SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Rabu, 11 Julai 2012

Kejadian di JPM: Macam mana bukan Islam nak hormat Islam



kejadian di JPM hanya menakutkan orang bukan ISlam terhadap Islam.

Sedih sekali padahal ini adalah hasil mahsul politik benci dan extremisma Islam yang berkembang dalam PAS - yang mana artis2 bodoh bangang tak nampak dan hanya fikir duit - terikut2. Nama buruk adalah Islam.

Teringhat kami satu ceramah Mat Sabu pada bukan Jun. Ianya satu Majlis Tazkirah di Kepala Batas pada June 20 dimana dia diberi tajuk 'Prinsip2 Islam Dalam Berinteraksi Dengan Orang Bukan Islam'.

Intipati tazkirahnya berkisar kepada method komunikasi dengan orang bukan Islam dimana dakwah perlu disampaikan juga kepada orang kafir dan tidak menganggap Islam itu hanya ekslusif untuk orang Melayu.

Mat Sabu kata ambil contoh Nabi Muhammad S.A.W berjaya sebarkan syiar Islam di Arab walaupun orang2 Arab mempunyai semangat Assabiyah yang kuat.

Sambil itu dia memuji Tian Chua yang beramal macam orang Islam termasuk rela disumbat ke dalam lokap dan berharap beliau diberikan hidayah oleh Allah untuk masuk Islam.

Kenapalah dia memuji Tian Chua yang kita tahu ramai adalah stuntman kaki berlaun, batu api dan penipu pemfitnah yang tegar?

Rupanya Mat Sabu mahu penyokong PAs menerima kemungkinan jawatan Perdana Menteri akan pergi ke bukan Melayu dan Mat Sabu mahu pengikut PAS menyokong kenyataan Nik Aziz bahawa jawatan Perdana Menteri boleh dipegang bukan Melayu asalkan mereka memeluk Islam terlebih dahulu.

Mat Sabu pula terus menyebut bahawa sifat Rasulullah dan Saidina Umar mengamalkan gaya hidup sederhana walaupun menjadi pemimpin negara dan terus dia mengata seseorang.

Katanya negara Islam hilang satu persatu bila mana ada pemimpin-pemimpin Islam mengamalkan gaya hidup mewah seperti yang terjadi di India.

Orang Islam wajib pamer akhlak yang mulia untuk dijadikan contoh kepada org kafir. Bagaimana kejadian hari ini akan dilihat orang bukan Islam?

Mat Sabu kata orang Islam yang paling ramai di dunia terlibat dalam rasuah dan perang dan status miskin-kaya ketara di negara2 Islam spt Indonesia dan Pakistan tak terkecuali di Malaysia.

Sekali lagi dia mengata dan fitnah macam-macam orang yang semua adalah propagda dan tidak betul langsung. Macam mana orang bukan Islam nak hormat apabila orang yang berdakwa sendiri adalah mengata orang dan memfitnah sesama umat Islam?

Inilah cermaah politik membenci. Kalau gunakan fakta betul tapi berdasarkan pembohongan dan putarbelit tang melampau.

Mat Sabu nak cakap pasal rasuah tu, adakah dia itu bersih sangat ke? Apa kelayakkan Mat Sabu untuk dijadikan ahli Lembaga Air Pulau Pinang?

Ketika sakit lutut hingga kononnya operate lepas Bersih 2.0, dia ada kes melibatkan claim bill hospital. Kenapa dia diam saja kepada rasuah dan salahguna kuasa yang dilakukan Husam? Kenapa dia membiarkan rasuah Nik Aziaz dan Ariffahmi?

Bagi Mat Sabu nak cakap pasal budi pekerti sudahkah dia basuh mukanya yang dikatakan berhari berlumur dengan air nonok Normah hingga pastinya dia tidak sembahyang jika dia tidak mandi wajib dan ambil sembahyang lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan