SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Isnin, 15 Oktober 2012

KENAPA PM @NajibRazak JUMPA SOROS? INI JAWAPANNYA..


WAJIB BACA!! KENAPA PM @NajibRazak JUMPA SOROS? INI JAWAPANNYA..

DIKALA seluruh negara terkejut dan tertanya-tanya dengan tujuan disebalik sumbangan dana yahudi kepada pihak-pihak yang ada kaitan dengan Pakatan Rakyat, Malaysiakini membangkitkan pulak soal pertemuan Najib dengan Soros di Washington 2 tahun lepas.

Sepatutnya pertemuan antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dengan George Soros, yahudi penyangak mata wang yang kini menjadi pembiaya utama parti-parti pembangkang utama di Malaysia ini, tidak menjadi isu.

Selain perjumpaan itu berlaku 2 tahun lepas, di luar negeri pulak, ia juga adalah disebabkan Soros yang mahu berjumpa Perdana Menteri, bukan sebaliknya.

Anyway, apa masalah dengan perjumpaan tersebut? Adakah semasa perjumpaan tersebut Perdana Menteri menerima dana dari Soros untuk menguatkan UMNO dan Barisan Nasional?

Jika ya, dimana buktinya? Jika tidak, apa relevannya perjumpaan tersebut dibangkitkan di tengah-tengah kontroversi penerimaan yahudi ooleh PKR, PAS, DAP, Bersih, Suaram dan Malaysiakini?

Hadi Awang pernah berjumpa dan berpeluk dengan Perdana Menteri, adakah itu maksud PAS sudah bergabung dengan UMNO?

Anwar pernah berjumpa dan minum teh bersama dengan Najib,adakah itu maksud PKR dan serah kalah kepada UMNO?

Sudah tentu tidak!!! 

Jadi, bodoh benarlah kepada sesiapa yang membangkitkan isu itu semata-mata untuk menutup hakikat bahawa mereka ditaja dan dibiayai yahudi. Perjumpaan, pertemuan seumpama itu tidak membawa maksud kerana dari segi latar belakang kewangan pun, UMNO tak perlu duit Soros.

Pendekatan seumpama ini nampak sangat trademark Anwar – membodohkan rakyat.

Puak-puak ini sengaja mencetuskan isu yang bukan isu untuk mengalih perhatian rakyat daripada hakikat bahawa mereka menerima dana yahudi untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia.

Terbaru ini dikaitkan pula dengan wang RM 40 juta yang kononnya diterima UMNO Sabah dengan soal penerimaan dana dari Soros, nak gelak pun ada. Hujung pangkal RM 40 juta ini pun kita tidak tahu, tak pasal-pasal nak dikaitkan dengan Soros pulak.

Nak tutup cerita ini mudah saja, nak juga tanya apa logik UMNO terima dana Soros? Kalau Soros serah dana pada Pakatan Rakyat dan NGO terbabit (termasuk Malaysiakini) untuk jatuhkan kerajaan BN, siapa pulak yang Soros nak UMNO jatuhkan dengan beri dana tersebut?

Adakah masuk akal Soros bagi dana pada UMNO dan Pakatan Rakyat sedangkan dalam masa yang sama kedua-dua pihak ini nak jatuh menjatuh antara satu sama lain?

Habis yang selama ini Pakatan haram tuduh UMNO koruplah, seleweng duit kerajaan lah dan apa jadah yang lain tu apahal pulak kalau UMNO dah boleh terima wang dari luar?

Ketara sangat bercanggahnya tu ya. Rakyat nampak sekarang betapa terdesaknya puak-puak ini nak mempertahankan diri, yang tak masuk akal pun boleh dijadikan isu jugak.

Ini tak sepatutnya mengejutkan sebab bukan pertama kali. Dalam soal pembunuhan Altantunya pun kita dah lihat modus operandi yang sama. Maklumlah tok dalangnya Anwar.


Sumber: MyKMU

Pssstttt... AKjr : Bila teman kata kome ni wahai penyokong Pakatan bodoh mengalahkan babi, kome marah. Tapi hakikat sebenarnya adalah kome ni memang bodoh mengalahkan babi, sebab tu la Anwar membabikan kome sentiasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan