SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Selasa, 23 April 2013

WAJIB BACA!! #PRU13 : CALON PAS N47 AYER KUNING TAPAH BERGELAR DOKTOR MENJUAL SIJIL SAKIT (MC)??

WAJIB BACA!! #PRU13 : CALON PAS N47 AYER KUNING TAPAH BERGELAR DOKTOR MENJUAL SIJIL SAKIT (MC)??




CUTI sakit kerap dijadikan alasan oleh segelintir kakitangan perkhidmatan awam mahupun swasta untuk ponteng kerja. Sijil cuti sakit boleh didapati dengan mudah di klinik tertentu ‘yang popular’ kerana mudah memberi cuti sakit. Dengan bertemu doktor dan minta dibekalkan pil vitamin atau pil sakit kepala, pelanggan boleh mendapat sijil cuti sakit. Sijil itu kemudian dikemukakan kepada ketua jabatan atau majikan untuk dijadikan alasan ketidakhadiran ke pejabat atau mengelak daripada melakukan tugasan luar daerah, menghadiri mesyuarat atau menyertai perkumpulan yang menyebabkan mereka meninggalkan keluarga. 

Hasil maklumat orang ramai, Di Tapah ada sebuah klinik yang menawarkan perkhidmatan menjual Sijil sakit (MC) tersebut. Klinik tersebut adalah Poliklinik Dr Radzi iaitu Calon PAS bagi DUN N47 Ayer Kuning, Tapah. Sijil Sakit diklinik beliau dijual dengan mudah serendah RM 12.00 bagi setiap satu sijil yang diminta oleh pelanggan. 

HAHAHAHA... Dari sini kita boleh lihat  dengan jelas kredibilti beliau sebagai Doktor pun sudah tercalar, dimana dengan mudah beliau mengurusniaga dan menyalahgunakan sijil-sijil sakit untuk pelanggan tetap dan orang ramai. Sekarang pula beliau menjadi calon DUN N47 Ayer Kuning dalam PRU 13, adakah beliau layak menjadi Wakil Rakyat di DUN tersebut?? Sudah Pasti TIDAKKK!!!


AKJr menasihatkan orang ramai khasnya disekitar Tapah supaya tidak bersekongkol dengan aktiviti ini kerana ianya satu perbuatan yang tidak bertanggungjawab kepada diri sendiri dan majikan. Demi keuntungan segera, beliau sanggup menjual sijil sakit tersebut, sekiranya beliau menang sebagai wakil rakyat kelak adalah amat malang bagi penduduk sekitar Tapah kerana mendapat Wakil Rakyat yang tidak amanah dan tiada langsung integriti.

Tetapi jangan khuatir penduduk Tapah, kita masih lagi ada masa untuk menyekat beliau dari menjadi ADUN bagi kawasan Ayer Kuning dalam PRU13 pada 05 Mei 2013 nanti. Pastikan kita semua menolak Calon ini dari memimpin kita pada masa hadapan. Nama saja Doktor!! tetapi hamPASSSS!!!

Psssttt... AKJr : Seorang bergelar Doktor yang orang ramai selalu percayakannya tetapi sekarang dia terang-terang telah menipu, menyalahgunakan kuasanya sebagai Doktor demi keuntungan mudah bagi diri sendiri.. Orang seperti ini TIDAK LAYAK menjadi Doktor mahupun pemimpin.

*** TUNGGUUUUU.... ADA LAGI CERITA PANAS  DARI CALON PAS INI NANTI. AKJr AKAN MENDEDAHKANNYA SIKIT MASA LAGI...

2 ulasan:

  1. whoa... gitu ceritanya...... patut la ramai kakitangan kerajaan yg senang2 je dpt cuti.....

    BalasPadam
  2. tak semua yg dapat mc dari klinik ni mc bli.. macam sy pi klinik nih coz ubatnya mmg rasi ngan badan saya dan juga ank. kalo dah mmg sakit dapat lah mc kan..

    BalasPadam