SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Jumaat, 31 Mei 2013

MESTI BACA!! FAKTA UNTUK ORANG2 MELAYU.. KALAU HANGPA NAK TAU, CINA DAH LAMA BOIKOT BARANG MELAYU!!

MESTI BACA!! FAKTA UNTUK ORANG2 MELAYU.. KALAU HANGPA NAK TAU, CINA DAH LAMA BOIKOT BARANG MELAYU!!


Kempen ‘Buy Chinese Last’ kini dipergiat di kalangan kaum Bumiputera walaupun dikecam oleh kaum Cina. Media berbahasa Cina dan Inggeris yang pro-pembangkang juga semakin hebat mengutuk tindakan kaum Melayu memboikot barangan Cina. 

Dalam mereka berkata bahawa kaum Cina tidak akan terjejas dengan kempen ini, mereka terus menghentam kerajaan, terutama kepimpinan, kerana tidak mengekangnya. Di masa yang sama, mereka turut mempamerkan keangkuhan menyuruh kaum Melayu agar jangan bekerja dengan mereka lagi jika benar-benar ingin memboikot mereka. Malah, mereka juga mengungkit-ungkit bahawa merekalah pembayar cukai terbanyak dan negara tidak akan ke mana tanpa mereka. 

Tanpa sedar, mereka sebenarnya mengesahkan bahawa mereka tidak pernah ditindas dan kerajaan serta kaum Melayu tidak pernah bersikap rasis terhadap mereka selama ini. Dari mana mereka memperoleh kekayaan dan mampu membayar cukai jika bukan dari dasar Barisan Nasional yang tidak pernah meminggirkan mereka? Dari mana mereka mendapat pelanggan jika daya beli itu bukannya datang dari majoriti kaum di negara ini? Dari mana mereka mendapat pekerja jika bukan dari berbilang bangsa, terutamanya pekerja bawahan? 

Bukan kita tidak tahu bahawa kaum mereka yang bodoh dan malas sering diberi jawatan dan gaji tinggi di syarikat milik mereka sementara kaum Melayu yang bijak tetap akan diketepikan atas alasan kononnya Melayu itu malas dan bodoh? Ini adalah jawapan biasa bagi kaum Cina untuk membela diri atas sikap rasis mereka. Sudah sampai masanya kaum Melayu menangkis jawapan mereka ini. 

Bukan kita tidak tahu bahawa walau sebodoh mana pun seorang Cina yang datang memohon kerja di kilang, beliau akan diberi kerja di pejabat. Tetapi anak Melayu dengan kelulusan diploma boleh saja diberi kerja ‘operator pengeluaran’. 

Adalah merupakan perkara biasa di dalam sektor swasta jika melihat anak Cina yang buta komputer diberi gaji eksekutif tetapi anak Melayu yang mampu menyediakan laporan kewangan dan membuat ‘presentation’ kepada pelanggan diberi gaji yang lebih rendah dari anak Cina bodoh itu. Selain itu, melihat bos Cina yang haram tidak tahu membaca laporan berbahasa Inggeris dan bergantung sepenuhnya pada Setiausaha Melayu untuk melakukan kerjanya juga merupakan antara gambaran lazim di sektor swasta. 

Pendek kata, tidak ada seorang pun di dunia ini yang sikapnya sama dan jelas di sini bahawa kaum Cina sendiri ramai yang bodoh malah teramat baghal sehinggakan Bahasa Malaysia yang mudah itu juga tidak dapat mereka kuasai. 

Kerana bodohlah kaum Cina lebih ramai ke Universiti Swasta kerana di sana kelayakan tidak begitu ketat asalkan ada duit. Kerana bodohlah kaum Cina ramai tergila-gila membuka salon pusat hiburan untuk anak-anak dara mereka yang bodoh bekerja. Kerana bodohlah, kaum Cina terpaksa menghisap kebijaksanaan kaum lain dan kemudiannya menikam belakang mereka untuk mengambil nama. 

Penulis bercakap berdasarkan pengalaman setelah bekerja di enam buah syarikat yang diterajui Cina. Di syarikat-syarikat ini, walaupun kebanyakannya adalah milik bangsa asing tetapi sekiranya yang menjadi penerajunya adalah Cina, maka sampai matilah tiada Melayu yang dapat menduduki kerusi pengurusan atasan selain dalam Jabatan ‘Human Resource’ atau ‘Hal-ehwal Kerajaan’. Melihat Cina bodoh mempergunakan akal dan tenaga Melayu bijak untuk mendapat nama adalah perkara yang terlalu amat biasa. 

Hakikatnya, Melayu dan Cina sama saja, ada yang bodoh ada yang bijak, dan ada yang malas serta ada yang rajin. 

Jika ingin tahu kaum Cina bijak atau bodoh, ajaklah mana-mana kaum Cina dari universiti swasta itu berbincang secara ilmiah tentang pengetahuan am, sejarah dan pemikiran. Majoriti mereka yang terasa bijak itu, langsung tidak tahu apa-apa selain mengira duit dan keuntungan. 

Dan kerana Cina ada yang bodoh jugalah maka Red Bean Army menghantar beratus-ratus komen terhadap artikel-artikel mengenai ‘Buy Chinese Last’ di internet tanpa seorang pun dari mereka mempunyai wajah identiti diri. (Ingat orang bodoh macam mereka jugak ke tak tau itu kerja Red Bean Army?) Sedangkan, jika dilihat dari komen maya bagi artikel-artikel di laman web lain, hampir semuanya merupakan individu berwajah. 

Oleh itu, tidak usahlah kaum Cina berbangga dengan kebodohan sendiri. Ketahuilah bahawa keangkuhan itu sendiri adalah cerminan kebodohan. Sudahlah bodoh, hipokrit pula. Sudah menumpang, angkuh pula. Sudah merampas semua, menafikan pula. Di mana lagi maruah kaum Cina? Patutlah Mat-mat Saleh Australia dan Amerika semakin ramai yang meluahkan kebencian terhadap kaum Cina di negara mereka. 

Dengan mengecam kempen ‘Buy Chinese Last’ lebih lagilah terserlah bodohnya. Ini kerana, sudah menjadi pengetahuan umum bahawa semenjak azali lagi kaum Cina memboikot barangan bumiputera. Bukan kita tidak tahu bahawa hampir semua pasaraya yang dikuasai Cina tidak akan menerima produk bumiputera atas alasan tidak berkualiti dan berbagai-bagai alasan lagi. Malah, jangankan produk bumiputera tidak akan dijual tetapi peniaga bumiputera juga akan ditindas semahu-mahunya. 

Antara yang telah menjadi heboh ialah ‘Kelantan Delight’ di KLCC dan bagaimana mereka mengekang peniaga bumiputera di Alamanda. Begitu juga Subang Parade dan di semua kawasan komersial yang dikuasai mereka. 

Mereka melakukannya dengan menaikkan harga sewa sesuka hati ke atas peniaga bumiputera tetapi memberi kelonggaran penuh kepada peniaga kaum mereka. Di rumah-rumah kedai biasa pula, kaum Cina sanggup memberi sewa RM300 kepada peniaga bangsanya, tetapi RM800 kepada bangsa lain kerana sikap perkauman yang begitu tebal. 

Tidak cukup dengan itu, mereka cukup pantang melihat produk Melayu maju, maka pantaslah mereka mengatur strategi mengsabotajnya. Roti Gardenia adalah antara yang paling hangat diperkatakan kerana Cina memang amat memusuhi Tan Sri Syed Mokhtar yang menjadi pemiliknya, hanya kerana beliau merupakan seorang taikun Melayu. Kononnya beliau mendapat keistimewaan dan peluang dari kerajaan hanya kerana beliau Melayu, tetapi taikun-taikun Cina yang jauh lebih ramai kerana turut mendapat peluang memonopoli itu dan ini dari kerajaan tidak apa pula. 

Ada kalanya, peniaga Cina terlebih dahulu bertindak membeli atau mengedar produk bagi pihak pengeluar Melayu dan kemudiannya sedikit demi sedikit merosakkan produk tersebut sehingga ia tidak lagi dipercayai sebelum mengambil-alih pengeluarannya. 

Soalnya, kenapa kaum Cina perlu mengsabotaj produk bumiputera dan begitu berdendam dengan seorang taikun Melayu yang seorang itu? Jawapannya, tidak lain tidak bukan kerana mereka tahu bahawa Melayu punya potensi untuk turut maju seiring dengan mereka. 

Oleh itu walaupun mereka sering melaung akan kepentingan bersaing secara sihat, tindakan mereka memboikot dan mengsabotaj produk bumiputera dengan sendirinya membuktikan bahawa mereka sebenarnya amat takut untuk bersaing. Walaupun mereka tahu bahawa mereka tidak akan miskin jika turut bersaing dengan kaum lain tetapi mereka sengaja tidak mahu melihat kaum lain turut senang kerana hati mereka terlalu busuk. 

Justeru, walaupun penulis seorang yang tidak suka pada seruan ke arah perkauman, tetapi penulis menyokong penuh kempen boikot barangan Cina. Bukan kerana rasis, tetapi kerana penulis menyokong ‘persaingan sihat’. 

Boikot perlu dibalas boikot. Noktah.

INFO @ AKJr : Pemilihan UMNO Kali ini 146,500 Ahli Akar Umbi Akan Terlibat..

INFO @ AKJr : Pemilihan UMNO Kali ini 146,500 Ahli Akar Umbi Akan Terlibat..


KUALA LUMPUR - Buat pertama kali dalam sejarahnya, Umno sebagai parti terbesar orang Melayu, akan menyaksikan pemilihan jawatan tertinggi parti dengan cara yang berbeza dan unik, melalui proses demokrasi yang lebih meluas dan sekali gus menguji kematangan akar umbi parti.

Beberapa fakta berikut yang muncul setelah tujuh pindaan dibuat terhadap perlembagaan Umno yang diluluskan perwakilan pada Oktober 2009 menjadikan pemilihan kali ini menarik perhatian ramai:

* 146,500 anggota peringkat akar umbi akan memilih secara langsung pucuk pimpinan parti berbanding 2,500 orang perwakilan sahaja sebelum ini. Mereka juga akan memilih langsung pimpinan di bahagian masing-masing.

* Hapusnya sistem kuota yang sekali gus membuka ruang seluas-luasnya kepada anggota untuk bertanding dengan syarat minimum bagi pertandingan mana-mana jawatan Majlis Tertinggi ialah pernah memegang jawatan Anggota Majlis Tertinggi atau Anggota Jawatankuasa (AJK) bahagian selama satu penggal.

* Syarat untuk bertanding AJK bahagian ialah telah menjadi anggota parti selama tiga tahun.

Sebelum pindaan perlembagaan parti, jawatan tertinggi parti memerlukan seseorang yang mahu bertanding terlebih dahulu mendapat jumlah atau kuota sokongan tertentu daripada 191 bahagian Umno iaitu:

* Presiden - 30 peratus atau sokongan daripada 57 bahagian

* Timbalan Presiden - 20 peratus atau 38 bahagian

* Naib Presiden - 10 peratus atau 19 bahagian

* Anggota Majlis Tertinggi - 5 peratus atau 10 bahagian

* Ketua Pemuda - 20 peratus atau 38 bahagian

* Ketua Wwanita - 20 peratus atau 38 bahagian

* Ketua Puteri - 20 peratus atau 38 bahagian

Selain itu, untuk jawatan naib bagi ketiga-tiga sayap parti itu pula, hanya perlu mendapat sokongan sebanyak 28 bahagian atau 15 peratus.

Persoalan yang timbul ialah sejauh manakah perwakilan mampu menunjukkan kematangan mereka dalam proses pemilihan kali ini?

Menurut penganalisis politik Dr Ibrahim Ghafar, ramai yang memerhatikan sama ada dengan penghapusan kuota itu, jawatan tertinggi akan turut direbut oleh sesiapa sahaja yang merasakan diri mereka layak.

"Jika itu terjadi tidakkah pemilihan Umno akan menjadi pentas bagi berhibur dan sesuka hati menawarkan diri atau mencuba nasib kalau-kalau terpilih atau ada yang ditaja oleh pihak luar yang mahu rakyat melihat Umno sebagai sebuah parti sarkas?," tanya beliau.

Ibrahim berkata banyak orang banyaklah pandangan peribadi termasuk mereka yang serius menawarkan diri setelah layak kerana sudah menjadi AJK bahagian dan mahu menempa nama dalam sejarah dengan bertanding sebagai presiden Umno atau timbalannya.

"Mudah-mudahan ini tidak akan terjadi dalam parti keramat bagi orang Melayu ini.

Namun kita harus lihat kemungkinannya kerana sekarang tiada lagi sebarang halangan apa pun," katanya, yang percaya jumlah kuota sokongan tertentu masih perlu diterapkan.

"Bagaimana pula kalau ada 100 atau 1,000 anggota mencalonkan diri.

Tidakkah menimbulkan masalah teknikal bagi jawatankuasa pemilihan? Jika ini terjadi dari mana Umno akan menggamit kekuatan dan kesepaduan sokongan kepada pucuk
pimpinan?" tambah beliau yang mengakui risau.

Mengakui bahawa pandangannya agak terlambat disuarakan, beliau percaya masih ada ruang dan masa bagi jawatankuasa pemilihan parti untuk memperkemas syarat atau peraturan tambahan yang logik untuk membolehkan penawaran diri sebagai calon.

Ibrahim berkata banyak cara lagi boleh dibuat untuk mencerminkan amalan demokrasi yang telus dan meluas dalam parti dan satu daripadanya telahpun dipersetujui iaitu membenarkan pemilihan langsung oleh 146,500 anggota.

Menarik juga untuk diperhatikan ialah adakah pindaan perlembagaan yang membolehkan anggota yang sebegitu ramai terlibat dalam pemilihan akan mampu menghapuskan secara total gejala politik wang?

Penganalisis politik Che Hamdan Che Mohd Razali berkata gejala politik wang mampu dikurangkan apabila Umno menambah jumlah perwakilan kepada 146,500 orang pada pemilihan kali ini.

"Ini selaras dengan apa yang dikehendaki Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Namun seperti lazimnya sesuatu yang baharu seperti pindaan kepada perlembagaan ini contohnya akan memerlukan masa untuk menghapuskan sepenuhnya politik wang," katanya.

Beliau berkata ia boleh menjadi langkah yang berkesan menghapus politik wang asalkan ada pemantauan yang ketat manakala jumlah perwakilan yang banyak itu juga dengan sendirinya menyukarkan pihak yang berniat melakukannya kerana pastinya tidak mampu dijangkau.

Pensyarah Sains Politik Universiti Teknologi Mara (UiTM) Dungun, Terengganu itu berkata sekali gus persepsi kroni atau nepotisme yang dilemparkan kepada Umno kini diserahkan kepada perwakilan yang akan memilih pucuk pimpinan parti.

"Sekiranya selepas pemilihan masih ada suara-suara yang menyatakan Umno mengamalkan nepotisme atau kroni, ini adalah salah perwakilan kerana mereka yang memilih langsung," katanya. - bernama

Khamis, 30 Mei 2013

PANAS BERAPI!! #PRU13 Mana Laporan Polis Tentang Pengundi Hantu??

PANAS BERAPI!! #PRU13 Mana Laporan Polis Tentang Pengundi Hantu??



Setelah beberapa minggu PRU berlalu, Anwar Ibrahim masih lagi menyanyikan lagu SPR penipu. Biarpun sekutu dan orang-orangnya sendiri sudah mendiamkan diri, namun Anwar masih tidak dapat berhenti menyanyi dan berbuat konsert di sana sini untuk menghiburkan anak-anak muda tak sedar diri.

Kata Anwar, SPR penipu kerana dakwat tak kekal dan SPR telah pun memberi jawapan yang panjang lebar mengenai perkara tersebut. Justeru, benar ada kes dakwat tidak kekal, tetapi itu bukan satu bukti penipuan, hanya bukti kelemahan.

Jika Anwar ingin mendakwa SPR menipu, beliau harus melaporkan perlakuan tersebut secara spesifik, contohnya mengundi dua kali kerana dakwat dijari telah hilang selepas dibasuh, dan bukan sekadar melaporkan dakwat hilang selepas dibasuh.

Masalahnya, walaupun sudah berminggu berlalu, Anwar tidak mampu mencari walau satu kes sebegitu untuk dilaporkan.

Samalah juga dengan tuduhan beliau mengenai pengundi hantu. Sehingga kini, tiada satupun laporan mengenai pengundi hantu. Jangankan senarai nama mereka, tetapi satu nama pun tidak ada. Yang ada hanyalah satu demi satu pembongkaran mengenai salah-tuduh dan penipuan oleh pihak Anwar sendiri.

Antaranya, Chua Lai Fatt iaitu warga Malaysia keturunan India yang menjadi anak angkat kepada keluarga Cina yang dituduh PR sebagai pengundi hantu. Kemudiannya, kisah sekeluarga yang dituduh pengundi hantu lalu terjadi ‘perang mulut’ sehingga kenalan dan jiran mereka mengesahkan kedudukan sebenar. Ada juga kes di mana warga Indonesia dibayar oleh puak PR agar berlakon sebagai pengundi hantu tetapi kemudiannya kantoi apabila mereka sendiri mengaku menerima bayaran dari PR.

Tidak lupa juga sebuah bas yang kononnya membawa pengundi hantu BN siap membawa bendera BN yang entah kenapa melalui kawasan yang dipenuhi penyokong PR tetapi kemudiannya didedahkan sebagai sengaja diada-adakan oleh PR sendiri.

Dan paling terbaru gambar salah seorang yang dikatakan pengundi hantu dan diedarkan di Facebook oleh puak PR, akhirnya kantoi apabila gambar lamanya bersama Bhawani dan Ambiga terdedah.

Oleh itu, inilah disarankan kepada pihak SPR iaitu daripada melayan Anwar Ibrahim menuduh itu dan ini tanpa membuat laporan jelas, adalah lebih baik pihak SPR sendiri yang membuat laporan terhadap Anwar dan Ambiga kerana menipu. Dengan cara ini sahaja maka Anwar akan terpaksa mendedahkan senarai nama-nama pengundi hantu yang dikatakannya.

Jika Anwar punya maklumat terperinci mengenai jumlah dan cara kemasukan mereka yang dikatakan pengundi hantu sebelum ini, maka tidak mungkin Anwar tidak mempunyai meklumat mengenai nama mereka, tempat mereka mengundi dan siapa yang mereka undi dalam PRU yang lalu.

Lebih penting, di manakah mereka sekarang? Apakah mereka telah dihantar pulang atau terus menjadi warganegara Malaysia?

Seharusnya, inilah yang ditanya oleh peserta-peserta Himpunan 505 setiap kali Anwar berucap di pentas. Tidakkah mereka sendiri tertanya-tanya akan perkara ini? Bagaimana mereka boleh berhimpun tanpa penjelasan yang pasti tentang kenapa mereka berada di situ? Bagaimana seseorang itu sanggup berhimpun atas alasan menentang penipuan tanpa dapat menjelaskan penipuan apa, di mana, siapa yang terlibat dan bagaimana ia berlaku?

Maka jelaslah sudah bahawa peserta-peserta Himpunan 505 sememangnya terdiri dari manusia-manusia yang tidak tahu berfikir. Dan hanya manusia-manusia beginilah yang menjadi pengikut Anwar Ibrahim dulu kini dan selamanya.

MESTI BACA!! Himpunan #Blackout505 : Sekadar Alasan Mungkir Janji Untuk Undur Dari Politik..

MESTI BACA!! Himpunan #Blackout505 : Sekadar Alasan Mungkir Janji Untuk Undur Dari Politik..



Anwar menggunakan alasan untuk terus mengadakan himpunan blackout 505 KONONnya sehingga tiada lagi penipuan pilihanraya negara semata-mata untuk tidak menunaikan janji dan mengalihkan isu sebenar iaitu janji beliau untuk berundur dari politik dan kembali mengajar sekiranya pakatan pembangkang gagal menguasai Putrajaya.

Anwar Ibrahim perlu bermuhasabah diri dan mengotakan janji yang dibuatnya sebelum ini untuk mengundur diri selepas tewas pada PRU13. Selama ini seluruh rakyat tahu bahawa Anwar ini sinonim dengan “munafik” iaitu orang yang berjanji tetapi tidak akan menepati janjinya. Untuk sekali ini dalam seumur hidup beliau sebelum menutup mata, rakyat merayu beliau berundur dari dunia politik seperti yang dijanjikan demi maruah diri, keluarga, agama, bangsa dan tanahair.

Beliau sepatutnya menerima hakikat kekalahan pembangkang dalam PRU13 pada 5 Mei yang lalu, dan juga kegagalan pembangkang dalam siri pilihan raya sejak 1999 untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional.

Pada Kongres Nasional Keadilan ke-9, Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang dengan tegas telah menyatakan pendirian untuk tidak berundur walaupun diminta berbuat demikian kerana mendakwa Pembangkang telah kalah dengan penipuan dalam pilihan raya lalu. Anwar sepatutnya menghormati keputusan dalam Pilihanraya Umum ke13 yang dibuat rakyat seperti mana Barisan Nasional yang menerima kekalahan mereka di Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan.

Makin Anwar berkeras dalam hal ini maka rakyat makin meluat dengan sandiwara palsu beliau. “Enough is Enough”. Semua perkara ada batasan masa. Maka beliau sepatutnya berpijak di bumi nyata bukannya berpaut pada harapan palsu. Beliau harus sedar bahawa impian jahatnya mahu menjadi Perdana Menteri tidak dimakbulkan Allah. Sekiranya itu adalah rezekinya maka sudah lama Allah permudahkan segala-galanya untuk beliau. Namun sekadar untuk memenuhi impian untuk menjadi Perdana Menteri beliau telah melanggar banyak etika kehidupan, maruah dan agama Islam.

Rakyat telah bersuara dan menyatakan pendirian dalam PRU13 yang lepas. Anwar tidak perlu cuba menidakkan hak rakyat dengan mengadakan Himpunan Suara Rakyat 505. Sebagai sebuah negara demokrasi, mereka sepatutnya menyuarakan rasa hati dengan menggunakan saluran yang betul bukannya dengan cara murahan jalanan pilihan Anwar dan pembangkang.

Pembangkang telah mencipta bermacam-macam fitnah dan penipuan untuk menutup kelemahan mereka. Hakikat sebenarnya Anwar tidak boleh dan tidak mampu menerima kenyataan bahawa beliau telah dikalahkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Menerima takdir itu adalah dituntut dalam Islam. Anwar wajib bertaubat kerana terlalu banyak menyusahkan rakyat dan agama Islam.

INFO @ AKJr : KETAHUI GERAKAN RED BEAN ARMY!!!

INFO @ AKJr : KETAHUI GERAKAN RED BEAN ARMY!!!


Cerita Red Bean Army memang masih panas, apa tidaknya, smua kerana diorg ni di gaji oleh DAP sebanyak rm3000 sebulan utk menfitnah kerajaan dan melagakan bangsa melayu sesama melayu. Panas je bunyikan.. tapi itulah hakikatnya, gerakan red bean army memang licik. Bayangkanlah mereka ini semua berbangsa cina tetapi mereka sudah mempunyai akaun Facebook melayu yg mereka buat semata mata utk mengaburi mata org melayu sendiri. Kita perhatikan sendiri skrg semakin byk akaun facebook org melayu tapi kita tak kenal siapa mereka sebenarnya. Diorglah yg banyak menghasut dan melagakan sesama melayu, dengan ada yg bersembunyi di sebalik akaun seorg muslim. Tugas mereka senang, utk menampakkan diri mereka itu seorg islam mereka hanya perlu copy paste je surah2 dari alam maya ni.

Memang ramai anak muda yg tidak perasan akan hal ini. Aku harap kawan2 blogger aku yg lain akan terus membongkar misi red bean army ini supaya anak muda yg sntiasa di alam maya sedar akan misi jahat cina DAP ini. Yg paling aku kesalkan adalah ada org melayu dari parti PAS pula menyokong tindakan Red Bean Army ini. Tolong la bro.. cina gampang tu ada gaji rm3000 sebulan, korang dapat apa ? dapat pahala lagi ? tak kan boleh dapat pahala kerana kerja nk membantu cina Komunis kristian di malaysia... agak2 la.. apa2 pon aku harap pembaca semua slepas ini dapt perhatikan kawan2 di facebook atau twiteer masing2 supaya tidak terjerat dan tertipu oleh Red Bean Army dan balaci PAS..

Kecaman serta penghinaan berterusan yang dihamburkan oleh Red Bean Army terhadap kerajaan jelas membuktikan tentera siber DAP itu gagal menutup rasa kecewa kerana tidak berjaya memperoleh 'kuasa' di Putrajaya.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, walaupun beliau sendiri tidak terlepas daripada serangan tentera siber berkenaan, perkara itu adalah lumrah bagi mereka yang bergelar ahli politik.

Meskipun tidak menyatakan bentuk tindakan yang akan diambil terhadap pihak terbabit, beliau dengan nada sinis memberitahu, mereka merupakan jenis manusia yang hanya tahu menyalahkan pihak lain berbanding diri sendiri.

"Cacian memang makanan buat orang politik. Saya telah maafkan mereka yang mencaci dan akan terus memaki hamun saya. Kebanyakan mereka ini masih berdarah muda.

"Mereka sedang menanam kebencian sebab gagal menawan Putrajaya. Biarlah mereka melayani kekecewaan itu dengan melepaskan perasaan kecewa secara menyalahkan semua orang lain, kecuali diri sendiri," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas pendedahan seorang pembaca Utusan Malaysia berketurunan Cina bernama Kevin J. C. Chuah tentang sikap Red Bean Army yang terus mengecam dan membuat penghinaan khususnya menerusi laman sosial Facebook propembangkang.

Menurut pembaca tersebut, tulisan dan ayat-ayat yang diguna oleh mereka memang menjijikkan dan serangan peribadi bertubi-tubi dilancarkan terhadap Ahmad Zahid, sekali gus membuktikan sifat sebenar kumpulan Red Bean Army yang suka mencaci, menyuntik rasa kebencian dengan sewenang-wenangnya.
Akaun Facebook propembangkang itu juga dengan lantang mengutuk Ahmad Zahid dan meminta beliau meletak jawatan di samping menggunakan tulisan biadab berbunyi: "Negara ini bukan milik bapak kau!!!".

Mengulas lanjut 'tangan-tangan' jahat Red Bean Army itu, beliau berkata: "Saya harap suatu hari nanti mereka akan tahu kebaikan yang akan saya terapkan demi kepentingan keselamatan negara".

Sebelum ini, Ahmad Zahid menegaskan akan membanteras penyebaran maklumat dalam media sosial yang menyentuh isu perkauman, mencabar Perlembagaan serta fitnah, khususnya yang didalangi Red Bean Army.

Rabu, 29 Mei 2013

PANAS TERKINI!! DATO @KHUSAIRITALIB LOMPAT PARTI??

PANAS TERKINI!! DATO @KHUSAIRITALIB LOMPAT PARTI??



Khabar angin mahupun fitnah merupakan barah paling kronik yang bisa membunuh kredibiliti dan karisma seseorang pemimpin. Setelah 3 penggal bergelar YB, akhirnya Dato' Khushairi turut terkena tempias serta provokasi fitnah ini. Baca luahan dan penjelasan beliau mengenai isu dan laporan akhbar tersebut.

Diharap penjelasan beliau dapat menghentikan polemik dan provokasi murahan ini. UMNO Tg. Malim amat mengetahui kecintaan beliau kepada parti serta ketaat setiaannya yang tidak berbelah bahagi.

Saya agak terkejut membaca berita muka depan akhbar Utusan Malaysia (UM) hari ini mengenai khabar angin yang mengaitkan saya dan seorang lagi ADUN BN (Bota), Dato’ Nasaruddin Hashim akan melompat parti bagi membolehkan pembangkang berkuasa di Perak.

Kedua-dua kami telahpun dengan tegas membuat penafian, tetapi satu perkara yang menjadi tandatanya kepada saya adalah daripada manakah sumber khabar angin bermula? Nampaknya ada pihak tertentu yang lempar batu sembunyi tangan. Pihak tertentu ini membuat provokasi bodoh untuk mencapai satu agenda politik peribadi.

Petang semalam seorang wartawan UM menghubungi saya meminta komen mengenai khabar angin itu. Saya bertanya kepada wartawan berkenaan dari manakah sumber khabar angin itu dan seluas manakah ianya tersebar, namun saya tidak diberikan jawapan pasti. Beliau memberitahu, sebab utama kami di’khabar angin’kan akan melompat adalah kerana tidak berpuas hati tidak dilantik Exco Kerajaan Negeri Perak.

Baca Selanjutnya DISINI

WAJIB BACA!! #PRU13 FAKTA..UNDI POPULAR ANWAR MAKIN MEROSOT??

WAJIB BACA!! #PRU13 FAKTA..UNDI POPULAR ANWAR MAKIN MEROSOT??



Sekarang mari kita lihat prestasi politik Anwar dalam beberapa pilihan raya umum sebelum PRU-13. Kita akan dapati undi popular Anwar semakin lama semakin merosot!

Kita dapat melihat dengan jelas sebenarnya undi popular Anwar semakin merudum sejak keluar daripada BN. Semasa bertanding dalam PRU-08, Anwar memegang jawatan Menteri Kewangan dan bertanding sebagai calon BN menentang calon Pas, Mahfuz Omar. Anwar memperolehi majoriti yang agak besar sebanyak 16,150.

Dan majoriti Anwar semakin meningkat dalam PRU-09 semasa menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan. Anwar berjaya menewaskan calon pembangkang DAP, Abdul Rahman Manap dengan majoriti sebanyak 23,515, iaitu meningkat sebanyak 7,365.

Anwar tidak bertanding dalam PRU-10 (1999), PRU-11 (2004) dan PRU-12 (2008) kerana menjalani hukuman penjara atas kesalahan salahguna kuasa sebagai TPM mengarahkan Cawangan Khas PDRM mendapatkan surat sumpah palsu daripada Umi Hafilda dan mangsa liwatnya yang juga pemandunya Azizan Abu Bakar.

Apabila Anwar layak bertanding, maka kerusi Permatang Pauh yang dimenangi oleh isterinya Wan Azizah Wan Ismail dalam PRU-12 dikosongkan. Buat pertama kalinya setelah 16 tahun bertanding di bawah lambang BN, kali ini Anwar sebagai Penasihat PKR bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) di bawah lambang PKR. Anwar memenangi PRK itu pada Ogos 2008 menentang calon BN iaitu Dato' Arif Shah. Namun majoriti Anwar merosot kepada 15,671; iaitu kurang 7,844 daripada kemenangan terakhir Anwar sebagai calon BN dalam PRU-9.

Dalam PRU-13, Anwar sekali lagi sebagai Ketua Pembangkang bertanding kerusi P.044 Permatang Pauh menggunakan lambang Satu-Mata PKR menentang calon BN iaitu Dr. Mazlan Ismail. Anwar menang dengan majoriti makin merosot sebanyak 11,721; iaitu berkurangan 3,950 berbanding PRK 2008. Dan berkurangan 11,794 undi berbanding dengan PRU-9 semasa bertanding sebagai calon BN.

Apa makna semua ini? Maknanya undi popular Anwar sendiri di kerusi tradisionalnya makin merosot. Malah saya berani katakan hanya semasa bertanding sebagai calon BN majoriti Anwar begitu besar berbanding bertanding sebagai calon PKR. Jadi kalau undi popular dia sendiri pun makin merosot dan merudum, Anwar tiada sebarang alasan moral mahupun politik untuk mendabik dada menyatakan gabungan tak sah pembangkang menang undi popular utk melayakkan dia menjawat jawatan Perdana Menteri Malaysia ke 7!



 UNDI POPULAR NAJIB MENINGKAT

Sebaliknya kalau kita melihat prestasi Datuk Seri Najib, kita akan nampak jelas peningkatan undi popular beliau. Daripada hampir tewas dalam PRU-10 dengan hanya mendapat majoriti sebanyak 241 undi, tetapi kemudiannya atas khidmat dan usaha gigih, majoriti kemenangan Najib meningkat dengan mendadak.

Mengikut carta di atas, undi popular untuk Najib bagi PRU-12 (2008) meningkat sebanyak 1,542 berbanding PRU-11 (2004).

Dan bagi PRU-13 (2013), undi majoriti Najib meningkat sebanyak 35,613, iaitu peningkatan sebanyak 11,149 berbanding PRU-12 (2008)! Ini membuktikan undi popular Najib semakin meningkat berbanding Anwar yang semakin merudum!

 SISTEM PILIHAN RAYA YANG SAMA

Apa yang lebih menghairankan ialah kenapa Anwar memilih untuk melalak dan menjerit sekarang? Sedangkan sistem pilihan raya yang sama telah digunakan semasa Anwar di dalam BN. Sistem pilihan raya yang sama yang telah menaikkan Anwar daripada politikus tepi longkang kepada seorang Timbalan Menteri (1982), kemudiannya Menteri sehinggalah menjadi Timbalan Perdana Menteri.

Sistem pilihan raya yang sama yang menjunjung Anwar selama 16 tahun di dalam BN sehingga menjadi orang nombor dua dalam negara; malah pernah diberi kepercayaan memangku jawatan Perdana Menteri!

Mengapa selama 16 tahun tidak pernah dengar sepatah haram pun daripada Anwar mempertikai Sistem pilihan raya Malaysia, mahupun SPR?

Kenapa tiba-tiba, apabila terkeluar menjadi pembangkang, Anwar kembali dengan politik longkang memaki hamun SPR dan sistem pilihan raya Malaysia?

 ANWAR DITOLAK PAS

Populariti Anwar bukan sahaja makin merosot dan merudum dalam kalangan pengundi Permatang Pauh dan rakyat Malaysia, malah bersama rakan komponen juga sudah mula dipersoalkan. Ini adalah jelas apabila Majlis Syura' Pas menolak nama Anwar sebagai calon Perdana Menteri bagi pembangkang sekiranya mereka memenangi PRU-13 tempoh hari. Malah Muktamar Agung Pas 2012 jelas kedengaran suara akar umbi Pas yang menolak Anwar sebagai pemimpin pembangkang dan menjadi calon Perdana Menteri mereka!

RUMUSAN

Dakwaan Anwar bahawa sebenarnya pembangkang yang memenangi PRU-13 dan sekali gus membolehkan dia mencapai nafsu menjadi Perdana Menteri kerana memenangi undi popular jelas satu pembohongan dan putar-belit fakta yang jelas.

Pertama, sistem pilihan raya Malaysia menggunakan kaedah first-past-the-post, iaitu parti yang mendapat majoriti mudah 112 kerusi daripada 222 kerusi yang dipertandingkan yang berhak diisytiharkan menang dan boleh membentuk kerajaan.

Dalam konteks ini, jelas BN dengan perolehan 133 kerusi merupakan parti tunggal yang berjaya memenangi PRU-13 dan layak membentuk Kerajaan Malaysia.

Kedua, Malaysia, seperti juga negara maju lain di dunia, tidak mengamalkan sistem undi popular iaitu mengira kemenangan berdasarkan jumlah keseluruhan undi yang diperolehi. Sebaliknya kita mengamalkan sistem pilihan raya menurut konstituensi 222 kerusi Parlimen yang dipertandingkan, dengan parti yang memperolehi majoriti mudah 112 kerusi berhak membentuk Kerajaan Malaysia.

Ketiga, jika dikira undi popular, sebenarnya BN memperolehi undi popular tertinggi daripada kesemua parti utama yang bertanding dalam PRU-13. Cubaan untuk memutar-belitkan fakta dengan menggabungkan kesemua parti non-BN iaitu DAP-PKR-Pas adalah tidak munasabah memandangkan mereka bertanding menggunakan simbol masing-masing, malah ada yang berlawan sesama mereka di beberapa kerusi!

Keempat, undi popular Datuk Seri Najib makin lama makin meningkat. Sebaliknya undi popular Anwar yang mulanya tinggi semasa bertanding menggunakan lambang BN makin merudum sejak terkeluar daripada BN.

Kelima, sistem pilihan raya yang samalah yang menjulang Anwar daripada politikus tepi longkang ke jawatan nombor dua paling tinggi dalam negara. Sistem itu jugalah yang membolehkan Anwar menikmati 16 tahun kegemilangan sehingga memangku jawatan Perdana Menteri. Tapi kini sistem itulah yang diludah kembali setelah impian ke Putrajaya makin lama makin jauh!

Keenam, parti tunggak dan komponen terbesar pembangkang Pas sendiri menolak Anwar sebagai bala Perdana Menteri. Bukan sahaja populariti Anwar dengan rakyat makin merosot, bersama dengan rakan komponen pun Anwar makin dipinggirkan.

Apa yang berbahaya ialah dalam keghairahan Anwar untuk menjatuhkan Kerajaan BN yang telah dipilih oleh rakyat dalam PRU-13, negara dijerumuskan ke kancah politik perkauman dan cauvinisma yang sempit. Keghairahan segelintir rakyat terutama yang bukan-Melayu menyorak bersama Anwar memberi isyarat yang tidak baik untuk negara berbilang agama dan kaum ini! Sebab itu, saya mencabar Anwar supaya menghentikan politik sempit dan jijik ini. Terimalah hakikat rakyat tidak mahukan anda! Hormatilah keputusan rakyat yang mahukan negara dipimpin di bawah BN. Saya hanya boleh merumuskan satu perkara daripada semua ini: Anwar memang seorang pembohong bersiri yang tegar dan kaki putar alam yang cukup hebat!

Pembohong - Anwar berjanji akan berundur daripada dunia politik dan menjadi pensyarah jika ditolak rakyat dalam PRU-13. Bukan sahaja dia tidak menunaikan janji, malah diheretnya rakyat ke politik jalanan demi memuaskan nafsunya ke Putrajaya!

Putar belit - Anwar memutar-belit fakta dengan menggunakan isu 'undi popular' sebagai alasan untuk mendakwa sebenarnya dia dan pembangkang menang dalam PRU-13; sedangkan hakikatnya Malaysia mengamalkan sistem PRU menurut konstituensi berdasarkan 222 kerusi Parlimen yang dipertandingkan, bukan berdasarkan jumlah undi keseluruhan yang diperolehi!

Zul Noordin

PANAS TERIK!! DAP Rancang Jatuhkan Anwar, Bubar PAS??

PANAS TERIK!! DAP Rancang Jatuhkan Anwar, Bubar PAS??


KUALA LUMPUR : Seorang bekas ahli dan penyokong tegar DAP, Mohamed Razali Abdul Rahman mendedahkan rancangan parti itu melaksanakan dua `janji’ mereka sekiranya pakatan pembangkang berjaya menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum Ke-13, 5 Mei lalu.

Bekas Setiausaha Organisasi DAP Bahagian Jelutong itu mendakwa, `janji’ pertama yang akan ditunaikan oleh DAP ialah mengangkat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri.

Bagaimanapun, dakwa beliau, Anwar hanya akan menjadi Perdana Menteri selama dua tahun sahaja sebelum `dijatuhkan’ oleh DAP dan pemimpin pembangkang lain.

“Bagaimana mereka jatuhkan? Dengan menggunakan masalah moral dan alasan penyalahgunaan kuasa oleh Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu kerana bukti-bukti tersebut ada dalam simpanan Pengerusi DAP, Karpal Singh.

“Dalam situasi itu, rakyat akan melihat ketelusan pakatan berkenaan yang sanggup menjatuhkan sendiri pemimpin mereka kerana terlibat dengan masalah moral. Selepas itu, mereka akan mengangkat Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng sebagai Perdana Menteri,” katanya.

Mohamed Razali berkata demikian dalam rakaman video berdurasi 20 minit yang dimuat naik di laman sosial YouTube pada 23 April lalu bertajuk `Kisah Sedih Agenda DAP Pada Orang Melayu’.

Mengulas lanjut, Mohamed Razali mendakwa, `janji’ kedua DAP akan dilaksanakan selepas Guan Eng dilantik menjadi Perdana Menteri menggantikan Anwar.

Katanya, `janji’ kedua itu ialah membubarkan parti berteraskan agama, yang merujuk kepada Pas.

“Ini orang Pas pun tidak tahu tentangnya. Ini semua perancangan DAP, dalam tempoh ketiga atau keempat pentadbiran, rancangan itu akan dilaksanakan.

“Kita tengok pun pemimpin Pas hari ini tidak macam dulu. Banyak berbeza, pemimpin Pas sekarang terlalu liberal, dulu kata mahu tegakkan negara Islam tetapi apabila dibelasah oleh Karpal terus tukar kebajikan pula,” jelasnya.

Dalam pada itu, Mohamed Razali yang mendakwa merupakan salah seorang daripada 17 pakar strategi parti itu dan telah dilatih selama tiga tahun mengakui terlibat dalam usaha mengusir orang Melayu di Pulau Pinang ketika bersama DAP.

“Isu tanah orang Melayu, isu di Balik Pulau, isu Bayan Mutiara, isu pelupusan tapak masjid yang bernilai RM185 juta untuk dibangunkan menjadi pusat komersial. Saya terlibat dalam isu-isu ini sewaktu bersama DAP, boleh dikatakan ketika itu saya ini umpama `anak emas’ Guan Eng,” ujarnya.

WAJIB BACA!! Demi rakyat, tiada lagi kompromi - Dato Taj

WAJIB BACA!! Demi rakyat, tiada lagi kompromi - Dato Taj


ADAKAH pakatan pembangkang cuba menyembunyikan sesuatu di sebalik penganjuran siri demonstrasi membantah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13? Inilah yang sepatutnya disemak dan diteliti oleh seluruh rakyat Malaysia.

Di sebalik kononnya UMNO dan BN diuar-uarkan pakatan pembangkang ditolak oleh 'rakyat', itu kata pembangkang, seluruh negara dan dunia melihat hakikatnya majoriti rakyat Malaysia mahukan BN terus berkuasa.

Realitinya kalau kita boleh melihat atas kertas, Anwar Ibrahim sendiri dipercayai dalam keadaan gundah-gulana. Sepatutnya dia melunaskan hutang janjinya untuk berundur kerana gagal menawan Putrajaya selepas PRU-13. Ini dia pusing 360 darjah. Licik sungguh permainannya.

Apa yang dilakukannya ini lebih kepada keinginan peribadi berbanding kepentingan rakyat. Anwar tidak mempedulikan sesiapa, apatah lagi laporan The Edge yang mana 81 peratus pembaca akhbar itu mahu dia bersara kerana gagal membentuk Kerajaan Pusat.

Bancian yang melibatkan 12,588 orang itu menunjukkan 10,275 orang mahu Anwar mengotakan janji untuk bersara. Ini berdasarkan kenyataan Ketua Umum PKR itu dalam video ucapannya pada 17 Ogos 2012 yang dia akan berundur daripada politik dan memilih menjadi pensyarah jika rakyat masih memberi mandat kepada BN pada PRU-13.

Tetapi mengapa tiba-tiba menukar pendirian dan kemudian mendakwa pula PRU-13 penuh penipuan dan kononnya akan terus memperjuangkan 'hak rakyat' menuntut pilihan raya 'adil dan bersih'.

Dan ini sudah tentu mendapat sokongan besar daripada DAP yang memiliki kerusi pembangkang terbanyak untuk membolehkan semua pihak 'melupakan terus' tanda tanya pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu.

DAP bukan saja janggal dan luar biasa, malah menimbulkan banyak persoalan. Pemilihan CEC DAP sudah selesai dan perwakilan balik tetapi selepas itu umum ada kesilapan, yang menang 'dikalahkan', yang 'kalah' dimenangkan.

Benar-benar ini drama 'keluarga 69'. Tapi apabila disuakan isu ini kepada Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng, pandai pula dia 'bersilat'.

Sebenarnya, isu pemilihan CEC ini satu perkara besar. Ia melibatkan persoalan integriti dan kredibiliti DAP. Bayangkan kalau DAP ini perintah negara, apa akan jadi dalam isu kepimpinan dan ditambah lagi dengan 'janji-janji palsu' yang dicanangkan Anwar.

Dan kerana itu sekarang adalah masa yang tepat dan sesuai untuk Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi tidak lagi memberi sebarang amaran kepada mana-mana pihak yang merancang mahu mencetuskan huru-hara. Sebaliknya terus bertindak secara tegas.

Kita sudah bosan dan jengkel dengan amaran-amaran yang dikeluarkan kerajaan sebelum ini. Seolah-olah nampak agak tunduk kepada pihak-pihak ini.

"Apa yang disuarakan oleh Zahid adalah suara rakyat termasuk sebilangannya yang menjadi silent majority.

"Isu ini serius kerana melibatkan sabotaj ekonomi," tegas ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Tajuddin Abdul Rahman kepada penulis ketika ditemui di Kuala Lumpur kelmarin.

Menurut Ahli Parlimen Pasir Salak itu, Ahmad Zahid tidak berseorangan dalam perkara ini. "Ini bukan kenyataan angkuh tetapi kenyataan tegas daripada seorang pemimpin yang berani menghadapi apa jua cabaran selepas ini.

"Zahid mewakili suara majoriti rakyat yang sudah muak dengan perilaku jenis manusia ini yang mengganggu urusan seharian rakyat untuk bekerja, berniaga, ke sekolah dan ke masjid dan rumah-rumah ibadat," kata beliau.

Kata Tajuddin: "Sepatutnya sudah tiada sebarang kompromi dengan pihak berkenaan khususnya pemimpin pembangkang yang sedang menghasut rakyat turun ke jalanan untuk menggulingkan kerajaan BN. Ini bukan demonstrasi biasa...ini cubaan nak gulingkan kerajaan."

Dalam soal ini, Tajuddin mengingatkan Ahmad Zahid supaya benar-benar bertindak seperti mana yang diungkapkannya.

"Jangan esok orang tempelak balik bahawa kita memang tidak berupaya untuk mengambil tindakan. Cukup-cukuplah kita bersabar dengan perbuatan mereka. Mereka ini tidak akan puas hati melainkan diisytiharkan menang dalam pilihan raya tempoh hari," katanya.

Pada masa sama, Tajuddin berkata, untuk membuktikan ketegasan itu, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Jabatan Peguam Negara perlu menyusuli dengan tindakan yang tegas. Ini dilakukan dengan menahan mereka yang cuba mencetuskan huru-hara sebelum menghadapkan ke muka pengadilan.

"Kita hendakkan tindakan yang maksimum dan boleh menjadi pengajaran," katanya.

Demikian juga dengan institusi kehakiman yang menurut Tajuddin: "Walaupun kita tidak boleh campur urusan kehakiman, pihak hakim pada pandangan saya pun manusia biasa. Tidak salah kita beri nasihat kepada hakim.

Kata Tajuddin: "Kes-kes sebegini (cuba menghasut dan menggulingkan kerajaan) yang dibawa ke muka pengadilan, para hakim hendaklah mengambil kira kesalahan berat yang menjejaskan ketenteraman awam dan menyusahkan rakyat setempat.

"Jika merebak ke peringkat nasional pula lebih dahsyat kesannya. Ia sama ada disengajakan untuk mensabotaj ekonomi, dengan impaknya kepada rakyat akan terjejas kehidupan mereka, maka tindak tanduk pembangkang ini tidak boleh dibiarkan sama sekali," kata beliau.

Dan sesuatu yang amat membimbangkan serta mengecewakan Tajuddin ialah: "Kita dapati perhimpunan membantah PRU-13 yang pembangkang anjurkan ini disertai dan dimeriahkan oleh satu-satu kaum sahaja.

Ini jelas fenomena tidak sihat di Malaysia dan jika ditafsirkan mengikut pemahaman seseorang boleh mengundang perpecahan antara kaum.

"Daripada membiarkan, eloklah kita mencegah. Dan jelas, kenyataan Zahid muncul kena pada masa dan tempatnya," kata Tajuddin menutup bicara.

Selasa, 28 Mei 2013

PANAS BERAPI!! LAGI ALONG BERLESEN MANIPULASI & MENIPU RAKYAT!! Cc: @MOFmalaysia @salimputera

PANAS BERAPI!! LAGI ALONG BERLESEN MANIPULASI & MENIPU RAKYAT!! Cc: @MOFmalaysia @salimputera


Diatas ini adalah satu Print Screen yang menerangkan bahawa salah seorang pelanggan yang bernama Salim Putera yang akan membuat laporan polis tentang salah satu Bank iaitu Bank Muamalat yang telah menipu saudara Salim Putera .

Dimanakah keadilan buat beliau ye. Sampai Biler harus ditipu oleh along berlesen. Sedikit kata-kata yang dapat diambil dari Facebook miliknya Hari ini sy baru sedar yg sy di Tipu oleh sebuah Bank yg namanya tidak kurang gahnya di Malaysia.. Selain dari membuat laporan polis dan sidang media adakah lagi Saluran2 lain yg bole sy ajukan permasalahan ini?? 

Harap rakan2 fb dpt membantu.. Bank ni mmg diwujudkan utk meraih keuntungan tetapi bila smpi menyusahkan rakyat sy harap pihak berkuasa dpt membuat siasatan atau mengkaji semula peraturan2 yg ada kerana pada sy peraturan2 ini hanya menyebelahi pihak Bank! Dan hanya melindungi pihak Bank!! Siapa atau pihak mana yg melindungi KITA??

Besarlah harapan aku agar masalah yang menimpa saudara kita ini dapat diatasi dengan kadar segera.disini Anak Jati ingin mempersoalkan pihak yang mana satukah yang akan membantu rakyat menghadapi masalah sedemikian..Jangan hanya PRU sahaja baru tunjuk muka... Apa guna jadi wakil rakyat kalau benda macam ni pon tak boleh bantu.dikhabarkan esok beliau akan membuat laporan polis dan sidang akhbar.Justice for Salim Putera.

Pssstt.. AKJr : MOHON PIHAK BERKUASA TERUTAMA BANK NEGARA SERTA KEMENTERIAN KEWANGAN MEMANDANG SERIUS HAL INI.. SAMPAI BILA KITA RAKYAT BIASA NI HARUS MENGALAH KEPADA PIHAK BANK YANG TERANG2 MEMANIPULASI HAK RAKYAT SEPERTI SDRA SALIM DIATAS.. TINDAKAN SEWAJARNYA MESTI DIAMBIL SECEPAT YANG MUNGKIN!! 

Kredit kepada Blog ANAK JATI MALAYA

Isnin, 27 Mei 2013

WAJIB BACA!! FAKTA.. Anwar Tikam Belakang PAS dan DAP - @KhairyKj

WAJIB BACA!! FAKTA.. Anwar Tikam Belakang PAS dan DAP - @KhairyKj



Satu demi satu sikap buruk Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tidak hormati dan tunai apa yang beliau sendiri kata terdedah.Sebelum PRU 13, Anwar kata nak bersara dari politik kalau kalah tetapi tak juga berbuat demikian atas alasan pembangkang yang menang undi popular.

Padahal sudah empat atau lima kali ahli parlimen Permatang Pauh itu bertanding, peliknya hanya kali ini beliau boleh terfikir sesiapa yang dapat undi popular menang bukannya parti yang dapat kerusi lebih.

Justeru itu, tidak hairanlah ada pihak mengelar Anwar ‘sesumpah politik’ – sekejap begitu, sekejap begini.

Terbaru, apabila Naib Presiden Indonesia mendedahkan kepada akhbar The Wall Street Journal mengenai perjanjian sulit Anwar dan Datuk Seri Najib, Ketua Umum PKR itu ‘mainkan’ Jusuf Kalla kononnya bukan beliau yang mahu perjanjian itu diatur.

Bila perjanjian supaya mana-mana pihak terima keputusan PRU 13 ditandatangani, Anwar juga tidak patuh sebaliknya terus ajak penyokong-penyokong berhimpun untuk jatuhkan kerajaan BN yang menang 133 kerusi berbanding 89 oleh pembangkang.

Sebab itu Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin Abu Bakar menyifatkan Anwar sebagai manusia yang tidak ada pendirian malah sanggup tikam belakang DAP serta PAS dengan membuat perjanjian sulit itu tanpa pengetahuan kedua-dua parti sekutunya itu.

Bagi Menteri Belia dan Sukan iu, inilah masanya rakyat negara ini melihat sikap sebenar Anwar yang tidak hormati apa beliau sendiri cakap malah tidak mengotakan janji-janjinya.

“Pendedahan Jusuf dalam Wall Street Journal mengejutkan. Saya harap rakyat Malaysia melihat pendedahan ini satu bukti Anwar orang yang tak ada pendirian. Janji dengan Najib untuk patuhi PRU tetapi tak
tunaikan,” katanya kepada Agendadaily.

Tambahnya, “Apa lagi Anwar boleh cakap? Dia tak boleh kata ini konspirasi UMNO, ini kenyataan Utusan Malaysia tetapi (pendedahan) oleh kawan rapatnya sendiri dan disiarkan media antarabangsa,”.

Khairy juga mahu PAS melihat tindakan Anwar ini sebagai wajah sebenar pemimpin yang mereka sanggup terima sebagai ketua dan Perdana Menteri.

“PAS harus sedar siapa Anwar. Sudah berkali-kali pendedahan sikap beliau. Kalau yang ini mereka tak sedar juga, saya pun tak faham,”katanya yang ditemui di perasmian Festival Belia 2013 di Putrajaya.

Menurut beliau, tindakan Anwar membuat perjanjian sulit dengan Najib juga membelakangkan PAS dan DAP.

“Ini seperti tikam belakang PAS dan DAP. Saya percaya perjanjian itu tanpa pengetahuan rakan-rakan penting beliau,” ujarnya.



PANAS BERAPI!! OTAI-OTAI ROCK BIKIN PANAS DI PENTAS FESTIVAL BELIA PUTRAJAYA 2013.. #FBP13

PANAS BERAPI!! OTAI-OTAI ROCK BIKIN PANAS DI PENTAS FESTIVAL BELIA PUTRAJAYA 2013.. #FBP13








Terbaek beb!!! Memang gempak giler konsert lagenda di Festival Belia Putrajaya 2013 ni gua rasa..

Otai-otai rock kita memang menyengat habis seperti di zaman kegemilangan dorang walaupun ada sebahagiannya dah makin berusia..

Terima kasih gua ucapkan kepada pihak Kementerian Belia dan juga pada pihak kerajaan kerana menganjurkan konsert ni..

Ternyata lagu-lagu otai rock ni semua tak lekang dek panas beb.. Buktinya ribuan golongan belia yang hadir disini memang mampu menyanyi seiring dengan band diatas pentas..

Gua pun tak dapat menahan diri untuk buat headbanging bila Rusty Blade perform tadi..

Apapun.., rock will never die!!! Terbaek lah otai-otai rock semua!!! SALUTE!!!!

Kredit Kepada MPP

WAJIB BACA!! FAKTA : BN Menang 59.91%, PAS, PKR dan DAP Hanya Menang 40.09%

WAJIB BACA!! FAKTA : BN Menang 59.91%, PAS, PKR dan DAP Hanya Menang 40.09%


Di Malaysia politik hidup sepanjang masa walaupun diluar musim pilihan raya. Ianya jadi begitu kerana ramai rakyat Malaysia yang gila dan minat dengan politik. Tapi sayangnya dalam ramai-ramai rakyat Malaysia yang gila politik, rupanya ramai juga yang masih bodoh. 

Dalam permainan bola sepak benda yang dicari adalah gol. Tidak ada pasukan yang bermain bola hanya untuk aku bagi bola kepada kau dan kau bagi bola kepada aku, kemudian kita tendang ke luar padang. Matlamat utama dalam permainan bola sepak adalah menjaringkan gol. Nak jaring gol kena ada peraturan. Tak boleh curi ayam dan tak boleh sumbat gol dengan tangan. Semua pemain atau peminat bola sepak seantero dunia tahu tentang perkara ini.

Begitu juga dengan politik. Perkara paling utama dalam politik adalah pilihan raya. Semua orang politik atau peminat politik perlu tahu peraturan dan sistem pilihan raya yang ada di negara ini sepertimana pemain dan peminat bolasepak tahu tentang peraturan dan sistem permainan bola sepak. 

Tapi sayangnya di Malaysia, ramai pemain politik dan peminat politik masih bodoh tentang sistem pilihan raya di negara ini. Nasib baik Anwar Ibrahim tak jadi PM. Jika tidak kita akan dapat seorang PM yang paling bodoh dalam dunia kerana sistem pilihan raya negara sendiri pun dia tak tahu. Jika dia PM, selain kita akan mendapat PM yang paling bodoh, kita juga akan menjadi negara islam tunggal dalam dunia ini yang memilih seorang pengamal homoseksual sebagai PM. Syukur Alhamdullilah kerana Allah telah menyelamatkan Malaysia daripada dipimpin oleh orang bodoh dari keturunan luth. 


Hari ini genap tiga minggu keputusan pilihan raya diketahui. Walaupun tiga minggu berlalu sawan yang dihidapi Anwar dan pengikut-pengikutnya masih belum sembuh. Mereka terus meroyan pasal undi popular. 

Mereka kata mereka menang undi popular tetapi tidak dapat memerintah....

Sejak bila pilihan raya di Malaysia pemenang ditentukan melalui undi popular ? 

Sejak pilihan raya pertama negara pada tahun 1959 Malaysia mengamalkan sistem pilihan raya, simple first-past- the-post. Dimana menerusi sistem ini calon yang menang ialah calon yang mendapat undi terbanyak,walaupun dengan kelebihan satu undi sahaja.


Kita memilih wakil rakyat berdasarkan bahagian pilihan raya yang terdiri daripada 222 kerusi parlimen. Pertandingan kita adalah pertandingan merebut bahagian pilihan raya , bukannya pertandingan merebut undi popular.

Untuk parlimen daripada 222 bahagian pilihan raya yang dipertandingkan BN berjaya memenangi 133 bahagian atau 59.91 % . Sebab itu BN boleh bentuk kerajaan. BN menang apa yang dipertandingkan. Bukannya menang apa yang tidak dipertandingkan. 

Manakala PAS,PKR dan DAP hanya menang 89 bahagian pilihan raya atau 40.09 %.

Antara 59.91 % dengan 40.09 %, mana yang lebih besar ???

Orang gila pun belum tentu akan jawab 40.09 % yang lebih besar. Hanya orang bodoh seperti Anwar dan konco-konconya sahaja akan jawab 40.09 % lebih besar.

Masuk pertandingan memancing ikan, pancinglah ikan. Jangan jadi bodoh pergi pancing udang pula. Kamu dapatlah udang yang seberat 25kg pun kamu tidak akan menang. Kerana ini adalah pertandingan memancing ikan. 

Samalah dengan pilihan raya....kamu masuk pertandingan merebut kerusi, rebutlah kerusi. Berapa banyak kamu menang undi popular pun ianya tidak mendatangkan makna kerana pilihan raya di Malaysia adalah pertandingan merebut kerusi bahagian pilihan raya. 

Sistem pilihan raya kita guna pakai sama sepertimana yang dipakai di negara Britain. Di Indonesia sistemnya lain. Di sana rakyat mereka mengundi memilih parti. Manakala kita mengundi memilih calon untuk mewakili bahagian pilihan raya kita. 

Sistem yang kita gunakan inilah membuat negara kita membangun hampir serentak di segenap pelusuk negara. Lihatlah perbezaan antara negara kita dengan Indonesia. Sebab wakil-wakil rakyat kita yang menang akan bekerja atau berjuang bersungguh-sungguh untuk membangun dan memajukan kawasan yang mereka wakili. Masing-masing nak jaga reputasi masing-masing. Jika mereka tak bekerja sungguh-sungguh maka mereka tidak lagi dipilih sebagai calon atau kalah dalam pilihan raya seterusnya.

KESIMPULANNYA.. TERIMA SAJA LA KEPUTUSAN YANG TELAH DIBUAT OLEH MAJORITI RAKYAT MALAYSIA YANG MASIH MEMILIH BN DAN BUKANNYA PEMBANGKANG.. KEPUTUSAN INI JUGA ADALAH DISAHKAN OLEH WAKIL2 PEMERHATI LUAR NEGARA YANG TURUT SAMA TERLIBAT SEMASA PRU13 YANG LALU.. SUDAH KALAH.. KALAH LAHH..

WAJIB BACA!! Bukti Kerajaan BN Sekarang Lebih Islam Daripada Pakatan Rakyat!!! #FBP13

WAJIB BACA!! Bukti Kerajaan BN Sekarang Lebih Islam Daripada Pakatan Pembangkang!!! #FBP13 


Sapa kata kerajaan BN sekarang tak Islam berbanding dengan Pakatan Rakyat terutama Pas yang kononnya Islam sangat la. Pakatan lagi teruk Islam dia yang hanya menggunakan Islam sebagai modal politik kotor. Pas lagi teruk bertopengkan Islam demi kemaruk kuasa politik.

Ini buktinya. Kerajaan BN yang telah diberi mandat semula oleh rakyat selepas PRU13 baru-baru ini melalui Kementerian Belia dan Sukan telah mengeluarkan pekeliling berserta jadual waktu masuk waktu solat kepada semua penganjur dan event management yang terlibat agar memberhentikan semua aktiviti dan PA Sistem serta sistem bunyi hendaklah ditutup ketika masuk waktu solat.

Arahan tersebut terpakai selama berlangsungnya Festival Belia Putrajaya 2013 yang bermula 23 hingga 26 Mei 2013 iaitu selama 4 hari 3 malam. Malah, dalam mesyuarat pelarasan bersama pihak penganjur dan pihak berkaitan Kementerian Belia dan Sukan telah menekankan soal arahan ini yang perlu dipatuhi.

Apa ini bukan sebahagian daripada ajaran Islam menghormati masuk waktu solat dengan memberhentikan aktiviti yang dilakukan.

Psssttt... AKJr : Tahniah kepada pihak KBS yang menitik-beratkan soal agama dalam programnya...



Ahad, 26 Mei 2013

INFO @ AKJr : Sambutan Meriah di Perasmian Pelancaran Festival Belia Putrajaya 2013 Oleh PM @NajibRazak @Khairykj

INFO @ AKJr : Sambutan Meriah di Perasmian Pelancaran Festival Belia Putrajaya 2013 Oleh PM @NajibRazak @Khairykj



Barisan Nasional (BN) tidak pernah mencuri kemenangan daripada pembangkang dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 baru-baru ini, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Perdana Menteri berkata Malaysia mengamalkan sistem demokrasi berparlimen seperti termaktub dalam perlembagaan negara dan BN memenangi pilihan raya berdasarkan kelebihan jumlah kerusi untuk membentuk kerajaan dan bukan berdasarkan undi popular seperti sistem presiden yang diamalkan di Amerika Syarikat.

"Dakwaan kita mencuri kemenangan parti pembangkang adalah satu kepalsuan sebab kita tidak melakukan penipuan dalam PRU13.


"Tunjukkan kepada saya di mana mat Bangla yang menjadi pengundi? Mereka (pembangkang) mendakwa 40,000 mat Bangla turun lapangan terbang, tunjukkan lapangan terbang mana? Jangan heret orang kerana rupa gelap sikit itu mat Bangla," katanya pada majlis pelancaran Festival Belia 2013 di sini hari Sabtu.

Hadir sama ialah bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi, Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin dan Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Najib berkata keluhuran dan ketinggian perlembagaan adalah tiang seri negara namun begitu rakyat mempunyai ruang untuk menyuarakan pendapat masing-masing selaras dengan amalan demokrasi berparlimen.



"Apa sahaja yang kita nak suarakan mesti berpaksikan kepada perlembagaan dan tidak boleh pilih di tepi jalan dengan mendesak dan membuat huru-hara sehingga menimbulkan keadaan tidak tenteram yang tidak selaras dengan perlembagaan.

"Sebagai generasi muda, kita mesti faham tuntutan perubahan mesti berpandukan kepada perlembagaan dan Kedaulatan Undang-undang. Kalau tidak akan berlaku undang-undang rimba dalam negara kita," katanya.

Najib menyarankan generasi muda agar berfikiran waras dan rasional serta tidak termakan hasutan dan penipuan khususnya dalam ruang siber.


Beliau berkata keutamaan dalam membina sebuah negara dan masa depan mesti berdasarkan kepada akal fikiran, yakni memilih yang kebenaran atas kepalsuan serta memilih hak daripada batil.

"Kalau ini dapat disemai, kalau ini dapat dipupuk di kalangan belia, Insya-Allah masa depan kita, masa depan belia dan negara yang tercinta akan terus bersinar dengan harapan untuk masa depan kita," katanya.

Najib juga memberi jaminan kerajaan mampu melakukan segala perubahan bukan sahaja untuk golongan belia bahkan masa depan negara.

"Percayalah kalau nakkan perubahan kepada negara kita tidak semestinya terlibat dalam himpunan jalanan atau pun meruntuhkan apa yang ada hari ini.

"Yang penting kita mesti faham apa kehendak belia dan suara belia itu dan kita menyediakan kaedah pentadbiran negara yang sesuai kepada golongan belia," katanya.

Psssttt... AKJr : Tahniah dan syabas diucapkan kepada semua belia dari seluruh negara yang telah menjayakan Festival Belia pada tahun ini.. Kredit pertama tentulah diberikan kepada Chief Kita YB KJ selaku Menteri Belia dan sukan yang baru, yg sgt komited demi merealisasikan program ini..


EKSKLUSIF @ AKJr : SAIFUL BUKHARI DAN NIK SURIANI SELAMAT DIIJABKABULKAN.. TAHNIAH!!

EKSKLUSIF @ AKJr :  SAIFUL BUKHARI DAN NIK SURIANI SELAMAT DIIJABKABULKAN.. TAHNIAH!!



Selepas kira-kira lapan bulan menjalin pertunangan, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 28, yang terlibat dalam kes liwat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, selamat diijabkabulkan dengan pasangannya Nik Suryani Megat Deraman, 33, di Masjid Kristal, Pulau Wan Man dekat sini hari ini.

Mohd. Saiful sah menjadi suami kepada personaliti TV3, Nik Suryani dengan sekali lafaz pada majlis akad nikah yang disaksikan kira-kira 100 orang termasuk ibu bapa kedua mempelai serta rakan rapat mereka.

Pasangan berkenaan dinikahkan oleh bapa kepada Nik Suryani iaitu Megat Deraman Megat Stan pada pukul 3.30 petang dengan pengantin perempuan menerima mas kahwin sebanyak RM 41,101 serta sembilan dulang hantaran manakala pihak perempuan membalas dengan 11 dulang.

Mohd. Saiful yang mengenakan persalinan berwarna putih sedondon dengan Nik Suryani dilihat tenang sepanjang majlis pernikahan itu. 

Pada sebelah malam, majlis resepsi pengantin perempuan pula akan diadakan di Dewan Konvensyen Taman Tamadun Islam, Pulau Wan Man malam ini sementara resepsi pengantin lelaki di Restoran Seri Melayu, Jalan Conlay, Kuala Lumpur, 2 Jun depan. - UTUSAN ONLINE

Psssttt... AKJr : Selamat Pengantin Baru dan Tahniah diucapkan kepada Saiful Dan Nik Suryani Semoga Bahagia dan berkekalan ke ahkir hayat.. Segala Puji Hanya Bagi Mu YaAllah Tuhan sekalian Alam, Setelah 2 kali Saiful bersumpah laknat terbaru didepan kaabah yang akhirnya Allah telah memberi hidayah serta kebahagiaan kepadanya.. Jelas terbukti bahawasanya Saiful dipihak yang benar, berbeza dengan Anwar dimana bala kekalahan pada PRU13 yang lepas telah diterima serta bala2 lain yang akan menyusul.. AWAS KAMU ANWAR!! BERSEDIA LAH MENGHADAPI HUKUMAN DARI ALLAH S.W.T... 

Sabtu, 25 Mei 2013

WAJIB BACA!! FAKTA #PRU13 : #BLACKOUT RANCANGAN JAHAT PAKATAN PEMBANGKANG!!

WAJIB BACA!! FAKTA #PRU13 : #BLACKOUT RANCANGAN JAHAT PAKATAN PEMBANGKANG!!

Inilah antara gambar yang disebarkan dalam isu lampu padam atau ‘Black Out’ yang didakwa Pakatan Rakyat.

Siasatan awal Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menunjukkan sekeping gambar dimuatkan di internet menunjukkan kononnya berlaku insiden lampu padam semasa pengiraan undi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) 5 Mei lalu adalah fitnah dan lakonan itu dirakamkan sebelum PRU13 lagi.

Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata kesimpulan itu dibuat hasil penelitian beliau bersama pegawai-pegawainya.

“Mereka telah melakonkan perkara ini sebelum pilihan raya lagi untuk disebarkan di internet sebagai helah bagi menunjukkan kononnya berlaku kejadian lampu padam, sedangkan ini semua cerita karut.

“Pada gambar tersebut ditunjukkan kononnya petugas SPR sedang mengira kertas undi dan terpaksa menggunakan lampu bantuan kerana lampu padam sedangkan petugas itu langsung tidak memakai baju SPR,” katanya kepada Bernama ketika ditemui baru-baru ini.

Beliau berkata bukti paling nyata apabila gambar tersebut menunjukkan terdapat ramai pemberita dan jurugambar berada di dalam tempat pengiraan undi sedangkan hakikatnya tidak ada sesiapa yang boleh berada di tempat tersebut
melainkan petugas SPR dan ejen calon.

“Prosedur Operasi Standard (SOP) dan tatacara kerja seperti yang ditunjukkan oleh gambar itu langsung tidak betul… mereka sudah terlupa, hendak menipu tetapi tidak faham tatacara kerja dan tidak matang.

“Malah dulang yang digunakan untuk meletak kertas undi juga bukan dulang SPR, bahan dan saiznya berbeza.. banyak perkara dalam gambar tidak ikut SOP SPR,” katanya.


Wan Ahmad berkata sehingga kini tiada sebarang laporan polis dibuat berkaitan dakwaan lampu padam dan itu membuktikan bahawa ia ternyata fitnah pembohongan yang direka-reka dan tidak berasas.

“Kalau ada lampu padam, tentulah ada ejen-ejen parti membuat laporan polis, mereka mewakili calon, mereka ada di tempat mengira undi, jika lampu padam dia yang akan mula-mula sekali berlari buat laporan polis, tetapi tidak.

“Malah pada malam pengiraan undi itu juga, saya apabila mendapat ‘tweet’ mengatakan lampu padam oleh ‘cybertrooper’ yang tidak bertanggungjawab, kita terus semak kawasan mana, kita semak dengan pengarah negeri kita, Pegawai
Pengurus dan saluran sekolah yang dituduh tetapi ternyata tidak ada apa-apa,” katanya.

Dalam pada itu, mengenai dakwaan sebuah akhbar pembangkang bahawa 24 petugas SPR di Besut, Terengganu telah dikurung bagi memangkah kertas undi, Wan Ahmad berkata beliau menyerahkan kepada pihak polis untuk menyiasat dakwaan berkenaan.

Beliau berkata namun kesemua mereka dipercayai masuk ke satu bilik itu untuk memangkah kertas undi masing-masing memandangkan kesemua mereka mengundi secara pos kerana bertugas pada PRU13.

“Salah seorang daripada mereka didapati telah membuat laporan polis… itu keputusan yang bagus dan betul agar polis dapat membuka kertas siasatan.

“Namun dipercayai mereka mendapat sampul surat yang berisi kertas undi untuk mengundi cara pos dan itu hak mereka untuk pangkah di mana-mana lokasi termasuk di dalam bilik yang dikatakan itu.. namun apa yang sebenarnya berlaku kita tidak tahu,” katanya.

Katanya, masyarakat tidak harus membuat andaian dan rumusan sendiri dengan hanya membaca melalui media pembangkang sedangkan semua yang dilaporkan berkaitan SPR adalah buruk dan berbaur fitnah.

Sementara itu, Wan Ahmad berkata cadangan pembangkang agar Tribunal Rakyat ditubuhkan adalah amat berbahaya kerana ia membelakangkan perlembagaan dan undang-undang negara.

“Siapa yang akan mewakili Tribunal Rakyat itu? Orang-orang mereka, pemimpin NGO yang selama ini yang menentang sistem dan dasar pilihan raya? Mereka yang menyemai budaya tidak baik dan tidak sopan pada anak muda?,” katanya. – Bernama

INFO @ AKJr : HARAKAH DIDAPATI BERSALAH MEMFITNAH TUN AMMAR

INFO @ AKJr : HARAKAH DIDAPATI BERSALAH MEMFITNAH TUN AMMAR



Lidah rasmi Pas, Harakah didapati bersalah menyiarkan artikel fitnah terhadap seorang peguam lima tahun lalu, dan diarah membayar ganti rugi kepada peguam berkenaan.

Mahkamah Tinggi di sini hari ini mengekalkan keputusan Hakim Mahkamah Sesyen, Rasidah Chik pada 12 Julai 2011 yang memihak kepada peguam tersebut, Tun Mohammad Ammar Aziz. 

Hakim Lee Swee Sing memutuskan demikian setelah menolak rayuan Ahmad Lutfi dan tiga yang lain untuk mengetepikan keputusan sebelum ini. 

Sehubungan itu, mahkamah memerintahkan Ketua Pengarang Harakah, Ahmad Lutfi Othman dan tiga yang lain membayar ganti rugi RM50,000 kepada Tun Mohammad Ammar. 

Swee Sing juga memerintahkan pihak perayu membayar kos mahkamah. 

Menurut Swee Sing, mahkamah berpuas hati dengan keputusan Hakim Rasidah yang disifatkannya tepat dan tidak terkhilaf. 

Pada 15 September 2009, Tun Mohamad Ammar yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa Pemuda UMNO Bahagian Ipoh Timur memfailkan saman terhadap Ahmad Lutfi, bekas pemegang permit akhbar Harakah, Halim Arsyat dan pencetaknya, Angkatan Edaran Enterprise Sdn. Bhd. Beliau mendakwa artikel diterbitkan Harakah edisi Isnin, Bilangan 1,391 bertarikh 17 hingga 20 November 2008 berjudul Mukhriz Juga Didakwa Rasuah Politik? berunsur fitnah terhadapnya.

Psssttt... AKjr : Haaa kan dah kena dahh.. Amacam MACAI2 PAS? Masih x percaya lagi ke?? Ini Baru Satu beb, hakikatnya tiap2 hari ada saja laporan berita palsu atau FITNAH yang dikeluarkan oleh Lidah Rasmi PAS ini bertujuan hanya satu iaitu menjatuhkan Parti Keramat Orang2 Melayu yakni UMNO.. Hurmmm ..