SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Khamis, 27 September 2012

CILI KASI TARUK! RAMAI MAKHLUK PEROSAK DI IPT TERHINA DENGAN KEMENANGAN PRO ASPIRASI!


CILI KASI TARUK! RAMAI MAKHLUK PEROSAK DI IPT TERHINA DENGAN KEMENANGAN PRO ASPIRASI!

Pertama sekali, kita ingin UCAPkan TAHNIAH kepada MAJORITI generasi MUDA di IPT yang memilih PRO-ASPIRASI sebagai peMENANG pilihanraya KAMPUS.. Kalau diIBARATkan pilihanraya KAMPUS ini sebagai GAMBARan PRU-13, tak MUSTAHIL ianya akan memperLIHATkan keputusan yang SAMA.->KLIK<-

Kalau PRO-ASPIRASI diGAMBARkan KONONnya seperti UMNO/BN manakala PRO-MAHASISWA pulak ialah PR, jelas sekali keMENANGan PRO-ASPIRASI ini mengGUSARkan puak-puak PR yang meMOMOKkan KONONnya generasi MUDA hari ini bersama mereka.. NAMPAKnya jelas sekali SIAPA pilihan mereka kini.. 


Dalam KONTEKS yang diNYATAkan, kita PERCAYA keMENANGan PRO-ASPIRASI ini memBUKTIkan keWIBAWAan generasi MUDA di IPT untuk meneruskan dan meWARISi kePIMPINan NEGARA ini.. Dengan KATA lain, sudah tiba MASAnya generasi MUDA seperti mereka ini diajak bersama-sama kerajaan untuk memBANGUNkan NEGARA tanpa perlu memperBODOHkan diri dengan SLOGAN 'New POLITICs' yang cuba diSEMAIkan oleh seorang Timbalan MENTERI.. Seharusnya Timbalan MENTERI yang diMAKSUDkan dan didapati semakin menJAUHkan diri dari keHIDUpan KAMPUS menyedari HAKIKAT keGAGALan SLOGANnya itu! Kesian dia..

Begitu jugak dengan si DUNGU ini yang KONON-KONONnya cuba berLAGAK meWAKILi MAHASISWA sedangkan ada beRIBU orang lagi MAHASISWA yang jauh lebih MULIA dan INTELEKTUAL berbanding mereka yang 'DROP' ini..


Sekarang apa lagi MODALnya untuk KELENTONG KONONnya dia meWAKILi suara mereka yang berada di KAMPUS? Tak pasal-pasal masa DEPANnya dah JAHANAM! Atau mungkin masih boleh diSELAMATkan lagi jika dia sanggup menjadi CALON 'Coffee BOY' kepada Penasihat PKR? Jangan BIMBANG, kita PERCAYA RAMAI lagi yang seDUNGU dengannya akan MENYOKONG kariernya!

Dalam pada itu, keMENANGan BESAR PRO-ASPIRASI ini jugak seharusnya diLIHAT sebagai satu TAMPARan kepada beberapa PROFESOR 'KANGKONG' dan SAINTIS 'KONG kali KONG' yang rajin buat 'SURVEY' dan ANALISA untuk kePENTINGan POLITIK pihak tertentu.. Ada aje 'SURVEY' untuk kaji POPULARITI kerajaan setiap kali timbul ISU yang BERAT untuk diJAWAB oleh puak-puak PR CONTOHnya isu JET MEWAH dan penajaan ZIONIS terhadap NGO HARAM seperti SUARAM.. Atau mungkinkah ANALISA yang dikeluarkan oleh UMCEDEL ini salah 'TIMING' dan TIDAK diSENGAJAkan? HE!HE!HE!
 ->KLIK<- a="a">

Pada kitalah, 'SURVEY' ini hanya KELUAR jika SENARIO hari ini TIDAK memihak kepada PR.. Apa pun tentunya TIDAK ADIL untuk berKATA demikian kerana wujud jugak 'SURVEY' yang berpihak kepada UMNO/BN oleh UIA dan Jabatan PENERANGAN.. Namun, yang PENTING ialah perlunya PROFESOR 'KANGKONG' dan SAINTIS 'KONG kali KONG' yang KONONnya PERASAN mereka aje yang PANDAI ini diperINGATkan bahawa bukan SEMUA orang yang berada di luar KAMPUS ini boleh diperBODOHkan sebegitu MUDAH.. Jangan INGAT golongan yang ada 'MASTER' dan PhD itu hanya wujud di KHALAYAK mereka sahaja!

PROFESOR 'KANGKONG' dan SAINTIS 'KONG kali KONG' ini LUPA bahawa dengan perKEMBANGan PESAT penDIDIKan NEGARA, semakin RAMAI orang biasa dapat meMILIKki SIJIL yang SAMA dengan mereka di luar KAMPUS.. Jadik, setakat 'SURVEY' dengan DATA 'SAMPLING' tak SAMPAI pun 0.001% JUMLAH penduduk NEGARA, ianya hanya menCERMINkan keDUNGUan mereka yang KONONnya berlindung disebalik 'TITLE' dan JENAMA IPT tersebut.. SAMAlah dengan Lebai-Lebai DUNGU PAS yang KAGUM KONONnya Penasihat PKR tu ada 'TITLE' DOKTOR PhD tanpa menyedari itu adalah KURNIAan ZIONIS Neo-CON tanpa dia perlu buat apa-apa THESIS pun!

REALITInya, kita PERCAYA bahawa MAHASISWA PRO-ASPIRASI mampu memBERIkan 'SURVEY' yang lebih BAIK daripada apa yang diTUNJUKkan ini.. Sudah LUMRAH bahawa suatu hari seorang MURID pasti akan mengatasi GURUnya.. Jadik, janganlah TUNGGU bila ILMU SESAT tuh meMAKAN diri sendiri.. Janganlah meROSAKkan tahap INTELEKTUAL dan keILMUan dengan POLITIK yang dibawakan oleh pihak yang jauh lebih BODOH! ILMU itu akan berMANFAAT jika ianya berGUNA bagi mereka yang memPELAJARinya.. Kalau ILMU itu sudah ROSAK dek kerana FAHAMan POLITIK? Ada MANFAAT lagi ke?

Sumber: 
Tukang Dok Peghati

Tiada ulasan:

Catat Ulasan