SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Sabtu, 27 April 2013

WAJIB BACA!! #PRU13 NIK AZIZ SEBARKAN SURAT PALSU YUSUF ALQARADAWI??

WAJIB BACA!! #PRU13 NIK AZIZ SEBARKAN SURAT PALSU YUSUF ALQARDHAWI??



Akhirnya surat "palsu" Yusuf Qardhawi dilancarkan juga oleh Nik Aziz - walaupun sebelum ini sudah diingatkan kepada seluruh kaum muslimin bahawa ia merupakan surat palsu. Sebelum ini, Perkasa mendakwa pihak pembangkang akan berusaha mengelirukan rakyat negara ini menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dengan menyebarkan kira-kira satu juta risalah, kononnya Anwar mendapat sokongan Yusuf untuk menjadi perdana menteri.

Naib Presiden Perkasa, Datuk Zulkifli Nordin berkata, pihaknya juga telah mendapat salinan risalah tersebut yang antara lain, mengandungi isi surat sokongan Yusuf bertarikh 2 Mac lalu, yang dipercayai palsu. Manakala, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam satu kenyataan sebelum ini menegaskan sekiranya benar surat itu wujud, maka ulama berkenaan tidak berhak untuk mencampuri urusan menentukan pemimpin nombor satu negara. 

Pada saya sesiapa yang mengenali Yusuf Qardhawi pasti akan mengesyaki bahawa ulama tersohor tersebut bukan mudah menulis ayat-ayat seperti berikut, bahkan terdapat banyak keganjilan di dalam surat terbuka tersebut, antara adalah baris-baris ayat berikut. Yusuf Qardhawi dikatakan menulis..“Beliau adalah orang yang paling layak menduduki kerusi kepimpinan ini, paling layak untuk melaksanakan tuntutan-tuntutan bernegara yang cukup penting bagi membangunkan Malaysia dan memajukannya dari semua sudut,” (bagi mereka yang biasa mendengar ceramah atau tulisan Anwar Ibrahim..maka mereka akan ketahui baris-baris ayat di atas bukan tulisan Yusuf Qardhawi bahkan terlalu banyak keraguannya).

Soalnya megapa mesti Yusuf Qardhawi mengesahkan Anwar Ibrahim sahaja yang layak menjadi PM? Seolah-olah sudah tiada lagi manusia yang layak untuk memegang jawatan tersebut di Malaysia. Mengapa tidak Presiden PAS yang jelas dasar dan perjuangannya? Maka jelaslah bahawa surat ini palsu lagi bohong dan diedarkan bagi menyakinkan ahli PAS di Permatang Pauh agar terus kekal mengundi Anwar - kerana beberapa sumber memaklumkan bahawa undi sabotaj bagi menghalang Anwar Ibrahim agar tidak menjadi PM semakin kuat bergoncang di Permatang Pauh. Hanya dengan menewaskan Anwar di Permatang Pauh sahajalah, maka ahli-ahli PAS akan dapat merealisasikan impian Hj Hadi menjadi PM ke-7. Ingat, mengapa ahli PAS perlu mengundi Anwar di Permatang Pauh? Kalau hajat di hati mahukan Hj Hadi sebagai Perdana Menteri? Fikir-fikirkan. Kalau tak suka sangat dengan calon BN, sabotaj sahaja undi anda di Permatang Pauh.

#Surat itu perlu diedarkan dalam bahasa originalnya sama ada dalam bahasa Arab atau Inggeris, bimbang terjemahan yang dilakukan oleh puak-puak ini ditokok tambah. (Surat Yusuf Qardhawi yang Original klik sini)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan