SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Sabtu, 16 Februari 2013

PANAS TERIK!! Sah! Dato Haron Din tinggalkan PAS.


PANAS TERIK!! Sah! Dato Haron Din tinggalkan PAS.

Sumber yang saya dapati dari beberapa Ahli dalam PR sendiri serta beberapa rakan Unit Khas telahpun mengesahkan bahawa Ustaz Dr. Dato Haron Din umumkan pengunduran beliau dari PAS. Ramai yang membuat spekulasi mengatakan bahawa pengunduran beliau mempunyai kaitan dengan satu kenyataan yang dibuat Anwar tentang beliau tidak akan berganjak bersetuju dengan DAP terhadap isu Kalimah Allah. Hal ini dimaklumkan rakan blogger Sangkakala dalam blog beliau tadi. 

Namun kenyataan rasmi dari Dato Haron Din masih belum dikeluarkan. Pihak beliau menegaskan bahawa ia akan dibuat berkemungkinan dalam masa terdekat. Apa yang pastinya pengunduran ini dilihat sedikit sebanyak menjejaskan kredibiliti PAS dalam mempertahankan ahlinya. Sama seperti Haron , Ustaz Nasha juga melangkah keluar menyusul Dato Dr Hassan Ali yang sebelumnya melengkapkan kuota 3 ulama PAS yang disegani meninggalkan parti kerana isu agama. 

8 ulasan:

  1. Balasan
    1. Apa yang kamu syukurkan tu ??

      Padam
    2. syukur sbb Dato Haron Din dah akhirnya yang perjuangan Pas hanya palsu dan penuh kemunafikan...bersekongkol dengan kafir harbi dan golongan liberal yang hanya menuntut kemusnahan bangsa dan agama...paham tak? kau ni kompom manusia sialan yang mg tak pernah nak sedar diri..ptuiihhh

      Padam
  2. dulu memang sokong parti ni yg nampak dari luaran sungguh islamik tapi bila agama jadi alat jual beli gara2 kerana kuasa dan putrajaya... kami pun berpakat keluar.. utk PRU akang datang kami dah tahu mana kami nak pilih... agar agama, bangsa dan negara terus aman dan terpelihara

    BalasPadam
  3. kalau benar.suatu khabar yg sangat baik...dan sepatutnya tindakan ini dilakukan.paling tidak Dr harun Din terlepas dari perangkap demokrasi.Kerana dokongan terhadap demokrasi adalah satu keharaman.sistem ini bukanlah jalan yg Allah turunkan utk mendaulatkan kembali islam...

    BalasPadam
    Balasan
    1. DEMOKRASI=PARTI=YAHUDI=DIVIDE AND RULE=CARA PECAHKAN UMAT ISLAM..TIDAK ADA PARTI/PILIHANRAYA DALAM ISLAM..LIHAT SAJA DIARAB SAUDI.

      Padam
    2. bro jgn salah paham yer..arab saudi cara pemerintahannya autokratik yang menindas rakyat cara halus...keluarga diraja saudi ni sebenarnya bersusur galur dari darah yahudi yang sengaja dibentuk untuk memerintah saudi..fahaman wahabbi ikutan diorg ni lebih bahaya dari syiah sbb pengasas fahaman ni pun disokong dan ditaja oleh zionis dalam usaha memecahbelahkan mazhab-mazhab dlm Islam...so harap bro paham dan agak2 kenapa AS dan israel tak pernah nk memusuhi diorg ni?

      Padam
  4. Aku sayangkan Ulama Ahli Sunnah Wa Jamaah tetapi bukan yg berada didalam Pas mahupun dalam Politik. Kerana mereka yg berada dalam Politik menyempitkan Fahaman Islam itu Universal melebihi batas Agama, Bangsa dan Negara. Ini politik tetapi berbangga mengalahkan Ulul Amri padahal mereka itu ketua politik je. Apalah sangat namun jika baktinya melebihi batas Agama, Bangsa dan Negara baguslah begitu. Ni baru jadi pemimpin politik dapat jawatan daripada rakyat mengatakan orang yg tidak menyokongnya kafir katanya. Kesiannya Mak & Bapak pun sedih dapat keturunan macam tu. Apa lg angat kaki lambungla.

    BalasPadam