlimen Labis. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan