SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Isnin, 18 Februari 2013

WAJIB BACA!! WAWANCARA TUN M YANG MESTI DIBACA OLEH SEMUA RAKYAT MALAYSIA!


WAJIB BACA!! WAWANCARA TUN M YANG MESTI DIBACA OLEH SEMUA RAKYAT MALAYSIA!



TUN Dr Mahathir Mohamad masih cergas dan terus bekerja walaupun sudah hampir 10 tahun bersara daripada jawatan Perdana Menteri Malaysia. 

Pada usia hampir menjangkau 88 tahun pada 10 Julai ini, beliau masih ke pejabat pada setiap hari bekerja manakala pada hujung minggu, menyampaikan ucapan apabila menerima jemputan. 

Selain itu, beliau turut menulis di dalam blognya, CheDet, dan menyumbang artikel kepada akhbar The News Straits Times dan Utusan Malaysia. 

Dalam temu bual dengan wartawan Bernama, Abdul Aziz Harun, Massita Ahmad, Zairulliati Mali dan Prem Kumar Panjamorthy di pejabatnya di sini baru-baru ini, Dr Mahathir berkongsi pandangan dan harapan beliau mengenai pentingnya perpaduan kaum di Malaysia, pilihan raya umum akan datang serta soal ekonomi. Berikut petikan temu bual tersebut: 

Soalan: Tun nampak sihat. Bagaimana Tun meneruskan kehidupan ini sebab selepas 10 tahun bersara, Tun nampak masih aktif? 

Tun M: Umumnya saya masih boleh bergerak, boleh bercakap, boleh main kuda pun, tapi memanglah bila dah tua adalah masa-masa sikit sebanyak, penyakit, batuk penat, itu semua biasa saja. Tapi tentang nak buat kerja saya buat kerja macam biasa. Saya datang pejabat tiap-tiap hari bekerja bahkan hujung minggu pun saya dijemput untuk bersyarah jadi saya kerja sepenuh masa. Alhamdulillah saya masih boleh. 

Soalan: Ada sesetengah orang bila bersara, mereka bersara terus tapi Tun masih aktif, adakah Tun ada sasaran yang nak dicapai? 

Soalan dan jawapan seterusnya DISINI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan