SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Ahad, 28 April 2013

PANAS TERIK!! #PRU13 ANWAR HANYA LAYAK JADI PENSYARAH BUKAN PM - DR MAZLAN ISMAIL.

PANAS TERIK!! #PRU13 ANWAR HANYA LAYAK JADI PENSYARAH BUKAN PM - DR MAZLAN ISMAIL.



Calon BN bagi kerusi Parlimen Permatang Pauh Dr Mazlan Ismail mahu pengundi di kawasan itu memberi peluang kepada Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mencapai cita-citanya menjadi pensyarah di salah sebuah universiti di United Kingdom selepas pilihan raya umum ke-13 pada 5 Mei ini.

Mazlan berkata cita-cita itu pernah disuarakan penyandang kerusi parlimen Permatang Pauh itu sekiranya beliau gagal mempertahankan kerusi itu pada PRU13 nanti. 

Sebelum ini, Anwar dilaporkan pernah menyuarakan hasrat meninggalkan dunia politik dan kembali mengajar sekiranya pakatan pembangkang gagal menguasai Putrajaya tetapi tidak menyatakan sama ada di universiti dalam atau luar negara.

Sebelum ini, Anwar pernah menjadi pensyarah jemputan di Universiti Georgetown, Amerika Syarikat. "Jadi untuk merealisasikan cita-citanya (Anwar) maka pengundi-pengundi di Permatang Pauh perlu memilih BN pada pilihan raya kali ini.

"Saya berjanji akan mengetuai kepimpinan bersama tiga calon BN yang lain untuk memberi harapan kepada penduduk Permatang Pauh tanpa mengira parti, bangsa dan agama," katanya dalam ucapan ringkas pada ceramah Perdana bekas sahabat-sahabat karib Anwar di Padang Awam Taman Pauh di sini malam ini.

Selanjutnya Baca DISINI

3 ulasan:

  1. Itu pendapat Dr Mazlan. Tapi rakyat yg tentukan. Kajian UMCEDEL menunjukkan 43% mahukan Anwar jadi PM, sedangkan yg memilih Najib hanya 39%. Kenapa tak war-watkan kajian tersebut.

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama 1.02 pg ,

    Buat apa dgn kajian UMCEDEL, lebih baik pakai kajian Ustaz Badrul Amin aka Bughit yg cakap Anwar Ibrahim tu Imam Mahadi. Kau siapa nak dibanding dgn Ustaz Badrul Amin?

    BalasPadam
  3. http://sel13.com/mohammad-redzuan-othman-umcedel-sepatutnya-lepaskan-jawatan-dan-jadi-p-a-anwar-ibrahim/

    BalasPadam