SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Selasa, 4 September 2012


PANAS BERAPI! NAMPAK SANGAT ANWAR MENIPU DALAM ISU BAS MEWAH DISIMBAH CAT MERAH!

Tak habis-habis lakonan murahan si juburi ni, setelah membuat wayang bahawa bas dia kena simbah dengan cat merah tempohari, dia tak repair pun bas tu malah dia bawak bas ynag dah disimbah cat merah ke merata tempat, untuk apa? Untuk tarik simpati beb. tu je.

The Unspinners kasi bongkar semua wayang murahan Anwar al jubs ni secara terperinci, moh kita tengok:


Konon-konon I terperanjat orang dengki sampai baling cat merah dan pecahkan cermin


Sebalik dari Pahang dan kelantan pada Ogos 31st dan auta penarik perhatian cat merah, Anwar ke Kedah pada Sepetember 2hb. Kemungkinan besar, bas itu tidak efektif dan Anwar perlukan tarikkan baru.

Dato Seri Anwar Ibrahim datang dengan berbaju batik biru menaiki kereta Mercedes hitam nombor P1 di perkarangan pasaraya C-Mart Changloon, Kedah untuk menghadiri Jamuan Hari Raya PR Dun Bukit Kayu Hitam.

Sambutan agak mengalakan dari kawasan majoriti melayu setempat. Ada lebih kurang 500 orang.


Bakal dijaja cat merah ini untuk dilihat orang ramai


Setibanya, sebuah bas 2 tingkat bernombor plat BLU 8779 berwarna putih "Jelajah Merdeka Rakyat" telah disediakan untuk pentas ceramah.

Anwar berjamu dahulu menjamu bersama Dato Mansor Othman - Timbalan Tokong Pulau Pinang, Dato Wan Salleh Wan Isa, Pengerusi PKR Kedah, Dato Isa Ismail, Speaker DUN Kedah, Tan Chow Kang, ADUN PKR Sidam dan Yusuf Ahmad, Setiausaha PAS Kawasan Kubang Pasu.

Dalam pada itu, pihak AMK Kedah mengedarkan beberapa risalah PKR "Demi Rakyat" dan sticker "Turun harga kenderaan" kepada hadirin.


Teruk betul kereta wira putih datang dan rosakkan bas. Lama Pemandu tidor sampai tak dengar?

ANwar mula berucap pada pukul 3 PM. Jelas dia menggunakan isu bas rosak sebagai bahan ceramah untuk dapatkan simpati rakyat yang tak faham wayang drama Awnar.

Katanya ada pihak bukan saja nak pukulnya tetapi sekarang ni rosakkan bas PR. Lalu dia kata dia telah mintak Nik Aziz Anwar sempena Jelajah Merdeka Rakyat. Ini baling batu seperti zaman jahiliah.

Memang betul. Baling batu pada diri sendiri dan sorok tangan serta salahkan orang lain itu drama basi.

Lalu anwar terus menuduh Najib takut hendak debat dengan Anwar. Dia lalu menghina Najib dengan mengatakan Najib nak suruh Rosmah berdebat yang mana Anwar tidak mahu berdebat dgn rosmah.

Kalau di amerika, Timbalan presiden dan calun timbalan presiden berdebat dulu sebelum calun Presiden debat. Bagaimana kalau Anwar calunkan nama bakal Timbalan Perdana Menteri untuk debat dengan Tan sri Muhyiddin dahulu? Ada berani nyatalan siapa?

Anwar kata Najib dah tak ada isu hingga dakwa PR Selangor tak jemput Sultan Selangor dalam sambutan Merdeka tetapi jemput Anwar Ibrahim. Ini bukan takda isu, tapi isu selingan kepada banyak isu-isu yang Anwar tak dapat jawab.

Ada komentor kata pusat tak jemput untuk majlis di Stadium pada waktu malam, Majlis tradisi adalah parade dan ini dihadiri oleh Sultan. Majlis baca Yaasin bukan majlis rasmi.


Jampi Nik Aziz supaya bas ini pun boleh pergi ke syurga

Anwar menjual nama Nik aziz sebaik nama dia dah tak laku sebagai orang tak bermoral dan peliwat. Dia kata Nik Aziz beritahu dia yakin akan tawan Putrajaya pada PRU13. Bolehlah untuk naikkan semangat.

Kalau Anwar yang yakin, orang percaya atau tidak?

Bayangkan betapa mahalnya BAS ni kan? Semalam ada orang tinggal komen kat salah satu artikel kat dalam blog ni, begini bunyinya:

Anonymous said...
Bas ini diberi oleh seorang tauke dari rawang ,tauke ini juga dapat kontrek buat lori angkut sampah untuk kerajaan selangor .Kalau tak percaya pergilah tengok ada banyak lagi lori sampah yang belum dihantar lagi .pergilah kebukit beruntung ....jalan talipot ......kilang yang tersorok dari pandangan ......

September 1, 2012 5:33 PM

ini dah kira rasuah....SPRM harap siasat......

September 2, 2012 1:00 AM

Mohon SPRM siasat akan perkara ini. Tq 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan