SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Selasa, 30 April 2013

WAJIB BACA!! #PRU13 P057 : Dr Mujahid Yusof Rawa Tidak Sesuai dengan Parit Buntar.. #VOTE4BN

WAJIB BACA!! #PRU13 P057 : Dr Mujahid Yusof Rawa Tidak Sesuai dengan Parit Buntar.. #VOTE4BN





Biodata Dr. Mujahid bin Yusof

Ahli Parlimen Parit Buntar

Tarikh Lahir : 25 Oktober 1964
Tempat Lahir : George Town, Pulau Pinang

Jawatan Dalam Politik, Kerajaan & NGO
1) AJK PAS Pusat (2005 - Kini)
2) Pengerusi Perpaduan Nasional PAS Pusat
3) Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang
4) YDP PAS Kawasan Bayan Baru
5) AJK Pemuda PAS Pusat (2001 - 2005)
6) Pengerusi Dialog Antara Agama Untuk Keamanan Asia Tenggara
7) Ahli Lembaga Pengarah Pusat Zakat Pulau Pinang

Keluarga
Isteri - Zuraida Binti Husin
Anak - 3 Orang




Antara ulasan-ulasan yang berkaitan dengan Dr Mujahid :

"Pada Oktober 2011, Kementerian Dalam Negeri (KDN) menafikan sekeras-kerasnya dakwaan Dr. Mujahid Yusof Rawa (Pas-Parit Buntar) yang mengatakan polis terlibat dalam politik."

"Adakah Pas akan memecat bekas Timbalan Presiden partinya, Nasharudin Mat Isa ? Krew media Isma cuba mendapat jawapan daripada salah seorang ahli jawatankuasa Pas pusat, Datuk Dr. Mujahid Yusof Rawa, namun beliau enggan mengulas. 
“Tiada Komen,” katanya ringkas. Jawapan sama turut diberikan ketika diminta pandangan akar umbi yang mendakwa Pas kini sedang diperkotakkatikkan oleh DAP."

"Di Georgetown, Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Dr Mujahid Yusuf Rawa tidak menafikan pernah mengeluarkan kenyataan bersetuju agar penganut agama lain menggunakan kalimah ALLAH. Walaupun mengesahkan kenyataannya itu seperti yang didakwa Penyelaras Jaringan Muslimin Pulau Pinang (JMPP), Mohamed Hafiz Mohamed Nordin kelmarin, namun beliau menegaskan kenyataannya itu adalah berlandaskan kepada fekah dan perspektif yang lebih luas.
Beliau yang juga Ahli Parlimen Parit Buntar berkata, kenyataan yang dibuat semasa dialog di sebuah gereja kira-kira dua tahun lalu tidak bercanggah dengan pendirian Pas kerana pendapat yang diberikannya berdasarkan soal fekah dan pandangan ulama. "Cuma dari segi enakmen negeri, terutama di Semenanjung, memang tidak membenarkan perkataan ALLAH diguna oleh agama lain, kecuali Islam,” katanya"

Jika kita lihat dari biodatanya, kita dapat lihat yang Mujahid ini bukan orang Perak dan tidak lahir pun di negeri Perak. Kebanyakkan jawatan yang dipegangnya adalah berpusat di Pulau Pinang tetapi ditarik untuk bertanding di negeri lain. Dia bukan orang tempatan di kawasan Parlimen Parit Buntar.

Lagi Baca DISINI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan