SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Selasa, 10 Disember 2013

PEMUDA PERAK TURUN MISI BANTUAN KEMANUSIAAN BANJIR @NajibRazak @ZambryAbdKadir @Hairun_own #ThisIsIpoh #PrayForPantaiTimur

PEMUDA PERAK TURUN MISI BANTUAN KEMANUSIAAN BANJIR #ThisIsIpoh #PrayForPantaiTimur


Pergerakan Pemuda UMNO Perak Lancar OPS Misi Bantuan Kemanusiaan Bantuan Banjir 

Pemuda UMNO Negeri Perak yang diketuai oleh Ketua Pemuda UMNO Negeri Perak yang baru, Saudara Hairul Anwar Mohamed Noor akan bersama-sama Sukarelawan daripada Yayasan Bina Upaya, Sajak, Mesco, Belia 4B Perak, Waziboys, Ipoh Bikers, Restoran Simpang Tiga dengan kerjasama Pejabat Belia dan Sukan Negeri Perak. 


Turut serta pada kali ini adalah sukarelawan dari Pemuda Bahagian Ipoh Timor, Pemuda Bahagian Ipoh Barat, Pemuda Bahagian Gopeng, Pemuda Bahagian Tambun, dan Batu Gajah dengan kekuatan 12buah Kereta 4x4, 4Buah Van dan 2 Buah Lori yang akan bertolak ke Pahang untuk membantu mangsa banjir di sana dengan memebrikan sumbangan dari segi pakaian, makanan dan kelengkapan hidup disamping membantu membersihkan rumah mangsa-mangsa banjir di Pahang. Pejalanan esok akan mengambil selama kira-kira 6jam dan akan bertolak pada jam 7 pagi esok. Skuad akan berkumpul di Ipoh dan akan menyusun semua barangan di Pusat Pengumpulan Rumah Yayasan Bina Upaya Darul Ridzuan sebelum bertolak ke Pahang bagi Misi Bantuan Kemanusiaan di Negeri Pahang.


Pada kali ini turut bersama-sama adalah dua Pusat Perubatan yang terkenal di Negeri Perak iaitu Pusat Perubatan Universiti Kuala Lumpur dan Pusat Perubatan Ar-Ridzuan yang akan membantu dari segi bantuan pemeriksaan kesihatan dan barangan ubat-ubatan.

Sebarang pertanyaan bagi sesiapa yang ingin melibatkan didalam misi kemanusiaan ini esok tidak kira dari segi fizikal atau apa-apa sumbangan boleh menghubungi saudara Jeffery 0195700066 dan Saudara Salim di talian 0133011030. Sebarang bentuk bantuan kewangan juga boleh disalurkan ke Akaun RHB  20809800035448 di atas nama MESCO.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan