SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Selasa, 26 November 2013

PANAS BERAPI!! 11 CABANG PKR SABAH KELUAR PARTI DAN MENYOKONG BN

PANAS BERAPI!! 11 CABANG PKR SABAH KELUAR PARTI DAN MENYOKONG BN



Pemimpin 11 cabang PKR Sabah mengambil keputusan untuk keluar parti pada Selasa dan menyokong Barisan Nasional (BN).

Mereka terdiri daripada ketua cabang, timbalan ketua cabang dan ketua penerangan cabang parti itu dari Kudat, Kota Marudu, Kota Belud, Sepanggar, Pensiangan, Beluran, Kinabatangan, Batu Sapi, Silam, Kalabakan dan Semporna.

Mereka mengambil keputusan itu kerana sudah hilang kepercayaan dan keyakinan terhadap Anwar Ibrahim yang merupakan Ketua Umum yang melantik dirinya sendiri dalam parti PKR.

Gelombang kedua akan berlaku tidak lama lagi apabila banyak lagi pemimpin PKR Sabah akan keluar parti dan menyokong BN.

Kini parti PKR di Sabah hampir lumpuh kerana sudah muak dengan lakonan parti anak beranak itu.

Mereka yang keluar parti ialah Akhmain Sabtu (Ketua Cabang PKR Kudat), Anthony Mandiau (Ketua Cabang Kota Marudu), Juhani Abd Halim (Ketua Cabang Silam), Mohd Jun (Ketua Cabang Kalabakan), Mustapha Tambuyung (Ketua Cabang Kinabatangan), Lokman Ureh (Ketua Cabang Semporna), Timothy Lim (Ketua Cabang Sepanggar), Apandy Sipin (Ketua Cabang Pensiangan) dan Aris Remigius (Ketua Cabang Batu Sapi), Angki Addek (Timbalan Ketua Cabang Kota Marudu) dan Soloh Yuna (Ketua Penerangan Kota Belud).

Sebelum ini dua anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) yang mengisytiharkan keluar parti pada 4 November lepas iaitu Adun Matunggong Datuk Jelani Hamdan dan Adun Kedamaian Jeremy Malajad.

Difahamkan banyak lagi dalam kalangan penyokong pemimpin-pemimpin PKR itu akan turut serta keluar parti dan memberi sokongan kepada BN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan