SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Ahad, 22 Julai 2012

HOT : ANWAR TETAP MAHU UNDANG-UNDANG TERHADAP GAY DISEMAK??



 
Anwar dalam temuramah bersama BBC pada 12 Januari 2012 menyokong penuh pemansuhan undang undang lapuk sodomi. Anwar berkata "walaupun masyarakat Malaysia rata rata tidak boleh menerima homoseksual di khalayak ramai, undang-undang lapuk sodomi tidak harus diguna untuk menghukum orang yang tidak bersalah"

Apa maksud Anwar dengan kenyataan "untuk melindungi orang yang tidak bersalah daripada dihukum."
Firoz: Patutkah undang-undang Malaysia mendiskriminasikan homoseksual?
Anwar: Ya
Bagaimanapun, beliau berkata, undang-undang kuno terhadap homoseksual perlu dikaji semula, untuk melindungi orang yang tidak bersalah daripada dihukum.
Maksudnya kalau liwat itu dilakukan secara diam-diam dan di tempat yang tertutup maka ianya tidak menjadi satu kesalahan? dan kalau perbuatan liwat itu dulakukan secara suka sama suka maka ianya juga bukan satu kesalahan?Adakah ini yang cuba dimaksudkan oleh Anwar dengan kenyataannya untuk melindungi orang yang tidak bersalah daripada dihukum. 

SITUASI NI TAK SALAH..MUNGKIN SEBAB AKSI LIWAT
MELIWAT NI DILAKUKAN DALAM BILIK YANG TERTUTUP..
JIKA DITUDUH..KIRANYA IANYA SATU FITNAH... KERANA
TIADA SIAPA YANG MELIHAT..
AKSI INI PULA CONFIRM SALAH..SEBABNYA
ADA SAKSI YANG MELIHAT...JIKA DITUDUH..KIRANYA IANYA
BUKAN SATU FITNAH...
                                                         
AKjr. rasa rakyat sudah boleh nilai sendiri siapa Anwar sebenarnya. Samanlah banyak mana pun dan dapatkanlah perintah mahkamah untuk melarang Utusan Malaysia daripada mengucapkan atau menerbitkan kenyataan mengenainya tetapi dari kaca mata rakyat Anwar sebenarnya sudah hanyut dengan kegilaan untuk menjadi perdana menteri sehingga sanggup untuk gadai maruah agama, bangsa dan negara asalkan kelebihan memihak kepadanya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan