SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Sabtu, 21 Julai 2012

VIDEO : MAT SABU KENA BALUN!!!


Seorang pegawai askar wataniah yang juga Presiden Majlis Perunding Melayu begitu berang sekali kepada Mat Sabu.

Kemarahan beliau itu boleh anda saksikan dalam video di bawah.

Beberapa pihak termasuk komentar dalam youtube yang cuba memperlekeh-lekeh atau merendah-rendahkan cara penyampaian askar wataniah tersebut yang agak berbeza sedikit.

Itu perkara biasa kerana ada juga di antara pemimpin pembangkang yang cara dan suaranya didakwa seperti itik dan sebagainya.

Bagi MiM, itu tidak penting. Yang penting ialah mesej yang disampaikan oleh askar wataniah tersebut.

Portal pro-pembangkang, Malaysiakini telah melaporkan kenyataan pegawai askar wataniah itu. Di antaranya :

"Kalau jumpa Mat Sabu, yang pertama saya hendak tempeleng dia," katanya sambil disambut tepukan gemuruh peserta yang rata-ratanya orang Melayu.

Beliau juga menggelar Mohamad sebagai meletakkan otak di kepala lutut, "robot DAP dan PKR", celupar dan kurang ajar - yang menyebabkan beliau mahu "merebusnya" hidup-hidup.

Kamarudin yang juga pegawai askar Wataniah berkata, sekiranya komunis berjaya dalam perjuangan, Mohamad tidak akan menjadi timbalan presiden PAS dan parti Islam itu tidak akan menjadi parti politik kerana "komunis antiagama".

Beliau juga mengingatkan pengorbanan ratusan ribu tentera Melayu dan keluarganya yang menderita akibat melawan komunis menjelang kemerdekaan sebelum ini.

                                                                   
"(Seramai) 200,000 askar dan polis kita derita. Panggil dia (Mohamad) kalau berani. "Celaka!" katanya bersemangat yang menyebabkan hampir semua peserta bangun daripada tempat duduk dan memberikan tepukan. seterusnya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan