SGB

SGB
Suara Generasi Baru

Pengikut Teman

Jumaat, 29 Jun 2012

GEMPAR! TWITTER JABATAN PENERANGAN KENA HACK!

Twitter Jabatan Penerangan kena hack oleh pihak yang tidak bertanggungjawab!

Sila baca di bawah :


Di bawah adalah mesej yang dihantar oleh pihak tersebut :


Untuk bacaan seterusnya : KLIK SINI

DAP TETAP MENENTANG HUDUD

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng malam tadi 'dihujani' pelbagai persoalan berkaitan pendirian dan sikap parti itu terhadap isu hudud yang menjadi perjuangan parti rakannya PAS dalam Pakatan Rakyat.

Dalam program wacananya untuk mendekati Melayu di Shah Alam malam tadi, sesi soal-jawab menjadi panas apabila peserta Melayu yang rata-rata muda bangkit bertanyakan isu itu kepadanya.

NONELim mengulangi pendirian bahawa DAP "tidak bersetuju" dengan hudud kerana mereka "berpegang kepada perlembagaan dan tidak ada peruntukan untuk hudud" di dalamnya.

Bagaimanapun tegasnya, perkara itu tidak menghalang DAP bekerjasama dengan PAS dan PKR khususnya dalam perkara yang dipersetujui seperti menentang kemungkaran dan membanteras rasuah.

"Kita berbincang untuk berpegang kepada yang sedia ada. Kita mesti mengikut amalan dan konvensyen yang ditetapkan.

"PAS ada pendirian, DAP ada pendirian. Tetapi ia tidak menghalang kerjasama dalam isu yang lebih besar," katanya dalam wacana bertajuk "Benarkah DAP mengancam Islam" anjuran akhbar web berbahasa Melayu DAP Roketkini.

Jelas disini menunjukkan bahawa DAP tidak menenrima Hudud dan apa pula yang hendak dikatakan lagi oleh PAS yang selama ini mengatakan bahawa DAP menerima Islam dan Undang-Undang Islam jika Pakatan Rakyat memerintah?

Ternyata jika Pakatan rakyat memerintah, akan lebih huru-hara apabila parti yang memerintah tidak sehaluan dan ianya sama sekali akan menjatuhkan nama baik negara dimata dunia kelak.

Kepada pengundi-pengundi, Sangkakala rasa, adalah tidak wajar jika memperjudikan nasib anak cucu kita nanti hanya semata-mata untuk memuaskan nafsu pemimpin seeperti pemimpin dalam pakatan Rakyat. - SANGKAKALA -

FAKTA 'JANJI DITEPATI'.



PAKATAN KUAT RASUAH! FAKTA SCORPENE YANG MESTI ANDA KETAHUI!

Tiada Perdana Menteri di negara ini yang terpaksa berdepan dengan kezaliman pihak pembangkang berbanding dengan Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau bukan sahaja difitnah, ditohmah dan dijadikan sasaran bagi senjata politik pembangkang, tetapi mereka juga turut menyeret isteri dan ahli keluarganya yang tidak berdosa.

Daripada kes kematian bekas pembantu Exco Selangor hinggalah kepada isu kapal selam Scorpene, semuanya disalahkan kepada pundak Perdana Menteri.

Yang merancang segala jentera propanda licik ini tidak lain tidak bukan adalah Anwar Ibrahim yang mengepalai tiga puak yang berlawanan ideologi, prinsip perjuangan dan kepentingan politik.

Namun kenyataan anggota bebas Parlimen, Datuk Seri Zahrain Hashim dua hari lalu berhubung isu Scorpene telah membersihkan nama Perdana Menteri daripada sebarang tuduhan rasuah dan penyelewengan dalam urusan pembelian kapal selam itu.

Ia sekali gus meranapkan strategi Anwar dengan mengeksploitasi pertubuhan bukan kerajaan, Suaram untuk menjadikan isu tersebut sebagai bahan besar dalam kempen fitnah pembangkang terhadap Perdana Menteri.

Anggota Parlimen itu mengatakan bahawa selama ini Suaram telah diperalatkan oleh Anwar untuk menipu rakyat dengan mereka-reka isu tersebut.

Pertama katanya, siasatan pihak polis Perancis mendedahkan bahawa tidak wujud sama sekali mana-mana rekod imigresen yang menunjukkan wanita bernama Altantuya Shaariibuu telah memasuki negara itu antara tahun 1999 dan 2006.

Ini bermakna dakwaan pembangkang bahawa Datuk Seri Najib elah dilihat bersama-sama wanita itu dan Abdul Razak Baginda adalah pembohongan semata-mata.

Sekali gus perbuatan Naib Presiden PKR, Tian Chua yang mencipta gambar Perdana Menteri kononnya sedang makan dengan Altantuya dan Abdul Razak menggunakan kaedah 'photoshop' juga mendedahkan niat jahat pembangkang sejak dari awal lagi.

Fakta kedua yang mendedahkan kepalsuan tuduhan pembangkang ialah Altantuya tidak fasih berbahasa Perancis seperti mana yang didakwa mereka.

Ini jelas membuktikan dakwaan bahawa wanita itu telah menjadi orang perantaraan sebagai penterjemah dalam urusan jual beli kapal selam antara kerajaan Malaysia dan Perancis adalah palsu dan pembohongan yang jelas.

Malah menurut Datuk Seri Zahrain, semua perbincangan rasmi antara kedua pihak diadakan dalam bahasa Inggeris dan dengan itu keperluan untuk menggunakan khidmat seorang penterjemah tidak wujud sama sekali.

Penjelasan beliau telah berjaya mendedahkan komplot dan motif sebenar pembangkang yang mahu memalukankan kerajaan dengan menyebar fitnah dan memburukkan nama baik negara di mata dunia.

Anwar beranggapan isu Scorpene yang dibangkitkan adalah senjata politiknya yang ampuh untuk mencabar kepimpinan Perdana Menteri, tetapi sayang sekali senjata yang diharapkan memakan diri sendiri.

Sebagai Perdana Menteri yang bertanggungjawab dan menjaga amanah rakyat, Datuk Seri Najib tetap meneruskan tugas yang digalasnya untuk menjaga kebajikan rakyat dan membangunkan negara dengan penuh kesedaran dan keinsafan.

Hasilnya, semakin hari rakyat semakin menyokong kepimpinan beliau kerana melalui pelbagai program dan dasar yang dilaksanakan kerajaan rakyat semua lapisan mendapat manfaat dan untung.

Pembangkang pula sudah tidak ada lagi modal politik yang hendak di canainya lagi kecuali meroyan siang dan malam seperti orang hilang akal.

Pembangkang terpaksa bergantung kepada isu Scorpene kerana mahu menutup kepincangan parah yang berlaku di dalam kubu kuat PKR di Selangor.

PKR Selangor semakin goyah dan rapuh disebabkan pertelingkang berpanjangang di antara puak Azmin Ali dan Menteri Besar, Khalid Ibrahim.

Malah suara sumbang mendesak Khalid meletak jawatan semakin lantang kedengaran dari kalangan pimpinan PKR negeri.

Pergolakan yang berlaku hanya mengesahkan bahawa pembangkang - PKR, PAS dan DAP - hanya gilakan kuasa dan apabila berkuasa mereka bergaduh sesama sendiri untuk merebut jawatan untuk kepentingan sendiri.

Pergolakan politik yang berlaku di Selangor dan pembohongan besar pembangkang dalam isu Scorpene adalah resipi terbaik yang akan memastikan mereka berkubur pada pilihan raya umum akan datang.

BLUE BEARY

Khamis, 28 Jun 2012

KUNYIT HANGIT! KENAPA ANWAR SANGAT TAKUT DENGAN ISU 3 BILLION NI HINGGAKAN DIA TERPAKSA MENGGUNAKAN RAFIZI?


RAFIZI GAY JAMBAN keluar dari rajukannya dan kembali dengan kenyataan media untuk mempertahankan idolanya sejak menuntut di MCKK - Anwar Ibrahim.

Rafizi dalam kenyataan media kepada Malaysiakini semalam, dilaporkan telah menjalankan siasatan sendiri ke atas dakwaan bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Murad Khalid berhubung dakwaan Anwar mengawal akaun bernilai RM 3 billion.

Kata Rafizi (yang penulis ringkas dan simpulkan), hasil siasatannya menunjukkan Murad seorang yang tidak boleh dipercayai dan maka itu akuan bersumpahnya juga tidak boleh dipakai. Tidak lupa mengaitkan UMNO sebagai terlibat.

Apa ni?

Penulis tak sangka, begitu terdesak sekali Anwar dalam isu ini sehingga mengarahkan ‘awok jambunya’ menjalankan siasatan sendiri dan tidak cukup dengan itu, menghebahkan pula penemuan siasatan itu melalui media.

Apa Anwar tak suruh bini atau anak dia sendiri siasat?

Memang kelakar betullah, bila Rafizi yang tidak perlu dipertikaikan ke’bias’annya lagi menyiasat tentang Murad dan mengemukakan hasil siasatannya kepada umum pula.

Sudah tentulah keputusan siasatan Rafizi itu seperti yang dijangka semua orang, MURAD SALAH, UMNO TERBABIT, ANWAR TAK SALAH!!

Dalam erti kata lain, baik tak payah siazat kalau macam ini. Adakah Pakatan haram dan Anwar atau Rafizi sendiri boleh menerima keputusan siasatan yang dilakukan oleh Ketua Puteri UMNO (umpamanya) dalam kes NFC membabitkan Shahrizat?

Penulis pasti kalau itu berlaku, hasil siasatan akan ditolak begitu sahaja, dan apa yang berbeza dengan yang ini?

Ini menunjukkan dalam keadaan terdesak, Pakatan haram sanggup mengguna apa kaedah sekalipun termasuk yang terang-terang tidak boleh dipakai seperti ini. Kalau semua ini bukan membawa maksud Anwar sememangnya terlibat dalam soal wang RM 3 billion ini, tak tahulah ia menunjukkan apa lagi?

Dalam masa yang sama, kelihatan PKR masih cuba menonjol dan mengekalkan imej Rafizi sebagai ‘scandal buster’. Dalam erti kata lain, PKR nak rakyat sentiasa ingat, budak inilah yang bertanggungjawab ‘mendedahkan’ skandal NFC yang membabitkan Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil.

Kalau itulah niatnya, penulis berani katakan disini, cubaan itu sebenarnya gagal. Hakikatnya Shahrizat langsung tidak terlibat dalam urusan harian syarikat yang diuruskan oleh suami dan anak-anaknya itu, seperti yang disahkan sendiri oleh SPRM.

Tidak hairan kenapa Rafizi tidak begitu dipedulikan dalam ‘pendedahan’ berkaitan skandal wang RM 3 billion ini. Lebih-lebih lagi yang terlibat ialah ketuanya sendiri. Yang ‘nampak berjaya’ dalam NFC tu pun sebab Rafizi guna taktik kotor untuk dapatkan maklumat perbankan NFC dan putar belitkan transaksinya.

Dalam kes Murad ini, tidak ada kerani bank yang boleh diperalatkannya, maka itulah hasilnya seperti yang semua orang jangka.

HOUSE PK: Ini aku ambik dari MYKMU. Aku tengok ANwar betul-betul panik dan takut dalam hal 3 Billion ni. Lain macam Panik anwar ni, khabranya dia cukup gelabah bila isu ini timbul sebab itu dia gunakan 'budak jambu' dia untuk cover cerita ini.

Tak cukup Anwar, rakyat nak tahu apa jadi dengan 3 billion tu! Kalau nak dibanding skandal 3 bliion ni, ianya nampak sangat kecik dihadapan 500 juta dan 250 juta tau! RM3 Billion tau. Itu pun Anwar sapu, bukan ke dia selalu menyanyikan lagu Anti Rasuah? Kan dah kantoi Anwar!

Apa kau fikir segala kejahatan kau akan tertutp macam tu je Anwar? Kau main bontot, kau berzina dan kau makan RASUAH. Pasti la kau akan diadili. Sekarang pun dah nampak banyak kejijikan kau dibongkar dan aku percaya ada banyak lagi akan terbongkar!

Rafizi, aku nak nasihatkan kau, kau pi 7-11 beli KY Jelly dan serahkan diri mu pada bang Non yang sangat geram dan ketakutan tu, tenangkan dia supay dia tak buat kesilapan bodoh tahap babi lagi ke? Hik hik hik

Persamaan Logo Parti UMNO/BN Dan Ikhwanul Muslimin Mesir !!! Ahli PAS Dilarang Baca Entri Ini cc @NajibRazak @NikAbdulAziz @AbdulHadiAwang


Sekeping gambar mampu memberikan persepsi. Dan persepsinya ialah Malaysia memang sama dengan Mesir dari banyak aspek. 
Paling kurang di negara kita ada 278 pusat tahfiz walaupun PM kita Datuk Seri Najib Tun Razak bukan Al Hafiz seperti Presiden Mesir. 
Namun pahala membina tahfiz tentu lebih banyak dibandingkan dosa pengumpat yang mencerca beliau dengan berbagai kata nista dan fitnah yang tidak berasas lagi tidak logik diterima akal.

Sekeping gambar mampu memberikan persepsi. Dan persepsinya ialah Malaysia memang sama dengan Mesir dari banyak aspek. 
Paling kurang di negara kita ada 278 pusat tahfiz walaupun PM kita Datuk Seri Najib Tun Razak bukan Al Hafiz seperti Presiden Mesir. 
Namun pahala membina tahfiz tentu lebih banyak dibandingkan dosa pengumpat yang mencerca beliau dengan berbagai kata nista dan fitnah yang tidak berasas lagi tidak logik diterima akal.

Harap perkara ini dapat disebarkan dan maklumat tentangnya ada di link Darul Quran di sini  http://www.darulquran.gov.my/

DEI PAKATAN HARAMI! INI GAMBAR ALTANTUYA ZAMAN BILA NI?

SAYA terbaca di laman-laman web pro-pembangkang yang begitu hangat menyiarkan tentang kononnya sekeping gambar model dari Monggolia, mendiang Altantuya Sharibuu, yang dikatakan telah dirakam di Perancis.

Maka bermodalkan gambar tersebut, maka puak-puak pembangkang menghebahkan bahawa kononnya Altantuya pernah di Perancis untuk berunding tentang pembelian kapal selam Scorpene di sana.

Kononnya, dengan gambar itu juga, maka mereka boleh mereka-reka cerita seolah-olah dakwaan mereka mengenai skandal Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Altantuya adalah benar.

Tapi, percayakah anda bahawa segala yang dikatakan tentang gambar itu adalah dusta dan rekaan semata-mata, serta sengaja dimanipulasi sebagai persepsi untuk menabur fitnah terhadap Perdana Menteri?

Pertamanya, melihat kepada gambar itu, apakah benar wanita yang dipaparkan itu adalah Altantuya Sharibuu dan bukan wanita yang mirip padanya?

Sebagaimana maklum, video skandal seks yang melibatkan Anwar Ibrahim tersebar meluas dan bukti forensik dari pakar audio visual antarabangsa telah mengesahkan bahawa lelaki itu adalah 99% Anwar Ibrahim.

Tapi, Anwar tidak mengaku dan ramai yang menipu diri sendiri dengan menafikan tentang identiti itu adalah Anwar. Padahal, lelaki di dalam rakaman video seks itu sangat jelas mirip Anwar dan disahkan 99% oleh pakar!

Read more...

HOUSE PK: Aku pelik betul dengan perangai Pakatan Harami ni, kalau bab-bab gambar palsu macam PM makan ayam goreng dengan Razak Baginda dan Altantuya yang dibuat oleh GAY TUA TIAN CHUA tu, cepat-cepat depa percaya, sama macam gambar ni pun, mereka boleh sebar suka hati mak pak depa ja.

Tapi bab video Anwar yang tengah menoron China doll yang telah disahkan oleh pakar-pakar antarabangsa tak nak pulak mereka percaya kan? Kenapa mesti double standard? Apakah penyokong pakatan harami ni memang DANGKAL DAN DUNGU nak MAMPOS?

Aku pening la, ada sesiapa boleh terangkan tak?

PANAS BERAPI! LAGI PERLAKUAN RASUAH KERAJAAN PAKATAN SELANGOR DIDEDAH!


Timbalan Ketua Pemuda MCA Selangor, Dr Ching Eu Boon hari ini mendedahkan campur tangan ahli majlis Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) dari DAP iaitu saudari Tiew Way Keng yang menyalahgunakan kuasa beliau untuk memberikan kontrak kepada firma peguam untuk menguruskan kes melibatkan Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).

Tiew Way Keng telah menyalahgunakan kuasa beliau untuk memberikan kontrak ini kepada firma peguam yang dimiliki oleh Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng dengan kos sebanyak RM 55,000 sedangkan kontrak awal telah pun diberikan kepada pihak guaman yang lain dengan kos hanya sebanyak RM15,000 sahaja.

“Selama ini, DAP cuba menonjolkan imej parti yang lebih bersih dan telus berbanding PKR dan PAS. Pemimpin-peimpin DAP sedaya upaya mengekang berita-berita buruk dan salah laku pemimpin mereka dari tersebar kepada rakyat.

Namun begitu, ini tidak bermakna DAP merupakan sebuah parti yang bersih. Hakikatnya, campur tangan DAP dalam pentadbiran kerajaan negeri terutamanya diperingkat Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) adalah begitu teruk dan memalukan sekali,” ujarnya kepada media dalam sidang media di Ibu Pejabat BN Selangor, sebentar tadi.

Read more...

PANAS BERAPI! SOAL JAWAB PASAL KEKAYAAN TAN SRI SYED MOKHTAR AL BUKHARY YANG MESTI DIBACA!

Ok aku nak share dengan korang pasal satu komen dari pembaca yang aku rasa dia ni dah confuse dan mempunyai sangkaan buruk terhadap Tan Sri Syed Mokhtar, aku nak perjelaskan pada dia sebaik mungkin. Kalau tak puashati dengan jawapan aku, ada aku kisah?

Komen: Bukan nak dengki, walaupun Yayasan Bukhari dah dapat Pos Malaysia dengan tanah-tanahnya, Lapangan Terbang Senai dulu nama Lapangan Terbang Sultan Ismail, ada tertanya tak kenapa Tuanku Sultan perintah dikeluarkan nama almarhum Sultan?

Jawapan: Aku tertarik dengan komen part ini, kalau anda ada story penuh sila share kat sini, kalau tak ini aku anggap macam cerita penglipurlara tahap Anwar, dengan boleh, percaya jangan. Lagipun TS Syed Mokhtar dah invest hampir 3 billion di Johor tau, ianya lebih dari negeri kelahiran dia sendiri di Kedah!

Komen: Belum masuk lagi, tanah-tanah kerajaan yang berstatus premium gred A yang dapat kepada IJM yakni syarikat cina, yang Yayasan Bukhari ada pegangannya.

Jawapan: IJM adalah sayrikat joint-venture antara Syed Mokhtar dan lain-lain, bukan syarikat Cina, check ur fact bro, Lagi satu, lain-lain industri DRB-Hicom di pekan banyak beri peluang untuk orang melayu. Adakah syarikat Cina buat untuk melayu sepertimana Yayasan Bukhary buat?

Soalan: Apa jadi dengan Asian Petroleum Hub

Jawapan: Cuba Selidik balik saudara, tak de kena mergena pun dengan Yayasan Al Bukhary. Mana saudara dapat info ni? dari Anwar Ibrahim bagi ke?

Pertuduhan: Lebuhraya West-Coast Expressway yang harganya 6 billion, belum masuk kira lagi New Pantai Expressway, dan beberapa lagi inter-city highway dalam KL ni

Jawapan: Ini pun maklumat tak tepat, adakah syarikat lain tak dapat brader? Saudara cakap macam orang lain tak dapat langsung!

Pertuduhan: Ini belum masuk konsortium M*daj*ya-Ki*ra Ter*t*i untuk projek lebuhraya Central Spine Road (sampai Kelantan tuu) yang kosnya dijangka sekitar RM7 billion.

Jawapan: Kan ke bagus syarikat melayu yang buat? Adakah saudara akan gembira sekiranya Robert Kuok atau YTL yang buat? Kalau melayu boleh laksanakan, takkanlah mereka tak patut diberi perluang? Ada kemampuan dan kebolehan buat je la, kenapa pasal syarikat melayu maka kena tolak la ya?

Pertuduhan: Apa tak ada konsortium bumiputera lain lagi ke yang layak juga untuk buat dan urus highway?

Jawapan: Kalau bagi pada plus atau yang lain pun saudara akan bising perkara sama, apa tak ada orang melayu lain boleh buat? Takkanlah kita nak buat macam PAS buat highway? Ambil duit derma rakyat lepas tu tak tau lagi nasib nak dapat jalan ke tidak atas highway tu?

Pertuduhan: Dalam IT pun ada jugak. Cuba pergi selidik, syarikat mana yang dapat kontrak untuk E-Tanah (yang MAMPU sebagai agensi kerajaan sendiri boleh buat), tengok hubungannya dengan P*nc*k S*m*ng*t.

Jawapan: Cuba saudara siasat siapa yang dapat kontrak Computerisation LHDN? Ada sesiapa kisah nak tanya?

Pertuduhan: Supply beras pun dia control. Melayu lain tak boleh buat ke? Kenapa satu orang je monopoli?

Jawapan: Wahai Saudara, dulu masa Robert Kuok control supply gula tak ada pulak orang pertikai, lagi sekali kita tanya kalau orang ada kebolehan dan kemampuan salah ke? Tepung tu Robert Kuok pegang AP tak pulak saudara marah ya?

Soalan: Bro, orang melayu kita pun marah bro, terutamanya yang buat bisnes, habis cina control buat apa lagi?

Jawapan: Ciina control kita marah, dah bagi kat MELAYU control pun NAK marah juga, ish! Serba tak kena la saudara ni...make up your mindlah saudara brader!

Pertuduhan: Betul bro, memang dia banyak bagi sumbangan yang itu, yang ini, masjid lah, pada UMNOlah dan sebagainya, tapi, ingat bro, 1 orang 1 undi je. Sebab itulah golongan bandar melayu fikir banyak-kali untuk beri undi pada kerajaan. Kalau 1 orang je Melayu yang boleh berniaga, itupun belakang cina belaka, yang lain boleh balik kampung tanam jagung laa.

Jawapan: Betul ke satu orang melayu saja yang kaya saudara? Cakap biarlah berakal dan cerdik sikit. Macamana nak bagi orang melayu lain kalau macam ni punya argument...kalau bagi betul la orang tuduh kroni...sebelum buka mulut kaji dan selidiklah dulu, jangan sedap cakap saja

Soalan dan cadangan: Datuk Najib kena ingat, dulu Pak Lah jatuh kerana Scomi dan menantunya. Kita tahu PM kita bekerja keras untuk bantu rakyat. Cuma kita tak mahu PM terlepas pandang. Kita tak mahu PM kita dikaitkan dengan perkara sebegini. Dengar nama Yayasan Bukhari saja, semua lari ke tepi, masuk tender pun buang masa saja. Harap bro kaji dulu perkara ni. DAP bercakap atas dasar kepentingan politiknya. Tapi, kita sendiri pun kena maklum isu ini. Jangan hentam keromo sahaja nak sokong.

Jawapan: benar saudara apa yang dibuat Pak Lah meman kita tak nafikan, semuanya hampir musnah disebabkan dia, itu benar tapi saudara silap kerana menyamakan Yayasan Al Bukhary dengan Scomi, harus diingat saudara pun jangan hentam keromo saja nak bangkang dan marah. Pahit getir dilalui oleh Syed Mokhtar tak sama dengan Scomi yang datang entah dari mana dan terus jadi kaya gila.

Sumbangan Yayasan Al Bukhary kepada negara kita dan rakyat Malaysia memamg banyak saudara, kalau nak tulsi, tujuh hari tujuh malam pun tak habis. Dah berbuih mulut aku cerita pasal Syed Mokhtar ni. Saudara kena ingat, semua sayrikat yang dibeli oleh Syed Mokhtar ini dibeli dengan haraga pasaran dan kadang-kadang tu dia bayar lebih dari harga pasaran yang sebenar!

Adakah saudara tahu ramai peniaga Melayu yang dapat projek atau kontrak kecundang diluar sana? Kenapa? ada yang tak cukup dana, ada yang dapat projek terus lupa diri. Ada yang dapat projek tapi disabotaj kaum DAP kerana mereka control tau control semua perniagaan runcit!

Cuba saudara bayangkan kalau takde Mydin di negara kita ni, betapa susah orang melayu yang nak hidup dengan IKS? Produk mereka selalu dikeepikan dan tak mendapat tempat di rantaian kedai kaum DAP ni, sebab ada Mydin la banyak produk Melayu dipasaran ni sampaikan Giant, Carrefour dan Tesco juga sudah mula menerima mereka!

Tahukah saudara disebabkan Tan Sri Syed Mokhtar ada banyak sayrikat maka supplier untuk kesemua syarikat dia ni membuka ruang untuk orang melayu berniaga? Perlu ke saya perincikan lagi?

Allah bagi akal saudara, gunalah dengan sebaik-baiknya dan jangan bunuh saudara sendiri!

Sekian. Terima Kasih!

Rabu, 27 Jun 2012

PANAS BERAPI! RINTANGAN DAN KESUSAHAN YANG DIHADAPI SYED MOKHTAR! SIAPA PUNCANYA?

Aku masih tak puashati nak cakap pasal isu Tan Sri Syed Mokhtar ni, tambah-tambah plak aku tengok ada satu MP dari Sabah yang kahwin artis gebu tu meroyan semacam je. Pelik jugak aku ya, kenapa dia marah sangat kat Syed Mokhtar sampai panggil dia King. Mesti ada something kan? He he he

Anyway, aku nak kongsi dengan korang sedikit pahit getir yang dilalui Tan Sri Syed Mokhtar bilamana dia nak mengambilalih syarikat atau organisasi yang bermasalah. Ingat lagi kisah pasal POS Malaysia yang dijual Khazanah Nasional pada Syed Mokhtar dengan harga yang teramat tinggi?

Begitu juga masa DRB-Hicom nak mabil Proton juga mendapat kesusahan yang terlampau dari Khazanah. Sebolehnya Azman Mokhtar dari Khazanah mahu tekan Syed Mokhtar habis-habisan, akhirnya dengan berkat kesabaran SYed Mokhtar beliau dapat juga memiliki Proton.

Apabila MP dari Sabah yang kahwin dengan artis gebu ni kata Syarikat SYed Mokhtar bakal jadi macam Renong Group bila ekonomi jatuh, aku rasa statement tu tak masuk akal beb. Setakat ini semua syarikat bawah naungan Syed Mokhtar membuat keuntungan. Dan beliau tidak pun menjual syairkat di bawah naungan beliau sesukan hati,

EON Bank terpaksa dijual kerana dalam negara kita ni, sebuah oraganisasi tak boleh memiliki dua bank. Seperti mana yang kita tahu Bank Muamalat telah diambil alih oleh DRB Hicom maka disebabkan itu mereka terpaksa melepaskan EON bank yang kini diambil alih oleh Hong Leong!

Korang kena wahai pembaca sekalian, beza antara Syed Mokhtar dan Renong Group atau mana saja syarikat yang pernah menyusahkan negara ni ialah keberkatan yang dimiliki hasil dari membantu orang Islam yang memerlukan di negara ini. maybe orang Cina tak faham apa itu berkat tapi bila ada pihak UMNO yang dok peryikai makanya kena dalami agama lagi la nampaknya orang macam ni.

Berbalik pada kisah Khazanah, aku tak faham  kenapa mereka ni melepaskan semua pegangan mereka dalam syarikat kebanggaan negara! Dan bila ada bumiputera nak ambilalih maka disusahkan hidup mereka dengan dikenakan pelbagai syarat luarbiasa. Tapi bila bab nak bagi kat Cina, bukan main senang lagi kan?

Sampai bila kit anak tunduk kat orang Cina ni? Kenapa nak ikut segala tuntutan mereka sedangkan kita dah tahu mereka memang tak mahu sokong kerajaan lagi? Ikut macamana sekali pun tuntutan mereka, mereka tetap akan sokong DAP jugak. Kerajaan kena tegas. Jangan tunduk pada mereka.

Kita tengok dalam isu Lynas pun kita dah tahu, memang Cina tak nak melayu berjaya. Sudah-sudahlah tu. Kerajaan kena tegas, kalau nak buat, buat je. Tak payah dengar cakap DAP ni semua, kalau la Tun M dulu dengar cakap DAP, maka kita mungkin masih duduk dan tinggal atas pokok lagi ni.

Jadi, kita semua orang Melayu dan Islam mesti kena sokong pengusaha Melayu Islam. Jangan termakan dakyah DAP dan sesetengah manusia yang tak tahu nak bersyukur ni. Percayalah, hari ini kita boleh bangga tengok ada pengusaha bumiputera yang berjaya macam Tan Sri Syed Mokhtar ni. Kenapa perlu dengki?

Tahukah anda berapa ramai pekerja dibawah sayarikat Tan Sri Syed Mokhtar ni? Beribu tau, kebanyakan syarikat dia membuat keuntungan dan job security staff yang kerja dengan Syed Mokhtar memang terjamin, tidak seperti syarikat lain, boleh collapse anytime!

Marilah kita sama-sama doakan semoga Allah terus memberkati Tan Sri Syed Mokhtar supaya dia terus dapat memartabatkan Bumiputra Islam!

Selasa, 26 Jun 2012

PANAS BERAPI! DAP BANGSAT MELALUI THE EDGE MAHU MENGHANCURKAN TAN SRI SYED MOKHTAR AL BUKHARY!

Ingat lagi isu Roti Massimo? KLIK SINI

Kita boleh lihat bagaimana Robert Kuok melalui DAP menyerang Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary. Bermacam-macam cara mereka buat untuk sabotaj Syed Mokhtar. Kempen yang dimulakan di Facebook oleh DAP ni memang berniat jahat dan racist.

Terbaru Tan Sri Syed Mokhtar menjadi mangsa lagi bilamana beliau diserang hanya kerana beliau ingin menyelamatkan Penang Port atau Pelabuhan Pulau Pinang.Yang paling kuat menyerang beliau adalah akhbat The Edge selain dari DAP yang dah memang racist.

Kalau korang baca artikel yang dikeluarkan dalam The Edge memang sangat menyakitkan hati dan seolah-olah Tan Sri Syed Mokhtar sedang melakukan satu kesalahan besar, mereka dengan sengaja membesar-besarkan isu ini untuk merosakkan nama baik Syed Mokhtar.

DAP Pulau Pinang jangan cerita la, mereka menyerang dan mengugut macam-macam. Tak cukup dengan itu, penyebab BN kehilangan Pualu Pinang Gerakan pun sama dok taruk cili kaw-kaw punya, semua kerana Syed Mokhtar adalah melayu Islam! Itu aje.

Kalau la Robert Kuok yang nak ambikalih benda ini, aku percaya semua akan puji dan puja. Dalam negara kita ni, kalau orang Cina ambikalih apa saja, pasti semua akan diam membisu tapi disebabkan SYed Mokhtar adala melayu dan Islam maka mereka serang habis-habisan.

Ada ayat dalam the Edge yang paling aku takleh terima seolah-olah menggambarkan bahawa Syed Mokhtar membuat amal jariah untuk menujuk-menunjuk. Pada hakikatnya Syed Mokhtar tak pernah beritahu sesiapa pun apa yang dia beri bantuan. Dasyat betul la orang Cina yang busuk hati ni!

Padahal sepertimana yang kita semua tahu, bahawa setiap syarikat yang Syed Mokhtar ambilalih, semuanya akan bertukar menjadi sayarikat yang boleh membuat keuntungan. Dia boleh turn around syarikat yang bermasalah kepada syarikat yang berjaya. Ini adalah hakikat dan sebab itulah kaum DAP ni marah sangat.

Come on la wei, apa yang telah Syed Mokhtar sumbangkan pada umat Islam di Malaysia ni memang tak boleh dinafikan, walau dia tak mahu publisiti tapi orang yang pernah terima sumbangan dari dia tahu cerita sebenar.

Aku dah pernah cerita dulu, bagaimana ada pihak yang mahu membuat liputan sumbangan yang diberi oleh Syed Mokhtar tetapi dihalang oleh beliau. Dia tak mahu sebarang publisiti tentang sumbangan yang dibuatnya. Tapi DAP bangsat ni memang dengki, tak boleh tengok melayu berjaya dan bantu melayu yang lain.

Berbalik pada kisah The Edge yang tak henti-henti serang Syed Mokhtar ni, dah jadi macam satu trend pulak The Edge serang Syed Mokhtar ni, aku pun hairan jugak kenapa jadi macam ni, so aku pun buat la research sikit.

Rupa-rupanya ada dalang atau hanjeng Anwar dalam The Edge ni, aku syak la, mungkin orang yang pernah disebut nama dia dalam Akuan Bersumpah Murad. Nama dia adalah Tong Kooi Ong. Dia ni dulu Phileo Allied punya bos! Ingat Shamsidar dulu jadi DIRECTOR sayrikat tu lagi?

Sebab itulah The Edge secara konsisten menyerang Syed Mokhtar, ada agenda peribadi rupanya, kemudian disokong oleh parti racist yang paling haramjadah iaitu DAP. Bukan itu saja, ada jugak orang UMNO yang berkepentingan dalam Penang Port sekarang ni tak mahu syarikat ni terlepas ke tangan Syed Mokhtar melalui sayrikatnya Seaport Terminal Sdn Bhd.

Penang Port kini memang banyak hutang dan tidak berapa menguntungkan. Ini diakui oleh Chua Soi Lek sendiri yang juga merupakan Pengerusi Penang Port. Dengan pengambilalihan Tan Sri Syed Mokhtar ni, maka Penang Port boleh menjadi syarikat yang menguntungkan.

Korang boleh lihat sendiri bagaiaman semua syarikat di bawah Syed Mokhtar berjaya dan menjadi sayrikat yang menguntungkan. Senang cerita macam ni la, berapa nayak syarikat milik Syed Mokhtar yang mengalami kerugian? Takpe part tu nanti aku cerita kemudian.

Sekarang ni aku dah memang tak boleh tahan tengok DAP, The Edge serta beberapa orang berkepentingan nak busukkan nama Syed Mokhtar! Inilah masalahnya bila ada Melayu nak berjaya, bangsa DAP menjadi cemburu.

Mereka cuba gambarkan bahawa Tan Sri Syed Mokhtar adalah proksi UMNO yang nak kaut semua projek-projek besar. Padahal syarikat yang dia ambik ni semuanya syarikat yang bermasalah, kemudian dengan kepakaran dia, dia menukar kesemua syarikat tersebut kepada syarikat yang menguntungkan.

Wahai orang Melayu semua, bukalah mata kamu semua, lihatlah betapa busuknya hati DAP Komunis ni, mereka dengan sengaja mahu menjahanamkan seorang Melayu Islam yang sudah berjaya dalam perniagaan. Ayuh kita tentang DAP dan sekutu-sekutu mereka habis-habisan!

Aku akan sambung di lain hari nanti, ada banyak lagi aku nak cerita ni!

Isnin, 25 Jun 2012

BNYV Hasilkan Jentera Tambahan Buat Barisan Nasional

 






Syabas buat Pemuda Barisan Nasional yang makin hari semakin baik gerak kerja yang dilakukan oleh mereka ini. Banyak program yang membina dibuat bagi menarik anak anak muda menyokong Barisan Nasional dalam menghadapi PRU 13 yang akan datang dan seterusnya.


Semalam Program BNYV telah berjaya menarik anak anak muda secara sukarela bersama dengan kepimpinan BN dan Gomo sendiri difahamkan bahawa ribuan anak muda yang ingin menyertai BNYV yang dianjurkan.

Hebat sekali apa yang diakukan oleh Pemuda BN, berbeza dengan pendekatan yang dilakukan oleh pembangkang yang mana mengajak anak muda untuk berdemo dijalanan dan melakukan pekara yang tidak bermoral seperti memukul pihak Polis, merosakkan harta awam dan sebagainya.

Pembangkang Takda Otak

Itulah perbezaan ketara diantara Barisan Nasional dan pembangkang dalam membawa hala tuju negara keperingkat yang lebih jauh. Berotak dan semestinya berwawasan dalam memastikan anak anak muda terus berjaya dalam kepimpinan negara.


Semoga Pemuda Barisan Nasional dapat melakukan lebih banyak aktiviti sebegini dalam memastikan PRU 13 nanti seluruh anak muda menyokong kita Barisan Nasional.


Psssttt... Pemuda BN tak ajar cara nak terbalikkan kereta Polis.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PANAS BERAPI! NIZAR LAKNATULLAH CUBA FITNAH DR ZAMBRY DALAM TWITTER!

Setelah pembohongan demi pembohongan yang dilakukan Mantan Menteri Besar Perak yang masih lagi meroyan dengan kekalahan Pakatan Rakyat di Perak, Datuk Seri Nizar Jamaluddin kini dilihat tidak habis-habis mempertikaikan setiap tindakan yang dilakukan Menteri Besar Perak yang sah, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Nizar Jamaluddin yang semakin hari semakin nyanyuk dan kurang akal itu hari ini sekali lagi cuba membuat fitnah ke atas Dr Zambry melalui kenyataan dalam Twitter nya pagi tadi.

“TLDM diperalatkan dan dihina oleh Zambry Kadir dgn mengadakan senamrobik &bagi goodies, ceramah politik pagi ni! UBAH!”

Dalam pada itu, Zambry ketika mengulas mengenai tindakan Nizar itu menganggap kenyataan berbaur fitnah seperti itu adalah satu tindakan normal bagi pemimpin Pas itu.

Walaupun Nizar merupakan salah seorang pemimpin tertinggi Pas Perak, namun seperti biasa setiap tutur katanya tidak sedikit pun menggambarkan beliau adalah seorang yang benar-benar mengamalkan sikap seorang muslim.

Jika tidak, sudah pasti Nizar tahu bagaimana untuk menjaga ada patah lagi setiap pertuturan dan kenyataan yang dikeluarkan itu.

Menurut Zambry lagi, berikutan sikap Nizar yang sering kali lepas mulut maka sememangnya wajar untuk kebanyakkan rakyat mula menggelarkan beliau sebagai pembohong bersiri.

“Nizar ni biasalah dia… dia kan kaki pembohong bersiri, bila saya turun balik ke kawasan saya dan berjumpa rakyat… saya tidak seperti dia yang mulut laser dan tidak tahu menjaga mulut langsung.

“Inilah sikap Nizar, cakap berbohong sepanjang masa… saya datang berjumpa dengan rakyat, tambahan lagi dalam kawasan pengkalan TLDM… saya tidak akan meluahkan kenyataan-kenyataan yang berbaur politik dan sebagainya kerana kita tahu peraturannya bukan seperti dia.

“Nizar kalau bercakap kire ikut sedap mulut dia saja… apa dia nak cakap ikut sedap saja dia nak belasah orang ke ape ke… dia nak tweet nak hantar mesej dan sebagainya ke semua dia tak fikir sebelum buat.

Tambah Zambry lagi, apa sahaja yang Nizar luahkan tidak kiralah melalui saluran mana hampir kesemuanya bertujuan untuk member imej buruk sama ada kepada beliau mahupun BN.

Terlalu banyak pembohongan yang Nizar lakukan sehinggakan rakyat semakin muak dan jelik dengan pemimpin meroyan itu.

Sumber: Perak Today

Sabtu, 23 Jun 2012


PANAS BERAPI! KELDAIAN DAILY KANTOI MENIPU! BUKTI ANWAR SEMAKIN TAKUT!

Muka depan akhbar Suara Keadilan memaparkan tajuk Bakal Menantu Najib Penipu. Tajuk ini bukan sahaja memperlihatkan yang akhbar tersebut membuat keputusan mendahului sistem perundangan, malah memfitnah secara terang-terangan.

Dalam mengulas berita tersebut, Ketua Wanita Keadilan Zuraida Kamaruddin pula dengan tidak semena-mena mencabar Datuk Seri Najib untuk menyaman malu akhbar New York Post yang mula-mula menyiarkan berita mengenai Daniyar Nazarbayev. Begitu juga dengan Ketua Serikandi Keadilan, iaitu Siti Aishah Shaik Ismail menyuruh keluarga Datuk Seri Najib menjawab isu ini.

Mendesak Datuk Seri Najib atau keluarga untuk menjawab isu dan menyaman malu akhbar yang menyiarkan berita tersebut amatlah tidak masuk akal. Jika ada pihak yang perlu mengambil tindakan sedemikian ia pastilah keluarga Nazarbayev sendiri. Datuk Seri Najib dengan mereka tiada pertalian darah pun, dan hubungan mereka adalah sekadar ikatan pertunangan antara anak masing-masing sahaja.

Kita tahu bahawa parti Pakatan Rakyat amat terdesak untuk mencari isu bagi menghadapi pilihanraya yang semakin hampir.

Tetapi, ketahuilah oleh mereka bahawa kisah mengenai bakal menantu Perdana Menteri bukan satu isu kerana ia tiada kena mengena dengan rakyat dan negara. Begitu juga, apabila kisah tersebut tidak benar kerana pihak yang terlibat iaitu ibu kepada Daniyar, Maira, telah pun membuat penafian.

Menurut Maira, beliau masih punya ikatan perkahwinan dengan Bolat Nazarbayev dan tidak pernah dikehendaki oleh Interpol. Malah, pada ketika beliau ditanya, mereka sekeluarga sedang merancang percutian musim panas ke Eropah.

Jelas, Maira dan anaknya bebas bergerak ke mana-mana malah beliau juga boleh dihubungi untuk mendapatkan kenyataan. Jika benar beliau adalah orang yang dikehendaki oleh Interpol, tidak mungkin Interpol tidak dapat menangkapnya sedangkan wartawan juga mampu menghubunginya?

Suara Keadilan harus belajar mengenalpasti yang mana satu isu politik dan yang mana tidak. Jika tidak tahu mengenalpasti isu, janganlah menggunakan nama dan lambang parti untuk menerbitkan akhbar. Lebih elok jika akhbar ini digelar akhbar tabloid yang menyiarkan gossip dan tahyul untuk hiburan pembaca.

Lebih dari itu, parti PKR sendiri harus belajar untuk mengenalpasti mana isu yang penting dan mana yang tidak untuk dijuarai mereka. Dengan menyerang keluarga, atau lebih tepat, bakal keluarga, menunjukkan yang PKR sudah hilang pertimbangan. Seolah-olah dendam parti ini kepada BN adalah dendam peribadi dan bukannya antara lawan politik.

Jika isu ini dibawa oleh PKR ke pentas kempen pilihanraya, ia sekali gus menunjukkan yang benarlah Datuk Seri Najib adalah seorang pemimpin yang hebat dan BN adalah parti yang tepat untuk rakyat sehinggakan PKR tidak mampu mencari isu lain untuk menyerang. Kerana itulah PKR terpaksa memainkan isu bakal keluarga yang tidak ada kena mengena dengan rakyat dan negara.

BLUES BEARY

SIAL PUNYA FAEKAH ANDARTU! KAU SALAH GUNA KUASA MACAM SELANGOR NI BAPAK KAU YANG PUNYA!?

Pergaduhan PKR di Selangor antara kem Khalid Ibrahim yang berlawan dengan kem Azmin Ali semakin hari semakin panas. Puncanya kerana desakan penyokong-penyokong Azmin agar Setiausaha Politik MB Selangor , Faekah Husin dipecat kerana terlalu melampau dan bersikap lebih sudu dari kuah.

Penulis tidak nafikan perkara tersebut. Semenjak dilantik secara konstrovesi sebagai SUPOL MB Selangor dengan menggunakan kuasa veto Presiden PKR, Faekah tidak pernah sunyi dari masalah. Saban masa ada sahaja berita mengenai Faekah yang diperkatakan baik di laman-laman web atau akhbar. Ada kalanya masyarakat terkeliru siapa sebenarnya MB, Faekah atau Khalid Ibrahim ? Sifat mengada-ngadanya memang terlampau.

Khalid Ibrahim dalam satu kenyataannya semalam mempertahankan Faekah dan berkata beliau akan guna formula Anwar Ibrahim, iaitu formula tak layan atau buat tak tahu terhadap desakan agar Faekah dipecat. Sayangnya Khalid Ibrahim kepada Faekah agak luar biasa.

Ditangan kami ada beberapa salah laku tentang Faekah yang kami terima melalui e mel. Sebagai permulaan untuk hari ini kami kemukakan satu dokumen tentang salah laku Setiausaha Politik Khalid Ibrahim. Akan menyusul kelak untuk siri-siri seterusnya.

Sebuah firma guaman yang bernama Sidrek Zeenat Asyiqin & Associates telah menghantar satu surat kepada Faekah bagi memohon agar dilantik sebagai panel peguam kepada GLC negeri Selangor.

Permohonan itu dilakukan oleh salah seorang peguam yang menjadi rakan kongsi kepada firma berkenaan yang bernama Zeenat Asyiqin Binti Dato’ Ahmad Zaki . Surat permohonan yang bertarikh 27 Jun 2011 itu dihantar melalui tangan dan diterima pada 28 Jun 2011 .


Semakan yang kami lakukan , didapati Zeenat Asyiqin Binti Dato’Ahmad Zaki adalah anak saudara Faekah Husin. Anak kepada abang Faekah, Dato’ Ahmad Zaki Husin yang kami difahamkan beliau adalah bekas Ketua Pengarah BPR satu masa dulu.

Rentetan daripada surat anak saudaranya itu membuatkan ibu saudaranya, Faekah Husin menghantar satu surat kepada Ketua Pegawai Eksekutif Permodalan Negeri Selangor Berhad, Dato’ Haji Ahmad Bin Omar, menggunakan KEPALA SURAT Pejabat MB Selangor meminta agar firma guaman anak saudaranya diberi peluang sebagai panel peguam kepada PNSB.


Tujuan beliau menggunakan kepala surat Pejabat MB Selangor adalah untuk mempengaruhi PNSB supaya memberikan perniagaan kepada firma guaman anak saudaranya. Apa yang dilakukan oleh Faekah bertentangan arahan (klik sini) yang dikeluarkan oleh MB Selangor pada tahun 2010 agar anggota pentadbirannya mengelak daripada mengeluarkan sebarang surat sokongan berunsur perniagaan.

Berhubung penyalahgunaan kepala surat ini sudah tentu akan mengingatkan kembali rakyat Selangor kepada ketegasan Khalid Ibrahim sewaktu tiga bulan pertama beliau dilantik sebagai MB pada 2008. Pada masa itu Khalid Ibrahim menggantung tugas Pegawai Khas beliau,Mohd Yahya Sahri kerana menyalahguna kepala surat Pejabat MB Selangor untuk tujuan mengutip derma dari syarikat swasta bagi sambutan 100 hari pemerintahan Pakatan Rakyat di Selangor. Juga kerana Mohd Yahya Sahri menyalahguna kepala surat berkait dengan kelulusan kontrak pembersihan dan pelupusan sampah di kawasan Petaling Jaya. Akibat penggantungan itu membawa kepada perletakan jawatan Mohd Yahya pada Jun 2008.

Jika hendak dibandingkan kesalahan yang dilakukan oleh Yahya tidak seteruk yang dilakukan oleh Faekah. Yahya mengutip derma menggunakan kepala surat Pejabat MB dan wangnya dimasukkan ke dalam akaun parti PKR. Manakala berhubung dengan kontrak pembersihan dan pelupusan sampah, sehingga kini tiada sebarang berita yang mengatakan syarikat yang mendapat surat sokongan ada kaitan dengan Yahya. Khalid Ibrahim tidak ambil peduli semua itu dan dengan tegas beliau menggantung tugas Yahya. Kononnya tidak boleh bersekongkol dengan penyalahgunaan kuasa.

Kini bukti telah terbentang depan mata, kita tunggu samada Khalid Ibrahim akan bertindak tegas atau tidak terhadap Faekah ? Faekah bukan sahaja menyalahguna kuasa dan kepala surat Pejabat MB, malah turut mengamalkan kronisme. Kita tunggu tindakan dari MB Selangor.

Sumber: Sel13.com

Khamis, 21 Jun 2012

GAGAP VS JAMBAN! KONFLIK TERBARU KERAJAAN PAKATAN SELANGOR YANG MESTI DIBACA SEMUA!



Kepimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor dikatakan kembali bergolak berikutan tindakan Pengerusi PKR Negeri, Azmin Ali menerusi laporan sebuah portal berita propembangkang, 13 Jun lalu yang menggesa supaya Setiausaha Politik Menteri Besar, Faekah Husin dipecat.

Dalam laporan itu, Azmin yang juga Ahli Parlimen Gombak dinyatakan menerusi twitter minggu lalu menerbitkan semula tulisan di laman sosial menggesa Faekah dipecat daripada jawatannya sejak mengambil alih daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad pada 2010.

Tulisan Azmin itu disiarkan menerusi kempen 'Kami Sayangkan PKR' yang dihebahkan melalui laman maya.

Tindakan Azmin seperti yang dilaporkan media itu bukanlah perkara yang menghairankan kerana dia sebelum ini pernah dikatakan tidak sehaluan serta tidak berpuas hati dengan cara kepimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dalam mentadbir kerajaan negeri.

Ini kerana, Abdul Khalid dikatakan sering menolak permintaan orang parti itu khususnya dari golongan 'oportunis' untuk mendapat manfaat daripada sebarang pelaksanaan projek daripada kerajaan negeri.

Keadaan inilah yang barangkali memaksa Azmin memberi tekanan kepada Abdul Khalid sebelum ini sehingga membawa kepada perletakan jawatan Pengerusi PKR Selangor oleh Abdul Khalid dan digantikan oleh Azmin sendiri pada 2010. Begitu juga dalam soal gesaan Azmin agar Faekah dipecat daripada jawatannya yang didakwa mempunyai kaitan yang serupa.

Menurut sumber dari pihak kerajaan negeri, difahamkan tulisan twitter Azmin itu dibuat sebagai mewakili 'orang PKR' yang tidak setuju dengan tindakan Faekah tidak menyalurkan projek-projek di bawah Geran Selangorku kepada mereka.

Read more...

PANAS BERAPI! PAS DAN DAP HALANG PEMBINAAN SEKOLAH AGAMA RAKYAT DI PERAK!

 

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir hari ini mengingatkan pihak pembangkang terutamanya Ahli Parlimen Gopeng, Dr Lee Boon Chye supaya tidak memanipulasi isu pembinaan Sekolah Agama Rakyat (SAR) Taman Desa Aman untuk kepentingan politik sempit yang akhirnya dibimbangi akan mengeruhkan perpaduan masyarakat majmuk di negeri ini.

Katanya, isu itu tidak seharusnya diperbesar-besarkan kerana majoriti penduduk yang tinggal di kawasan itu kaum Melayu dan beliau sendiri menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada ibu bapa murid yang mahu anak mereka belajar di sebuah sekolah yang lebih selesa.

“Pembinaan SAR ini sebenarnya tiada masalah pun…kenapa pihak pembangkang nak kacau dan saya sendiri menerima SMS daripada ibu bapa murid sekolah ini yang mahu melihat anak mereka belajar dalam suasana yang lebih selesa.

“Oleh itu, saya minta Boon Chye jangan kacau isu pendidikan di kawasan itu kerana majoriti 85 peratus penduduk di situ adalah Melayu dan jika kaum Cina tidak suka kaum lain kacau pendidikan mereka, maka begitu juga kaum Melayu,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan exco di Ipoh, hari ini.

Isu SAR Taman Desa Aman telah berlarutan hampir sebulan yang lepas dan ramai umat Islam di kawasan berdekatan dipercayai masih kurang faham dengan isu itu yang diputarbelitkan oleh pemimpin PAS dengan bantuan Ahli Parlimen Gopeng, Dr Lee Boon Chye.

Read more...

Rabu, 20 Jun 2012

PAS ITU JAHIL DAN JAHIL ITU PAS! APASAL PAS BEBAL SANGAT EK?

Itu la Sabu, jilat lagi sampai bendera Perak pun tak tau dah terbalik!
PAS sebenarnya patut berBANGGA memPUNYAi RAMAI golongan PROFESIONAL yang berTARAF PhD menyertai PARTI ini kerana TAKUT tak dapat masuk SYURGA.. Namun demikian, penyertaan RAMAI golongan PROFESIONAL di dalam PAS ternyata sia-sia kerana PAS langsung TIDAK mengHARGAi DISIPLIN ILMU mereka.. Golongan PROFESIONAL ini umpama LAMPIN pakai BUANG - hanya untuk TUNJUKkan 'CARMOUFLAGE' yang PAS KONONnya diTERIMA oleh golongan seperti mereka.. Ini memBUKTIkan bahawa PAS bukanlah PARTI yang mengHARGAi ILMU pengetahuan dan seLAYAKnya PARTI ini diANGGOTAi oleh golongan yang DUNGU lagi JAHILIYYAH!

Untuk memBUKTIkan bahawa PAS menJADIkan golongan PROFESIONAL ini umpama LAMPIN pakai BUANG, anda patut LIHAT sendiri HIERARKI kePIMPINan PAS ketika ini.. TIDAKkah ini BUKTI betapa DUNGUnya mereka ini memilih PEMIMPIN?

PRESIDEN PAS (MP MARANG, ADUN Rhu Rendang) - LULUSAN Universiti Islam Madinah, KONTROVERSI Amanat HAJI HADInya yang telah menumpahkan DARAH sesama umat ISLAM..

TIMB. PRESIDEN PAS - LULUSAN bilik 121 HOTEL Perdana?

NAIB PRESIDEN PAS (MP Pokok Sena) - ADA ke sijil SPM?

NAIB PRESIDEN PAS (MP Kubang Kerian) - Bsc Human Development, diKAITkan dalam SKANDAL dengan wanita? ->KLIK<-

NAIB PRESIDEN PAS (ADUN Salor) - Bachelor Economics UM, diKAITkan dengan SKANDAL Dinar EMAS Kelantan.. ->KLIK<-

NAMPAK tak selain PRESIDEN PAS, kesemua PEMIMPIN yang di BAWAHnya ADA yang TIDAK berPELAJARan, penuh dengan SKANDAL dan ada yang diSYAKki tahap SKANDALnya hampir menyamai SKANDAL 'WATERGATE' PRESIDEN Richard NIXON di US pada 30 TAHUN dulu?

Dalam KONTEKS ini, TIDAK ada APA pun yang boleh diBANGGAkan dalam HIERARKI kePIMPINan PAS.. Ini jugak sekaligus memBUKTIkan bahawa golongan PROFESIONAL dan berpenDIDIKan TINGGI sama sekali TIDAK akan diTERIMA dalam HIERARKI kePIMPINan PARTI ini.. LUPAkah anda bahawa MANTAN EXCO Selangor yang diPECAT iaitu Datuk Hassan ALI meRUPAkan TOKOH yang ada PhD? Atas keSALAHan apa dia diPECAT daripada PAS? Dia kena cekup berKHALWAT ke? Dia ada SKANDAL ke? Atau hanya kerana dia menJALANkan TUGAS memBASMI gejala MURTAD yang diDALANGi oleh DAP La'anatullah dan PKR di Selangor?

Seorang lagi yang kita PERCAYA bakal menerima NASIB seperti Datuk Hassan ALI ialah PAKAR NUKLEAR PAS iaitu Dr. Che ROSLI Che Mat.. Kalau pun Dr. Che ROSLI ini TIDAK diBUANG, dia pasti TIDAK akan diCALONkan semula untuk PRU-13.. KeSALAHan dia? Hanya kerana dia menDEDAHkan FAKTA-FAKTA SAINTIFIK yang menyokong projek LYNAS dan menDEDAHkan pemBOHONGan PIHAK yang menentang pemBINAan KILANGnya di Gebeng, Pahang.. ->KLIK<-

APAkah keWAJARan untuk mengatakan dia pun bakal diKENAkan TINDAKan? Ini kerana LYNAS meRUPAkan PROJEK yang bakal mengGUGAT pengeluaran bahan 'RARE Earth' yang sebelum ini diMONOPOLI oleh NEGARA asal para 'Ah-BENG' peMAKAN BABI dan para PELAKU MAKSIAT yang berSELINDUNG di sebalik DAP La'anatullah dan PKR!

Seperti jugak Datuk Hassan ALI, sudah tentu PAS akan 'MENYEMBELIH' ahli-ahlinya sendiri yang mengENGKARi keMAHUan DAP La'anatullah dan para PELAKU MAKSIAT dalam PKR! Jadik, di manakah RELEVANnya untuk golongan PROFESIONAL Melayu/ISLAM berANGGAPan mereka akan di'SYURGA'kan jika menyertai PAS sedangkan di DUNIA ini pun mereka bakal di'KORBAN'kan atas sebab-sebab yang kita SEBUT tadi? Begitu jugak dengan golongan ARTIS yang mungkin mahukan keHIDUPan mereka KONONnya di'REDHA'i dengan menyokong PAS.. HE!HE!HE!


Macam mana keHIDUPan nak diREDHAi oleh Allah SWT kalau sebelum masuk PAS mereka adalah manusia KATEGORI macam ini? ->KLIK<-

Jadik? Jalan MUDAH untuk para ARTIS sebegini menDAPAT keREDHAan ILAHI atau masuk SYURGA hanya dengan mengeCOP diri sendiri sebagai penyokong PAS? HE!HE!HE

Selasa, 19 Jun 2012

WEI PAKATAN HARAM! APASAL PEMIMPIN LU ORANG SEMUA SENYAP PASAL ISU 3 BILLION ANWAR SAPU NI?

Wahai PAKATAN ANAK HARAM! Lu orang jangan cerita pasal 250 juta tu, lu orang kena explain pasal 3 billion yang disonglap AL JUBURI WAL BELAKANG MARI ni.

Bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia, Datuk Abdul Murad Khalid, bersedia memberikan kerjasama kepada pihak berkuasa, jika dikehendaki, berhubung dengan pengendalian akaun-akaun sejumlah RM3 bilion yang beliau percaya melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Abdul Murad dalam satu kenyataan pada Isnin yang diperolehi Bernama mengesahkan bahawa beliau pernah membuat akuan bersumpah pada tahun 1999 berhubung dengan pengendalian akaun-akaun itu.

Bagi menjawab pertanyaan-pertanyaan dari akhbar baru-baru ini, Abdul Murad berkata: "Saya telah memberi keterangan-keterangan yang diminta oleh pihak berkuasa.

"Dan saya juga bersedia untuk memberi kerjasama kepada pihak berkuasa, jika dikehendaki."

Dalam pendedahannya pada kira-kira 13 tahun lepas itu, Abdul Murad dilaporkan mendakwa Anwar mengawal sebanyak 20 akaun induk membabitkan aset, saham dan wang yang keseluruhannya bernilai lebih RM3 bilion.

Pelbagai pihak terutamanya di kalangan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dilaporkan mendesak Anwar memberi penjelasan berhubung dakwaan Abdul Murad itu.

So, Dato Murad sudah bersedia, Anwar ada berani?

Jumaat, 15 Jun 2012


Muhyiddin Yassin Templak Pakatan Haram Berkenaan Janji Manis Pilihanraya.

Friday, June 15, 2012




Tepat dan padat apa yang diulas oleh Timbalan Perdana Menteri sepertimana yang dinyatakan didalam video diatas. Memang tepat dan benar dengan perilaku pembangkang yang suka menjanjikan itu dan ini dalam menipu rakyat Malaysia.

Hakikatnya pembangkang hanya pandai menabur janji namun untuk melaksanakannya tidak sama sekali sepertimana di negeri yang mereka tadbir. Sebagai contoh sewaktu kempen PRU 12 2008 yang lalu janji yang ditabur Pakatan PAS,DAP,PKR:

KEDAH
- Pakatan PAS,DAP,PKR menjanjikan kepada rakyat Kedah jika mereka menang Kedah maka Cukai akan dimansuhkan sebanyak 50%. Pelaburan akan masuk mencurah curah dan sebagainya. Namun sehingga ke hari ini apa yang dibawa di Kedah? Yang mereka lakukan setelah menang adalah dengan terus menebang balak balak yang ada di negeri Kedah.

PULAU PINANG
- Pakatan menjanjikan jika mereka menang PRU 12 maka Tol di Jambatan Pulau Pinang akan ditutup. Hakikatnya sehingga sekarang yang mana menghampiri PRU 13 Tol masih wujud diatas jambatan Pulau Pinang dan tidak ada sebarang usaha sama ada untuk Kerajaan DAP Pulau Pinang menutup tol ataupun mengurangkan kadar pembayaran Tol.

SELANGOR
- Bermacam macam janji yang mereka tabur yang tak larat untuk Gomo nyatakan disini. Namun yang kita ingat pekara mudah yang mereka janji iaitu penurunan cukai Pintu dan bantuan kanak kanak tadika yang dijanjikan sampai sekarang tidak dilakukan mereka setelah menang PRU 12 yang lalu. Sebaliknya cukai pintu terus naik walaupun janji mereka kini berulang kembali yang mana jika menang PRU 13 Cukai pintu akan dikurangkan.

KELANTAN
- Bab negeri ni payah nak cakap memandangkan bermacam macam dah janji yang ditabur namun hakikatnya apa pun tidak dilakukan kerajaan PAS Kelantan. Malah sumber air bersih buat rakyat juga sehingga kini tidak diselesaikan oleh PAS. Janji baru mereka kini adalah TOL PERCUMA yang hanya janji tinggal janji.

Rakyat boleh menilai apa yang dijanjikan BN dan apa yang dijanjikan Pakatan PAS,DAP dan PKR ini. Masing masing boleh renungkan siapa yang menepati janji dan siapa yang hanya pandai MENIPU RAKYAT.


Psssttt.... Depa janji macam macam tapi hakikatnya habuk pun takda.....jahanam duit rakyat dirompak mereka.

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Khamis, 14 Jun 2012

HINA MAHKAMAH - PEMBANGKANG MELALUI SUARAM CUBA CETUS PERANG DENGAN PERANCIS !!!


Nampaknya SUARAM dan pembangkang tetap berdegil ingin terus bermain dengan isu kapal selam scorpene walaupun tuduhan mereka telah dijawab dan dipatahkan berkali-kali. 


Sudah menjadi taktik pembangkang untuk ‘buat bodoh’ apabila terkantoi dan akan terus memainkan fitnah yang sama walaupun ia telah dijawab berkali-kali beserta dengan bukti. 

Contohnya, isu cincin Datin Seri Rosmah, isu anak Dato’ Seri Najib berbelanja di Australia sehinggalah isu pembunuhan Altantuya dan scorpene ini, yang mana semuanya telah diperjelaskan dan bukti telah pun dikemukakan bagi menafikan tuduhan mereka. 

Dalam kes scorpene ini, SUARAM dan pembangkang telah pergi ‘agak jauh’ iaitu dengan menggunakan nama mahkamah negara asing bagi menguatkan hujah mereka. 

SUARAM juga menyatakan bahawa kes ini sedang disiasat dan kononnya terdapat penemuan dokumen komunikasi dan transaksi yang menunjukkan wujudnya permintaan rasuah secara terang-terangan. 

Kononnya juga, Perdana Menteri akan disapina dan diheret ke mahkamah Perancis. 

Malah lebih dahsyat lagi, mereka mengaitkan pula urusniaga dan rasuah tersebut dengan pembunuhan seorang model Mongolia, Altantuya Sharibuu dan membayangkan pembabitan Perdana Menteri dalam semua kes ini.

Pembangkang nampaknya benar-benar berpegang dengan kata-kata bahawa, ‘lebih besar penipuan itu lebih ramai yang akan percaya’

Sebenarnya, tidak semestinya. 

Ada kalanya apabila penipuan itu terlalu besar ia akan menjadi raksaksa yang memakan diri. 

Hakikatnya, benar, ada aduan rasuah mengenai pembelian kapal selam scorpene dari DCNS oleh Malaysia yang dibuat oleh SUARAM kepada mahkamah Perancis. 

Dan tidak seperti di Malaysia, di mana pihak polis atau SPRM yang bertanggungjawab menyiasat sesuatu aduan rasuah, di Perancis, pihak mahkamah yang menyiasatnya di bawah arahan Hakim. 

Selama siasatan dibuat iaitu dalam masa 2 – 3 tahun, mengikut anggaran hakim Roger Le Loire dan Serge Tournaire yang bertanggungjawab bagi kes ini, pihak yang terlibat tidak dibenarkan membuat sebarang komen atau boleh dikenakan tindakan menghina mahkamah. 

Dan sekiranya, siasatan mendapati hakim memerlukan keterangan dari mana-mana pihak di Malaysia, maka hanya polis Malaysia yang boleh mendapatkan keterangan dari pihak yang berkenaan dengan kehadiran pegawai kehakiman dari Perancis. 

Oleh itu, tidak timbul soal mengsapina Perdana Menteri atau sesiapa saja dari Malaysia untuk hadir di mahkamah Perancis. 

Sekiranya, hakim mendapati terdapat keperluan untuk membawa kes ke perbicaraan, maka beliau perlu mengemukakan permohonan kepada mahkamah yang lebih tinggi kerana hanya mahkamah yang lebih tinggi yang dapat menentukan sama ada kes tersebut boleh dibicarakan atau tidak. 

Jelaslah, apa yang dilakukan oleh SUARAM, iaitu mewar-warkan apa yang dikatakan mereka sebagai ‘bukti’ serta membuat komen, malah kenyataan rasmi terbuka di media, adalah satu bentuk penghinaan yang serius terhadap mahkamah Perancis. 

Maka, secara rasminya SUARAM boleh dikenakan tindakan menghina mahkamah sekiranya ada pihak yang membuat aduan terhadap mereka. 

Jika kita lihat perkembangan kes ini di Perancis sendiri atau di mana-mana jua, kita akan dapati tiada langsung komen dari pihak DCNS yang dikatakan sama-sama memikul kesalahan jika benar telah terlibat memberi rasuah dalam urusniaga kapal selam dengan Malaysia. 

Ini kerana DCNS cukup arif mengenai prosedur undang-undang di negaranya dan mengelak untuk memberi komen, membela diri atau menjelaskan apa-apa mengenai apa-apa jua. 

Hanya SUARAM a.k.a pembangkang Malaysia yang ke hulu ke hilir menjaja cerita rasuah antara DCNS dengan Malaysia. 

Kerana apa ??? 

Kerana pilihanraya semakin hampir, itu saja.

Rabu, 13 Jun 2012


SUARAM Hantu Raya Belaan PKR


Nampaknya Anwar kini kembali dengan muslihat lamanya: menggunakan sekutu-sekutu dan NGO belaanya untuk menjatuhkan kerajaan dan mencemarkan imej pilihan raya Malaysia.

Sejak dua minggu lalu, beberapa laporan akhbar dan blog telah mendedahkan bahawa rekaan fakta terhadap sistem pilihan raya di Malaysia hanya dilakukan oleh rakan-rakan asing Anwar. “Misi” yang diketuai oleh seorang Senator di Australia, Nick Xenophon, telah mengkritik sistem pilihan raya di Malaysia dan mencadangkan satu siri perubahan yang dijangka akan memihak kepada PKR.



Kini, terdapat satu lagi kumpulan yang kononnya mengatakan bahawa mereka adalah organisasi bebas, Suaram, sebenarnya hanyalah salah satu daripada “kawan-kawan” Anwar. Kumpulan tersebut sering menyerang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sejak beberapa minggu lepas dengan perkara yang bermotifkan politik dengan mengembalikan isu Scorpene – namun, Suaram tetap cuba sedaya upaya untuk menyembunyikan fakta di mana mereka bekerjasama bersama Anwar.
Walaupun laman web mereka tidak menyatakan identiti sebenar mereka. Walau bagaimanapun, setelah diteliti, Suaram sebenarnya dipenuhi oleh orang PKR. Jadi, mereka sebenarnya hanyalah pihak pembangkang.

Antara mereka termasuk aktivis kanan organisasi Suaram, Ahli Parlimen PKR Tian Chua dan Sivarasa Rasiah, ahli Majlis Tertinggi PKR Irene Fernandez, anggota ADUN PKR, Elizabeth Wong dan bekas Timbalan Presiden PKR, Dr Syed Husin. Ahli-ahli Suaram yang lain di Suaram termasuk Ahli Parlimen DAP dan pegawai-pegawai kanan Parti Sosialis Malaysia – kedua-duanya sebahagian daripada Pakatan Rakyat.

Pengarah Suaram, Cynthia Gabriel juga merupakan ahli majlis perbandaran di Majlis Bandaraya Petaling Jaya. Jadi, Suaram sememangnya Pakatan Rakyat. Mungkin ini menjelaskan mengapa dalam beberapa bulan kebelakangan ini,terbuktilah mengapa mereka tidak bertindak sebagai sebuah organisasi bebas, tetapi sebagai sebuah parti politik bagi menghadapi pilihan raya.
Dan bagi menghidupkan kembali isu lama di mahkamah Perancis, Suaram telah berusaha keras hinggakan mereka telah mengadakan majlis makan malam yang dinamakan sebagai “Scorpene 2.0” yang mengenakan bayaran sebanyak RM10,000 bagi satu meja.

Namun, bagi mereka yang inginkan kebenaran, terdapat beberapa perkara yang perlu kita tahu terhadap isu yang dikeluarkan oleh Suaram. Penyiasatan yang dijalankan oleh Hakim Mahkamah Perancis bagi isu yang ditimbulkan oleh Suaram dikatakan akan mengambil masa dua tahun untuk disiapkan. Mengapa Suaram tidak boleh tunggu sehingga keputusan dikeluarkan?
Mungkin mereka bimbang bahawa hakim mungkin akan mengumumkan bahawa bukti-bukti mereka tidak kukuh? Atau mungkin mereka rasakan bahawa isu ini adalah modal terbaik mereka bagi menghadapi PRU-13?

Organisasi ini juga kelihatan seperti tidak membenarkan wartawan untuk menyiasat sendiri perkara ini. Apabila wartawan bertanyakan soalan sama ada mereka boleh mendapatkan sumber asli daripada Suaram, mereka berkata bahawa menurut undang-undang Perancis, mereka tidak boleh membawa bukti-bukti mereka keluar daripada Perancis.

Suaram telah mereka satu keadaan di mana segala informasi yang diberikan kepada pihak media tidak boleh disiasat dan mereka mahu pihak media percaya akan setiap perkara yang mereka nyatakan – namun, sepertimana yang kita ketahui, Suaram bukanlah satu organisasi yang bebas ataupun mereka mahu memperjuangkan hal rakyat.

Bagi mereka yang tahu akan modus operandi Anwar, perkara ini adalah sesuatu yang tidak mengejutkan. Namun, rakyat perlu tahu akan kebenaran sebelum segalanya terlambat. Suaram perlu menjelaskan hubungan mereka dengan PKR dan mereka perlu menjelaskan kepada rakyat tentang mengapa mereka bertindak sebegini rupa.

Awasi Rangkaian Operasi Anwar !
Operasi Regim Change : NED/CIA Salur Dana SUARAM Tabal Anwar Jadi PM?

Pakatan Rakyat Mengelirukan Rakyat

>> Wednesday, June 13, 2012


No 1 : PR Dapat Menawan Putrajaya Namun Pilihan Raya di Malaysia Kotor ?

Mutakhir ini , Anwar selaku Ketua Umum Pakatan Rakyat mengumumkan bahawa Pakatan Rakyat akan menawan Putrajaya dan menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional dengan majoriti sekitar 10 kerusi tambahan. Ada sesetengah rakyat yang rasional dan mampu berfikir sudah mampu menimbulkan beberapa persoalan dan keraguan di minda mereka.

1 . Bagaimana Pakatan Rakyat boleh menawan Putrajaya sekirannya pilihan raya di Malaysia adalah kotor dan tidak adil seperti didakwa oleh mereka?

Memandangkan kini adalah musim Piala Euro 2012 maka satu analogi yang cukup mudah adalah sekirannya seseorang pengadil ( SPR ) yang tidak adil untuk tidak mengesahkan dan memberikan gol yang sudah dijaring maka bagaimana sesuatu pasukan yang hendak dikalahkan oleh pengadil ( SPR ) itu boleh menang?

Keadaan ini ibaratkan Pakatan Rakyat dan Anwar menuduh pengadil bola itu adalah kotor tetapi mereka mampu dan boleh menjaring 10 gol?

They claim that the election system in Malaysia is dirty and yet at the same time they claim they can win by simple majority of 10 seats ?

If really SPR is dirty then why on earth would they want to let Pakatan Rakyat to win even the simple majority of 1 seat ?

Dalam isu ini mana yang sebenarnya benar?

2. Pakatan Rakyat mampu untuk menawan Putrajaya atau tidak?

3. Pilihan Raya di Malaysia telus atau kotor?

They go on with BERSIH 1.0 , 2.0 , 3.0 and maybe soon 4.0 and keep shouting that the election in Malaysia is dirty and not fair and yet at the same time they are the one shouting that they are going to win in the 13 General Election ?

The Rakyat that got the ability to think wisely is really in confusion state now where how on earth is any political party going to win in a dirty and fraud election?

If today you are the Prime Minister of a country or the director of SPR and if you are really dirty then why on earth would you want to let Pakatan Rakyat win ?

No 2 : Individu Yang Menubuhkan PTPTN Merupakan Individu Yang Hendak Memansuhkannya

Jika kita imbas kembali individu yang menubuhkan PTPTN pada suatu ketika dahulu adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri. Pada ketika itu kata beliau adalah untuk membantu pelajar di Malaysia. Mengapa pada hari ini Anwar pula merupakan individu yang hendak memansuhkannya?

Jika dahulu Anwar mengatakan PTPTN MEMBANTU pelajar tetapi mengapa kini pula beliau berkata PTPTN itu MEMBEBANKAN pelajar?

Jika polisi dan dasar yang dicadangkan dan ditubuhkan oleh Anwar sendiri beberapa tahun kemudian beliau pula memansuhkan dan menyerang dasar beliau sendiri maka sejauh manakah lagi segala janji , dasar dan polisi buka JINGGA boleh dipercayai?

Yang cadangkan JINGGA adalah Anwar tetapi mana tahu kemudian hari akan berlaku kes seperti PTPTN dimana dasar JINGGA akan dikatakan sebagai menyusahkan rakyat?

No 3 : Pemansuhan PTPTN Anwar /PR adalah baik dan Pemansuhan PTPTN BN Terhadap Unisel Pula Menganiayai Pelajar?

Menurut Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim bahawa langkah pemansuhan PTPTN kerajaan Mengecewakan , Menganiaya & Menggadai Masa Depan Anak Muda tetapi tidak pernah pula Khalid Ibrahim mengatakan kepada Anwar dan kerajaan Pakatan Rakyat bahawa cadangan mereka memansuhkan PTPTN juga Mengecewakan , Menganiaya & Menggadai Masa Depan Anak Muda ?

Rakyat keliru. Apakah pada hari ini Khalid Ibrahim berpendapat sekirannya Anwar membunuh orang maka Anwar tidak bersalah malahan berpahala dan sebaliknya sekirannya Ali membunuh orang maka Ali itu jahat dan berdosa?

No 4 : Mencadangkan Penubuhan PSC dan Memboikkot Setelah Cadangan Diterima?

http://blog.limkitsiang.com/2012/02/26/dap-calls-for-psc-on-lynas-plant/

http://www.malaysiakini.com/news/1903409 ( DAP desak tubuh PSC kaji loji Lynas di Gebeng )

Sidang akhbar pada 26 Februari juga dihadiri oleh beberapa pemimpin kanan DAP iaitu Lim Kit Siang, Tony Pua dan Ronnie Liu.

Namun pada hari ini apabila kerajaan Barisan Nasional bersetuju untuk menerima cadangan dan cabaran mereka untuk menubuhkan PSC mereka kini pula mengambil pendirian yang berbeza.

Pertama , adakah mereka merupakan ahli politik yang konsisten dalam perjuangan mereka? Bagaimana pendirian mereka boleh berubah walaupun hanya sebulan lepas mereka yang mencadangkan penubuhan PSC?

Kedua , sekirannya PSC benar – benar “pointless’ seperti kata mereka mengapa pula tidak ada seorang pemimpin dalam Pakatan Rakyat pada ketika itu bangkit menentang desakan Tan Seng Giaw yang mencadangkan penubuhan PSC ?

Ketiga , bukankah pada hari ini Tan Seng Giaw , Lim Kit Siang, Ronnie Liu dan Tony Pua sepatutnya mewakili aspirasi rakyat untuk duduk dalam PSC yang dicadangkan oleh mereka sendiri ? Mereka yang memanggil sidang akhbar untuk mendesak penubuhan PSC maka bukankah rasional untuk mereka berada dalam PSC ?

Jika DAP tidak mempercayai penubuhan PSC maka mengapa pula pada awalnya mereka mendesak dan memanggil sidang akhbar untuk mencadangkan penubuhannya?

Peliknya setelah ditubuh mereka pula mengatakan PSC itu tidak boleh diyakini?

No 5 : Lim Guan Eng Mencabar dan Mencadangkan Debat Kedua dalam Bahasa Inggeris dan Kini Tidak Mahu Berdebat?

Lim Guan Eng sendiri yang menjerit hendak debat yang kedua dalam bahasa selain daripada bahasa Mandarin. Kini setelah debat ini sudah mencapai sepakat beliau pula mengatakan mungkin akan tarik diri daripada perdebatan tersebut?

Selaku rakyat Malaysia yang waras akan mula untuk binggung oleh tingkah laku seorang Ketua Menteri ini. Keadaan ini ibaratkan individu A hendak berkahwin dengan individu B tetapi setelah hari perkahwinan semakin dekat individu A pula tidak mahu meneruskan perkahwinan tersebut. Yang meminang pun dia yang mahu tarik diri pun dia.

Mungkin ini dikatan sebagai MENGUNDI UNTUK PERUBAHAN? Mengundi untuk berubah – ubah pada setiap masa.

Vote for CHANGE to keep changing at all times?

sumber - http://1sya.com/?p=626

PANAS BERAPI! PENJELASAN ISU PTPTN YANG MESTI DIBACA SEMUA!

Aku cukup suka betul isu PTPTN kat Unisel ni, menteri baru gempak sikit, naik kelam kabut semua pemimpin Pakatan ya? Muahahahahaha, itu hari bukan main lagi nak bagi pendidikan percuma, kena gertak sikit terus meroyan macam anjing gila!

Mari kita baca penjelasan Menteri Pengajian Tinggi pasal isu ini:


KUALA LUMPUR: Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menjelaskan pembekuan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) kepada pelajar baru Universiti Industri Selangor (UNISEL) yang kini ditarik balik, bukan bertujuan membebankan penuntut institut pengajian tinggi itu. Beliau berkata, tindakan itu dilakukan sebagai respons kerajaan pusat terhadap perhimpunan haram yang dianjurkan pembangkang yang mendesak PTPTN dihapuskan di ibu kota pada 14 April lalu.
“Kerajaan bukan nak seksa pelajar tetapi hanya ingin lihat kemampuan kerajaan negeri Selangor dalam melaksanakan pendidikan percuma dan ternyata mereka tidak mampu.
“Jika mereka (kerajaan negeri Selangor) dakwa mampu melaksanakan pendidikan percuma melalui kaedah mengapung aset (tanah) UNISEL, ia adalah tidak logik sama sekali,” katanya selepas merasmikan Kongres Kejuruteraan Dunia, Sains dan Teknologi 2012 (ESTCON), di sini, hari ini.
Pada 6 Jun lalu, Mohamed Khaled mengesahkan PTPTN membekukan pinjaman kepada pelajar baru UNISEL bagi menentukan keupayaan kerajaan Selangor pimpinan PKR-DAP-PAS memberikan pendidikan percuma di negeri yang ditadbir mereka.
Bagaimanapun, pembatalan pembekuan pinjaman itu ditarik balik pada 8 Jun lalu.
Mohamed Khaled juga menegaskan bahawa cadangan pembekuan itu hanya membabitkan pelajar kemasukan semester baru pada April lalu dan tidak membabitkan penuntut yang masih mendapat pinjaman dan sedang mengikuti pengajian.
Mohamed Khaled turut menafikan dakwaan sesetengah pihak bahawa kerajaan menjadikan isu pembekuan PTPTN sebagai alat politik untuk menghukum kerajaan negeri pimpinan pembangkang sehingga membebankan pelajar.
“Kerajaan tidak menjadikan PTPTN sebagai alat nak hukum sesiapa terutamanya pelajar selepas apa yang pembangkang terlebih dulu hebahkan berhubung kemampuan mereka dalam memberikan pendidikan percuma.
“Bila kerajaan lakukan pembekuan, kelam kabut (kerajaan negeri) nak apung aset itu ini padahal mereka langsung tidak mampu,” katanya.
Mohamed Khaled berkata, faktor utama pembatalan pembekuan PTPTN itu dilakukan selepas mempertimbangkan rayuan daripada Naib Canselor UNISEL, Prof Dr Anuar Ahmad yang memaklumkan bahawa pinjaman PTPTN amat diperlukan penuntut UNISEL dalam meneruskan pengajian.
“Kita batal pembekuan sebab terima respons melalui surat daripada pihak pentadbiran UNISEL bukannya sebab dakwaan kerajaan takut lihat pembangkang mampu laksanakan pendidikan percuma.
“Rakyat perlu bijak menilai perbezaan tindakan kerajaan yang hanya melakukan pembekuan, itu pun sudah ditarik balik sedangkan pembangkang pula nekad untuk hapuskan PTPTN yang telah banyak memberikan peluang kepada pelajar yang kurang berkemampuan untuk meneruskan pengajian,” katanya.
PTPTN membelanjakan RM3 juta kepada kira-kira 5,000 pelajar di UNISEL untuk setiap pengambilan semester baru bagi menampung yuran pengajian dan kos sara hidup.

- BERNAMA

Selasa, 12 Jun 2012

PANAS BERAPI! ORANG KAMPUNG NAK TAHU BERAPA NILAI HARTA SEBENAR ANWAR IBRAHIM!

Susulan tuduhan mengaitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengawal 20 akaun induk bernilai RM3 bilion, seramai 11 ketua kampung dalam Parlimen Parit hari ini tampil membuat laporan polis terhadap Ketua Pembangkang itu.

Anwar sebelum ini enggan membuat penjelasan mengenai tuduhan tersebut sebaliknya terus berdolak-dalik dan cuba melibatkan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam usaha mengalih perhatian rakyat terhadap tuduhan berkenaan.

Malah, Anwar dalam satu sesi dialog ekonomi di Petaling Jaya memberitahu, beliau bersedia mendedahkan akaun bank miliknya dan menjelaskan berhubung dakwaan mengawal akaun induk bernilai RM3 bilion sekiranya Muhyiddin juga melakukan perkara sama.

Pengerusi Persatuan Ketua Kampung Parlimen Parit, Meor Hanafi Hashim memberitahu hampir 80 orang ahli JKKK kampung berkumpul di hadapan Balai Polis Sri Iskandar bagi menuntut Anwar menjelaskan perkara sebenar berkaitan tuduhan terbabit.

“Kita berkumpul di sini beramai-ramai bagi menunjukkan bahawa rakyat mahu kerajaan telus dan menyiasat tentang apa yang kita baca di media massa yang menyatakan Anwar mempunyai harta atau aset bernilai RM3 billion dengan menggunakan 20 akaun di bawah kawalannya.

“Nilai RM3 bilion itu terlalu banyak dan kita mahu mendengar penjelasan Anwar ke mana perginya duit itu,” katanya.

Dalam pada itu, kesemua ketua kampung terbabit juga menuntut supaya pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat sumber duit terbabit.

“Penting untuk kita sebagai rakyat tahu mengenai perkara itu,” katanya.

Dalam pada itu, seorang lagi ketua kampung yang ditemui, Hidzir Yusuf turut menyatakan pendirian beliau yang menggesa Ketua Pembangkang itu menjelaskan perkara sebenar mengenai aset bernilai RM3 billion yang dimilikinya.

“Sebelum ini, Anwar berkata bahawa pemimpin Pakatan Rakyat lebih telus dan tidak mengamalkan politik wang.

“Apabila timbulnya isu berkaitan RM 3 billion dan ia adalah satu jumlah yang besar, seelok-eloknya dijelaskan dari mana duit itu datang dan selain aset itu dari mana datangnya.

“Kita sebagai rakyat merasakan kita harus dan wajib tahu,” jelas beliau lagi.

Sebanyak 11 laporan polis dari 11 buah kampung sekitar parlimen Parit dibuat dan antaranya adalah seperti Kampung Lengkuas, Kampung Lambor Kiri, Kampung Bakong dan Kampung Dusun.

Isu pemilikan akaun induk berkenaan timbul semula apabila ahli perniagaan, Ummi Hafilda Ali memaparkan pendedahan bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Datuk Abdul Murad Khalid menerusi keratan akhbar Utusan Malaysia pada 29 Oktober 1999 dalam satu sidang akhbar 30 Mei lalu.

Dalam pendedahan yang dibuat hampir 13 tahun lalu itu, Abdul Murad mendakwa Anwar mengawal sebanyak 20 akaun induk membabitkan aset, saham dan wang yang keseluruhannya bernilai lebih RM3 bilion.

Sejak isu itu dibangkitkan semula, pelbagai pihak terutamanya di kalangan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan bekas-bekas ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) tampil membuat laporan polis mendesak Anwar memberi penjelasan.

Sumber: Perak Today