SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Jumaat, 23 November 2012

INFO @AKjr : BN Youth Job Fair 2012 Terima 100 Ribu Permohonan Kerja.


INFO @AKjr : BN Youth Job Fair 2012 Terima 100 Ribu Permohonan Kerja.
alt

KUALA LUMPUR, - Karnival Kerjaya Pemuda Barisan Nasional 2012 (BN Youth Job Fair 2012) yang bermula sejak Jumaat lalu mencapai sasaran yang memberansangkan dengan  mencecah hampir 100 ribu permohonan kerja.

Menurut Pengerusi BN Youth Job Fair 2012, Nazir Hussin B. Akhtar Husin,  kesemua pengunjung menggunakan peluang sepenuhnya bagi mendapatkan pekerjaan yang lebih baik menerusi Karnival ini.

"Setakat semalam, (Sabtu) seramai 40,334 orang pengunjung direkodkan dan seramai 22,556 pencari kerja telah berdaftar di dalam sistem kami. Dua hari penganjuran karnival itu (Jumaat dan Sabtu), para majikan melaporkan telah menerima sebanyak 46,730 borang permohonan kerja," katanya kepada pemberita ketika meninjau Karnival berkenaan di sini hari ini.
 
alt

Nazir yang juga Pengerusi Sekretariat Pekerja Muda menjelaskan, Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairy Jamaluddin yang gembira dengan sambutan pada tahun ini mahu penganjuran Karnival diperluaskan ke peringkat negeri-negeri selain Kuala Lumpur.

"Semalam YB Khairy beritahu saya untuk diadakan karnival ini di Pantai Timur. Insyallah, kita akan anjurkanBN Youth Job Fair pada bulan Januari dan Febuari depan di lokasi yang dirancang," ujarnya.

Karnival Kerjaya Pemuda BN 2012 telah berlangsung selama tiga hari bertempat di Dewan Tun Abdul Razak Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

alt

Sebanyak 40 ribu peluang pekerjaan dan 5 ribu peluang latihan ditawarkan daripada 240 majikan, khusus buat golongan yang sedang mencari pekerjaan terutamanya golongan muda.

Bagi pihak yang tidak berkesempatan berkunjung di BN Youth Job Fair 2012, pihak penganjur telah menawarkan perkhidmatan secara online bagi mendapatkan sebarang pertanyaan serta maklumat terkini berhubung Karnival tersebut.

Laman portal berkenaan boleh dilayari menerusi
  www.bnyouthjobfair.my

Psssttt... AKjr : Tahniah diucapkan kepada Pemuda BN yg telah berjaya menganjurkan Karnival ini yg tentunya telah memberi manfaat kepada rakyat Malaysia.. 
Kepada Puak2 PR AKjr nk gtau ni.. BN ADA, KAU ADA???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan